Guest mario2601 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 czy mobil1 syntetyk 15W50 nada sie do mojego auta? p11 1,6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel2000 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Pewnie, że się nada, tylko po co Ci taki gęsty ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest indygox Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 lepszy by był mobil 10w/40 ( półsyntetyk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzegorz Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 lepszy by był mobil 10w/40 ( półsyntetyk) zgadza się a dedykowany olej to Castrol GTX magnatec 10W40... pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 lepszy by był mobil 10w/40 ( półsyntetyk) Zgadzam się. Pytanie tylko na czym auto jeździło wcześniej? Bo jak na np. mineralnym to pełen syntetyk chyba raczej odpada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario2601 Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 no tak sie sklada, ze facet ktory nim jezdzil nie ma o tym zielonego pojecia, bo tutaj tylko mechanik wie cos wiecej o samochodzie, taki kraj niestety facet nawet z pompowaniem opon jezdzil do mechanika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 no tak sie sklada, ze facet ktory nim jezdzil nie ma o tym zielonego pojecia, bo tutaj tylko mechanik wie cos wiecej o samochodzie, taki kraj niestety facet nawet z pompowaniem opon jezdzil do mechanika panowie !! jedziemy do irlandi, bedziemy wymieniac oleje i plyny, pompowac i zmieniac kola i zarabiac kokosy :D a tak w temacie to zalej polsyntetyk jakis i nie taki gesty... bo jak byl mineral i zalejesz pelny syntetyk to bedzie siano... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 no tak sie sklada, ze facet ktory nim jezdzil nie ma o tym zielonego pojecia, bo tutaj tylko mechanik wie cos wiecej o samochodzie, taki kraj niestety facet nawet z pompowaniem opon jezdzil do mechanika pobierz trochę oleju z silnika, wlej go do małej plastikowej butelki. Tak samo zrób z podobna ilościa nowego oleju 10W40 - tego który zdecydujesz się wlać. Obie butelki wstaw na noc do zamrażalki. Rano porównaj płynność obu próbek. Jeśli stary olej będzie bardziej płynny (mniej lepki) w niskiej temperaturze od 10Wxx to będzie znaczyć że najprawdopodobniej jest to olej klasy 5Wxx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 to mozna do faq jakiegos wrzucic z tym sprawdzaniem oleju np jakies takie "100 najczesciej spotykanych pytan i odp na nie" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 pobierz trochę oleju z silnika, wlej go do małej plastikowej butelki. Tak samo zrób z podobna ilościa nowego oleju 10W40 - tego który zdecydujesz się wlać. Obie butelki wstaw na noc do zamrażalki. Rano porównaj płynność obu próbek. Jeśli stary olej będzie bardziej płynny (mniej lepki) w niskiej temperaturze od 10Wxx to będzie znaczyć że najprawdopodobniej jest to olej klasy 5Wxx Niezły patent, ale biorąc pod uwagę starzenie się oleju a w związku z tym jego rozrzedzanie, eksperyment ten nie będzie miarodajny, czyż nie :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 w niskich temperaturach stary olej ma podobną lepkość i podobną gęstość jak nowy (no chyba że jest strasznie pomieszany z paliwem - ale wtedy gęstość będzie też inna). Dopiero w wyższych temperaturach rzędu 50-100st C widać olbrzymią różnicę między lepkością oleju nowego i starego (znaczny spadek lepkości). Sprawdź sam jeśli nie wierzysz EDIT: niskich - miałem tu na myśli skrajnie niskie do jakich przystosowany jest dany olej, stąd napisałem o ochłodzeniu oleju w zamrażalce a nie sprawdzaniu oleju o temp np pokojowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Czyli jesteś pewny, że stary olej jak i nowy mają bardzo zbliżoną krzepliwość w granicznie niskich temparaturach :?: Jeżeli tak, to ma to sens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 stary olej ma niższą lepkość prawie zawsze. Kwestia z czym jest wymieszany - bo jeśli jest w nim bardzo duzo paliwa które zamarza szybciej niz sam olej, to w skrajnie niskich temperaturach ta lepkość znów się będzie podnosić. Warto wziąć pod uwagę że stary olej może zaleznie od temperatury raz być bardziej płynny, a raz mniej płynny od nowego. Faktycznie do takiej próby powinno się przyjąć kilka założeń, np ze olej spuszczony z auta jest stary a nie zmieniony np dopiero 300km wcześniej. Warto też się zaopatrzyć w zużyty olej takiego typu jak ten nowy uzyty do próby. Właściwie to powinno się wziąć 3 próbki oleju nowego: 5Wxx, 10Wxx oraz 15Wxx. W bardzo niskiej temperaturze będzie między nimi olbrzymia różnica. Jeśli do tego będziemy sprawdzać płynność schłodzonego niewiadomego oleju xxWxx i przyjmiemy że jest on bardziej płynny niz jego nowy odpowiednik, to dopiero bedziemy mogli wyciągnąć odpowiednie wnioski. Faktycznie powinienem to od razu nieco dokładniej opisać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Cornholio78 za dużo zabawy z tym sprawdzaniem. Ja bym poprostu wlał półsyntetyk. Nie zaszkodzi napewno jeśli był mineralny wcześniej w silniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario2601 Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 dzieki bardzo za pomoc! a tak jeszcze na marginesie: ile miesci sie oleju w tej primerce??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 z jednej strony za dużo, ale wystarczy żeby ktoś z nas zrobił to raz z wzorcowymi próbkami a potem reszta by musiała badac tylko swoją próbkę, ważne żeby uzyskać te same warunki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 ile miesci sie oleju w tej primerce??? Wystarczy kupić 3 litry. Powinno wejść niecałe 3l (w zależności od tego jak dokłanie opróżnisz miskę olejową) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.