Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Mobil1


Guest mario2601
 Share

Recommended Posts

lepszy by był mobil 10w/40 ( półsyntetyk)

Zgadzam się. Pytanie tylko na czym auto jeździło wcześniej? Bo jak na np. mineralnym to pełen syntetyk chyba raczej odpada.

Link to comment
Share on other sites

Guest mario2601

no tak sie sklada, ze facet ktory nim jezdzil nie ma o tym zielonego pojecia, bo tutaj tylko mechanik wie cos wiecej o samochodzie, taki kraj :)

niestety facet nawet z pompowaniem opon jezdzil do mechanika

Link to comment
Share on other sites

no tak sie sklada, ze facet ktory nim jezdzil nie ma o tym zielonego pojecia, bo tutaj tylko mechanik wie cos wiecej o samochodzie, taki kraj :)

niestety facet nawet z pompowaniem opon jezdzil do mechanika

 

 

panowie !! jedziemy do irlandi, bedziemy wymieniac oleje i plyny, pompowac i zmieniac kola i zarabiac kokosy :D:D

 

a tak w temacie to zalej polsyntetyk jakis i nie taki gesty... bo jak byl mineral i zalejesz pelny syntetyk to bedzie siano...

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78
no tak sie sklada, ze facet ktory nim jezdzil nie ma o tym zielonego pojecia, bo tutaj tylko mechanik wie cos wiecej o samochodzie, taki kraj :)

niestety facet nawet z pompowaniem opon jezdzil do mechanika

 

pobierz trochę oleju z silnika, wlej go do małej plastikowej butelki. Tak samo zrób z podobna ilościa nowego oleju 10W40 - tego który zdecydujesz się wlać. Obie butelki wstaw na noc do zamrażalki. Rano porównaj płynność obu próbek. Jeśli stary olej będzie bardziej płynny (mniej lepki) w niskiej temperaturze od 10Wxx to będzie znaczyć że najprawdopodobniej jest to olej klasy 5Wxx

Link to comment
Share on other sites

pobierz trochę oleju z silnika, wlej go do małej plastikowej butelki. Tak samo zrób z podobna ilościa nowego oleju 10W40 - tego który zdecydujesz się wlać. Obie butelki wstaw na noc do zamrażalki. Rano porównaj płynność obu próbek. Jeśli stary olej będzie bardziej płynny (mniej lepki) w niskiej temperaturze od 10Wxx to będzie znaczyć że najprawdopodobniej jest to olej klasy 5Wxx

 

Niezły patent, ale biorąc pod uwagę starzenie się oleju a w związku z tym jego rozrzedzanie, eksperyment ten nie będzie miarodajny, czyż nie :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

w niskich temperaturach stary olej ma podobną lepkość i podobną gęstość jak nowy (no chyba że jest strasznie pomieszany z paliwem - ale wtedy gęstość będzie też inna). Dopiero w wyższych temperaturach rzędu 50-100st C widać olbrzymią różnicę między lepkością oleju nowego i starego (znaczny spadek lepkości). Sprawdź sam jeśli nie wierzysz

EDIT: niskich - miałem tu na myśli skrajnie niskie do jakich przystosowany jest dany olej, stąd napisałem o ochłodzeniu oleju w zamrażalce a nie sprawdzaniu oleju o temp np pokojowej

Link to comment
Share on other sites

Czyli jesteś pewny, że stary olej jak i nowy mają bardzo zbliżoną krzepliwość w granicznie niskich temparaturach :?: Jeżeli tak, to ma to sens.

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

stary olej ma niższą lepkość prawie zawsze. Kwestia z czym jest wymieszany - bo jeśli jest w nim bardzo duzo paliwa które zamarza szybciej niz sam olej, to w skrajnie niskich temperaturach ta lepkość znów się będzie podnosić. Warto wziąć pod uwagę że stary olej może zaleznie od temperatury raz być bardziej płynny, a raz mniej płynny od nowego. Faktycznie do takiej próby powinno się przyjąć kilka założeń, np ze olej spuszczony z auta jest stary a nie zmieniony np dopiero 300km wcześniej. Warto też się zaopatrzyć w zużyty olej takiego typu jak ten nowy uzyty do próby. Właściwie to powinno się wziąć 3 próbki oleju nowego: 5Wxx, 10Wxx oraz 15Wxx. W bardzo niskiej temperaturze będzie między nimi olbrzymia różnica. Jeśli do tego będziemy sprawdzać płynność schłodzonego niewiadomego oleju xxWxx i przyjmiemy że jest on bardziej płynny niz jego nowy odpowiednik, to dopiero bedziemy mogli wyciągnąć odpowiednie wnioski. Faktycznie powinienem to od razu nieco dokładniej opisać.

Link to comment
Share on other sites

Cornholio78 za dużo zabawy z tym sprawdzaniem. Ja bym poprostu wlał półsyntetyk. Nie zaszkodzi napewno jeśli był mineralny wcześniej w silniku.

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

z jednej strony za dużo, ale wystarczy żeby ktoś z nas zrobił to raz z wzorcowymi próbkami a potem reszta by musiała badac tylko swoją próbkę, ważne żeby uzyskać te same warunki

Link to comment
Share on other sites

ile miesci sie oleju w tej primerce???

Wystarczy kupić 3 litry. Powinno wejść niecałe 3l (w zależności od tego jak dokłanie opróżnisz miskę olejową)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...