Gość mario2601 Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 czy mobil1 syntetyk 15W50 nada sie do mojego auta? p11 1,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel2000 Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Pewnie, że się nada, tylko po co Ci taki gęsty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość indygox Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 lepszy by był mobil 10w/40 ( półsyntetyk) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorz Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 lepszy by był mobil 10w/40 ( półsyntetyk) zgadza się a dedykowany olej to Castrol GTX magnatec 10W40... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 lepszy by był mobil 10w/40 ( półsyntetyk) Zgadzam się. Pytanie tylko na czym auto jeździło wcześniej? Bo jak na np. mineralnym to pełen syntetyk chyba raczej odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario2601 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 no tak sie sklada, ze facet ktory nim jezdzil nie ma o tym zielonego pojecia, bo tutaj tylko mechanik wie cos wiecej o samochodzie, taki kraj niestety facet nawet z pompowaniem opon jezdzil do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 no tak sie sklada, ze facet ktory nim jezdzil nie ma o tym zielonego pojecia, bo tutaj tylko mechanik wie cos wiecej o samochodzie, taki kraj niestety facet nawet z pompowaniem opon jezdzil do mechanika panowie !! jedziemy do irlandi, bedziemy wymieniac oleje i plyny, pompowac i zmieniac kola i zarabiac kokosy :D a tak w temacie to zalej polsyntetyk jakis i nie taki gesty... bo jak byl mineral i zalejesz pelny syntetyk to bedzie siano... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 no tak sie sklada, ze facet ktory nim jezdzil nie ma o tym zielonego pojecia, bo tutaj tylko mechanik wie cos wiecej o samochodzie, taki kraj niestety facet nawet z pompowaniem opon jezdzil do mechanika pobierz trochę oleju z silnika, wlej go do małej plastikowej butelki. Tak samo zrób z podobna ilościa nowego oleju 10W40 - tego który zdecydujesz się wlać. Obie butelki wstaw na noc do zamrażalki. Rano porównaj płynność obu próbek. Jeśli stary olej będzie bardziej płynny (mniej lepki) w niskiej temperaturze od 10Wxx to będzie znaczyć że najprawdopodobniej jest to olej klasy 5Wxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 to mozna do faq jakiegos wrzucic z tym sprawdzaniem oleju np jakies takie "100 najczesciej spotykanych pytan i odp na nie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 pobierz trochę oleju z silnika, wlej go do małej plastikowej butelki. Tak samo zrób z podobna ilościa nowego oleju 10W40 - tego który zdecydujesz się wlać. Obie butelki wstaw na noc do zamrażalki. Rano porównaj płynność obu próbek. Jeśli stary olej będzie bardziej płynny (mniej lepki) w niskiej temperaturze od 10Wxx to będzie znaczyć że najprawdopodobniej jest to olej klasy 5Wxx Niezły patent, ale biorąc pod uwagę starzenie się oleju a w związku z tym jego rozrzedzanie, eksperyment ten nie będzie miarodajny, czyż nie :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 w niskich temperaturach stary olej ma podobną lepkość i podobną gęstość jak nowy (no chyba że jest strasznie pomieszany z paliwem - ale wtedy gęstość będzie też inna). Dopiero w wyższych temperaturach rzędu 50-100st C widać olbrzymią różnicę między lepkością oleju nowego i starego (znaczny spadek lepkości). Sprawdź sam jeśli nie wierzysz EDIT: niskich - miałem tu na myśli skrajnie niskie do jakich przystosowany jest dany olej, stąd napisałem o ochłodzeniu oleju w zamrażalce a nie sprawdzaniu oleju o temp np pokojowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Czyli jesteś pewny, że stary olej jak i nowy mają bardzo zbliżoną krzepliwość w granicznie niskich temparaturach :?: Jeżeli tak, to ma to sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 stary olej ma niższą lepkość prawie zawsze. Kwestia z czym jest wymieszany - bo jeśli jest w nim bardzo duzo paliwa które zamarza szybciej niz sam olej, to w skrajnie niskich temperaturach ta lepkość znów się będzie podnosić. Warto wziąć pod uwagę że stary olej może zaleznie od temperatury raz być bardziej płynny, a raz mniej płynny od nowego. Faktycznie do takiej próby powinno się przyjąć kilka założeń, np ze olej spuszczony z auta jest stary a nie zmieniony np dopiero 300km wcześniej. Warto też się zaopatrzyć w zużyty olej takiego typu jak ten nowy uzyty do próby. Właściwie to powinno się wziąć 3 próbki oleju nowego: 5Wxx, 10Wxx oraz 15Wxx. W bardzo niskiej temperaturze będzie między nimi olbrzymia różnica. Jeśli do tego będziemy sprawdzać płynność schłodzonego niewiadomego oleju xxWxx i przyjmiemy że jest on bardziej płynny niz jego nowy odpowiednik, to dopiero bedziemy mogli wyciągnąć odpowiednie wnioski. Faktycznie powinienem to od razu nieco dokładniej opisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Cornholio78 za dużo zabawy z tym sprawdzaniem. Ja bym poprostu wlał półsyntetyk. Nie zaszkodzi napewno jeśli był mineralny wcześniej w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario2601 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 dzieki bardzo za pomoc! a tak jeszcze na marginesie: ile miesci sie oleju w tej primerce??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 z jednej strony za dużo, ale wystarczy żeby ktoś z nas zrobił to raz z wzorcowymi próbkami a potem reszta by musiała badac tylko swoją próbkę, ważne żeby uzyskać te same warunki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 ile miesci sie oleju w tej primerce??? Wystarczy kupić 3 litry. Powinno wejść niecałe 3l (w zależności od tego jak dokłanie opróżnisz miskę olejową) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.