Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

0-100km/h 10,5s co ztym zrobic


Marins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.jestem nowy i to moj pierwszy post. mam nissan almera sedan 2002 1,8 114KM do setki rozpedza sie w 10,5s. Co mam kupic albo co zrobic najtanszym kosztem zeby to polepszyc?? Chciałbym zejsc do 8s. Da rade?? Mowie oczywiscie o tanich kosztach bo pewnie da rade i do 5s tylko trzeba wybulic tyle co wart sam samochod:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAni koszt to dla CIebei ile ??

Zeby soiądnąć przyspeiszenie na poziomie 8 sek do setki w twoim przypadku to minimum co powinienś zrobić to:

 

- obrubka głowicy

- zmiana dolotu

- chip

 

Myślę że za sprawą tych rzeczy uda Ci się zbliżyć do granicy 8 sek.

Co do Ceny to jak się postarasz to nie powino Cię wyjść drozej jak 3 500zł

 

Ps. gość od nas głowe robił w tej firmie: www.promotormocy.pl i przrost rzekomo 15KM mial - moim zdaniem to kosmos i jezeli to prawda to bardzo polecam taką modyfikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzył mi moj kumpel czas. i wyciagnelismy srednia. 15prób było. Tyle ze ja jestem zielony jesli chodzi o mechanike,nawet nie wiem gdzie sie dolewa jakies płyny:) obobka głowicy?? czy nowa głowice?? co miales na mysli luzny wydech?? poprostu jakis inny niz standardowy czy miales cos na konkrecie?? szukalem i niemoglem sie polapac wyczytalem tez cos o zaslepieniu filtra. jest podobno tanie i daje efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatkaj przeplywomierz to tez daje dobry efekt :!:

:lol:

a w wydech pianke uszzelniającą------->Młody tam miał :lol:

 

a tak serio:

załóż filtr stozkowy zamiast seryjnego, doprowadz jakos na niego doplyw powietrza

wywal katy jak mozesz

to najtańsza opcja

ile masz $$$$ na tą zabawe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie 2000zł ale z czasem bede chcial cos wiecej ulepszac. a co to są te katy?A co to jest ten dolot co pisał coobcio o nim?? wydech?? Chciałbym jakis załozyc ale nie wiem co jest lepsze cały wydech od silnika do konca czy sam tłumik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)najpierw sie dobrze doksztalc zanim komus cos zlecisz.. to cie w wala nie zrobia :D

2)szukajka i najlepiej zacznij od dzialu powerteam ;]

3)tez bym chcial miec tyle na mody kasy... :P:P

4)powodzenia !! ;]

5)1.8 jest takie wolne ?? tutaj malina n15 1.4 pewnie szybciej sie do 100 buja :twisted:

 

 

caly wydech razem z kolektorem do samego konca ;] sam koncowy tlumik to ci najwyzej sound zmieni... ale nie wiem czy w 2000 sie razem z kolektorem zmiescisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

Ja jak mierzyłem przy całkowitej serii to robiłem już poniżej 10s (jakieś 9.7-9.8 - metoda pomiaru stoperem), po zatkanieu EGR a potem po zrobieniu CAI (czyli zimny dolot powietrza wraz ze stożkiem) to najlepszy czas jaki wykręciłem na g-techu (0-96km/h) to 8,5s (w pozostałych pomiarach było zwykle ~8,65).

Koszt takiego zabiegu to niecałe 300 zł, a efekt od razu wyraźnie odczuwalny. Podkreślam to jeszcze raz na forum - QG18 bardzo dobrze reaguje na chociażby małe mody!!! A Ci, którzy nie wierzą i nie wierzyli w ten silnik to trudno, ich sprawa.

Na początek zrób sobie CAI, a jak to zrobić to poszukaj na forum, wszystko jest dobrze opisane.

