Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] wycieraczki przedniej szyby


Guest kkr

Recommended Posts

Mam następujący problem: gdy mam włączone wycieraczki na pierwszym biegu (tym regulowanym), to w fazie powrotnej zatrzymują się w połowie swej drogi, poczym czekając na kolejny cykl domykają się do pozycji wyjściowej.

Zgodnie z zaleceniami na forum przeczyściłem cały mechanizm lecz to nic nie dało.

Przypuszczam, że uszkodzony jest przekaźnik sterujacy pracą wycieraczek.

 

Czy ktos z Was miał podobny przypadek? Czy takie przekaźniki sa łatwo dostępne w serwisach? A może ktos coś takiego posaida i moze odstąpić?

Link to comment
Share on other sites

Rozwiązałem problem. Aby taką przypadłość rozwiązać musiałem dostać się do mechanizmu zespolonego wraz z silnikiem napędowym pracy wycieraczek. W moim aucie mechanizm ten jest zasklepiony nitami. Zerwałem je i w ich miejsce po naprawie umieściłem śrubki o śr. 3 mm plus nakrętki.

Wystarczyło przeczyścić styki oraz tory złacza koła zębatego.

Aby to zrobić, musiałem rozebrać podszybie, aby wyjąć silnik. Naprawa trwała około 1,5 godziny z małą przerwą na łyk kawy.

Link to comment
Share on other sites

to pewnie mnie to tez czeka, szczegolnie gdy maja wiekszy opor, do tego dochodzi u mnie skrzypienie/piszczenie przy ich pracy - podlewam trzpien co jakis czas jakims sprejem smarujacym ale niewiele to daje..

Link to comment
Share on other sites

Smarowanie samego trzpienia niewiela da. Skrzypienie wycieraczek można usunąć poprzez wymianę samych piór. Lepiej nie męczyć całego układu starymi piórami.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s
Smarowanie samego trzpienia niewiela da. Skrzypienie wycieraczek można usunąć poprzez wymianę samych piór. Lepiej nie męczyć całego układu starymi piórami.

U mnie też skrzypiało i myślałem, że to z powodu starych piór. Wymieniłem więc na nówki Boscha i dalej skrzypi, zatem przyczyny należy upatrywać gdzieś w mechaniźmie. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że nie pióra.

Dowiedziałem się o tym w dość dramatyczny sposób bo w czasie jazdy na autostradzie po prostu skrzypiały, skrzypiały i po godzinie stanęły.

A śnieg padał jak ch....ra!

Zatarła się oś po której obracały się popychacze.

Zajęło mi to około godziny, ale pojechałem dalej i chwała Bogu silnik się nie spalił.

Link to comment
Share on other sites

Pisząc o piszczeniu myślałem o wycieraczkach, nie zaś o mechaniźmie. Skoro piszczy coś i gdziekolwiek nalezy to smarować. Ale wcześniej warto wykonać czynność czyszczenia. Ponadto warto to czynić zanim coś zacznie piszczeć.

 

Mam taki nawyk, że po zimie i przed zimą, wszystko, co mogę, czyszczę i smaruję. Dzięki temu mam spokój w każde wieczory niezależnie od pory roku. Są jednak sprawy, których przewidzieć się nie da. I wtedy, gdy zaskakują i dziwią warto jest poczytać właśnie to forum.

 

Walka z wycieraczkami szyb została ładnie opisana przez jednego z kolegi i dodatkowo zilustrowana. Warto tam zajrzeć, poczytać i wykonać samemu.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...