Guest Adam_Sz Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Witam wszystkich. Mam problem z moja micrunia (1.0 16v 99'). Auto podczas jazdy skreca mi w prawo, dzialo sie tak juz od dluzszego czasu, 3 tygodnie temu robilem zbieznosc. Dzisiaj odkrylem ze za opona przednia i tylna na prawym boku auta sa prawie bez bieznika (na calej powierzchni opony), zas opony po lewej stronie auta sa ok. I tak mialem zmienic gumy w aucie (gosc ktory mi je sprzedal, wykiwal mnie i z prawej strony mam 2x michelin - te lyse, a z lewej federal i blackstone co daje mi 3 rozne biezniki), zastanawiam sie jednak czy przedtem nie pojechac do mechaniora (moze to sprawa zawieszenia - chociaz nie slysze zadnych stukow ani pukow) czy kupic nowe opony i problem rozwiaze sie sam (albo zjade nowe gumy). Tu linki do stanu moich opon: http://img276.imageshack.us/my.php?image=dsc004496xe.jpg http://img69.imageshack.us/my.php?image=dsc004506sg.jpg [/b] Dziekuje za pomoc Panie i Panowie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest onegog Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 miałem taką historię, u mnie były do wymiany drążki, końcówki i sworznie. po wymianie zrobiłem zbieżność i problem znikł. jeśli zbieżność naprawdę ustawili, to najprawdopodobniej w zawieszeniu wszystko w porządku, u mnie stan zawieszenia wyszedł właśnie przy próbie ustawienia. więc stawiam na opony. jazda na różnych bieżnikach to mistrzowstwo :wink: chociaż dla pewności podjechał bym do mechanika na szarpankę przed wymianą opon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maniek-ol Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Stawiam , że jest to wina różnej rzeźby beżnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Stawiam , że jest to wina różnej rzeźby beżnika Zgadzam się, a poza tym jazda na różnym typie bieżnika na jednej osi jest chyba w Polsce i Europie karana mandatem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest francuzik2 Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Hej! Ja uważam że opony muszą być z dobrym bieżnikiem na wszystkich kołach.Ale zanim je zalożysz to musisz sprawdzić zawieszenie i wyeliminować usterki i luzy, dopiero potem zalożyc nowe kola i ustawić zbieżność. Problem powinien minąć.Chyba ze autko bylo bite i żle zostalo naprawione to wtedy moze być problem na zawsze z ustawieniem zbieżności. Pozdrawiam. Francuzik2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adam_Sz Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Dzisiaj jade po nowe gumy. Jesli chodzi o luzy itp. to auto mialo we wrzesniu przeglad i co roku bylo serwisowane (mam to w dokumentacji). Opony ktore wybralem to : Arrowspeed T100 rozmiar 155/70T13 (produkcji GoodYear). Ok, wrocilem z nowymi oponami. Zdecydowalem sie na Arrowspeed T100 (cena 108 funtow) jak wspomnialem wczesniej. Kolesie zrobili tez obowiazkowo zbieznosc i zajrzeli pod zawieszenie ale na szczescie z niczym do mnie nie przyszli. Po wymianie laczkow auto jezdzi normalnie i nie bije w zadna strone. Wniosek prosty: Pamietaj kierowco mlody, 4 takie same opony niezaleznie od pogody :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragomir Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Witam Te same bierzniki na tej samej osi to podstawa, nalezy pamiętać też że niktóre opony są kierunkowe i muszą się kręcić w odpowiednią stronę. Druga sprawa to ciśnienie w kołach, też musi być takie same na tych samych osiach. Dopiero potem możesz sprawdzac czy auto znośi i czy wogle coś dzieje się nie tak. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.