 

Coobcio: przy tym co piszesz, czyli CAI+głowice i chip to spokojnie można wyciągnąć na pewno trcoche ponad 7s, dam sobie ręke uciąć!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon

lepiej nie dawaj :wink: bo na pomiary z g-techa trzeba patrzec z przymruzeniem oka, tak samo jak na stoperowe pomiary do licznikowej setki ktora w rzeczywistosci nie jest wcale setka. przy masie almery zeby miec prawdziwe 8 do stu to 150 koni jest absolutnym minimum. dla przykladu P11 GT wazy ok 1350 i ma 8.7. a 7 sekund to juz jest inna liga - przyklad: seat leon 1,8 cupra R (doladowany silnik z poteznym momentem obrotowym 279 Nm) ma 7.1 do setki a wazy tyle co P11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej nie dawaj :wink: bo na pomiary z g-techa trzeba patrzec z przymruzeniem oka, tak samo jak na stoperowe pomiary do licznikowej setki ktora w rzeczywistosci nie jest wcale setka. przy masie almery zeby miec prawdziwe 8 do stu to 150 koni jest absolutnym minimum. dla przykladu P11 GT wazy ok 1350 i ma 8.7. a 7 sekund to juz jest inna liga - przyklad: seat leon 1,8 cupra R (doladowany silnik z poteznym momentem obrotowym 279 Nm) ma 7.1 do setki a wazy tyle co P11

 

kiedys dal bym sobie dla kobiety reke uciac.... (tak mi sie skojazylo)

 

a co do tematu to masz racje ;] chocby i to ze gtech mierzy do 96kmh ;];] (chyba... w kazdym razie 60mph to nie 100km/h....) ale dopoki nie chcesz sie scigac na 1/4 to nie takie wazne. wazny jest fun ze masz auto szybsze niz seria a jakich jednostek do tego uzyjessz to juz sie tak do konca nie liczy... oczywiscie to moja opinia tylko ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chodzi mi o to zeby był lepszy od seryjnej ale i zebym mial cos do powiedzenia w srud moich kumpli ktorzy maja ok8,5 sec do setki np w mazdzie 323f. zawsze z nimi przegrywam na 1/4mili i teraz kiedy mam furke na własnosc chce ja zmodyfikowac zeby była jak najlepsza. To co powiniennem zrobic na początek? ACI + filtr stozkowy ,dolot i moze jeszcze chip?? jakie moga byc tego koszty??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chodzi mi o to zeby był lepszy od seryjnej ale i zebym mial cos do powiedzenia w srud moich kumpli ktorzy maja ok8,5 sec do setki np w mazdzie 323f. zawsze z nimi przegrywam na 1/4mili i teraz kiedy mam furke na własnosc chce ja zmodyfikowac zeby była jak najlepsza. To co powiniennem zrobic na początek? ACI + filtr stozkowy ,dolot i moze jeszcze chip?? jakie moga byc tego koszty??

 

 

nie ACI tylko CAI i to jest wlasnie dolot - koszt okolo 200pln (jakies 1,5m rury alu, stozek, kolanka i opaski zaciskowe)

zatkaj EGR - jesli to jest u ciebie w silniku bo nie wiem - koszt 2pln

wywal kata - 30pln

to na poczatek, chipa to nie wiem czy jest sens ?? bo to okolo 1500pln a watpie czy na wolnossacym cos to da... lepiej za to puscisc wydech przelotowy...

i poczytaj dzial nissan power team :) wtedy pomyslisz co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mi sie wydawalo wlasnie ze moze wskoczyc tryb serwisowy bo wlasnie odebralem furke od elektronika bo mi sie kontrolka od silnika palila i wina byl za mocno schlodzony katalizator (na szczescie) bo juz myslalem ze to sonda lambda za ktora musialbym dac 900zl a tak obeszlo sie na 50zł:) wydech przeletowy to chodzi od silnika do konca tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chip w całkowicie seryjnym QD18 nie jest taki zły oto jego efekty:

z3.jpg

 

CAI - zimny dolot poweitrza, możę ktoś z klubowiczów CI wykonać i wyślę, niestety nie mam N16 1,8 żeby Ci pomóc ale pare chłopaków ma i z chęcią Ci pomoże - roboty z tym wiele nie ma

 

EGR z zatkaniem tego ustrojstwa duzo problemów nie powinno być - większość mechaników Ci z tym pomożę

 

Obrobke głowicy to możesz śmiało zlecić www.promomtormocy.pl albo moim zaprzyjaźnionym kolegą ktoży praktycznie tylko to robią...

 

Co do wydechu to znam wielu wspaniałych fachowców goroąco polecam Maćka Grabowskiego - www.grabowski.com.pl albo firmę EL-TEC - www.el-tec.pl myślę że uda mi się wywalczyć dla Ciebie jakiś rabat w tych firmach i przedstawić im konkretny projekt takiego wydechu, bedzie łądnie brzmialo i z pewnością moc dojdzie.

 

 

Po tych 4 zabiegach warto zająś cię wystrojeniem elektorniki są tutaj dwa rozwiązania albo chip albo SMT6 - oddzielny komputer z mozliwością indywidualnego strojenia ktory pozwala na wykorzystanie wszytkich zmian zachodzących w twoim silniku.

 

Myślę żę dzięki tym zmianą spokojnie uda CI się osiągną osiągi takie jak chłopaki od CIebie a nawet nieco lepsze, no i do tego ten SOUND :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzył mi moj kumpel czas. i wyciagnelismy srednia. 15prób było. Tyle ze ja jestem zielony jesli chodzi o mechanike,nawet nie wiem gdzie sie dolewa jakies płyny:) obobka głowicy?? czy nowa głowice?? co miales na mysli luzny wydech?? poprostu jakis inny niz standardowy czy miales cos na konkrecie?? szukalem i niemoglem sie polapac wyczytalem tez cos o zaslepieniu filtra. jest podobno tanie i daje efekt.

takie mierzenie to nieporozumienie. Mierzenie przyspieszenie to nie jest wcale taka prosta sprawa jak się niektórym wydaje: gaz do dechy, stoper i tyle.

Po pierwsze liczniki w samochodzie zwyczajnie przekłamują prędkości. Różnice dochodzą nawet do 10-15 procent (liczniki zawyżają prędkość)

Po drugie liczy się technika jazdy: Na jakiej zasadzie przyspieszałeś? Przy maksymalnym momencie obrotowym na danych obrotach od razu zmieniałeś bieg na wyższy? czy może ten bieg zmieniałeś dopiero wtedy, gdy wskazówka dochodziła do czerwonego pola?

Po trzecie na jakiej podstawie twój kolega zatrzymywał stoper? Krzyczałeś mu, że już jest stówa? Czy może on to widział z boku (czyli już od razu jest błąd z powodu kąta patrzenia)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

Wszystko zostało już napisane.

1. EGR

2. CAI

3. Obróbka głowicy

4. Wydech najlepiej cały od kolektora

5. Chip na koniec

 

Ja tam sie nie znam, ale wydaje mi sie, że po tym wszystkim powinno być może 150KM i na pewno z 7 s do setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresor powiadasz :roll: a tu akurat kolega ma troche inne propozycje ale znajac jego to i ze jest w stanie za pewna opata zaadoptowac zestawy do wozu. reszte gratow na allegro moze sie sprzeda...

 

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=30514

 

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=30512

 

ceny godne uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QG18 nie idzie zrobić 150KM bez zmiany wałków zapomnijsice o tym... no chyba że z silnika n/a przejdziemy na doładowany... :D

7 sek do setki też jest nie dowykonania bez zmiany walków i skrócenia przełorzeń z jednoczesnym przesunięciem odcięcia w wyższe partje już nie wspomnę o odchudzeniu bolidu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja narazie mam odłozene 2tys na ulepszenia:) troche mało ale juz cos mozna zmienic. Zdecyduje sie chyba na ten CAI i jesli starczy to na obrobke głowicy i na to EGR. bo sam wydech pewnie kosztuje ok 2tys??

Dzieki za wszystkie wypowiedzi.Duzo mi pomogliscie.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CAI i głowe obawiam się ze moze brakować parudziesieciu - paruset zł.

Ale jak na pierwszy plan bardzo dobra opcja odczuwałnie wplywająca na osiągi i sportowy gang silnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...