Gość elcoruso Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Obróbka głowicy to na wstępie najwiekszy wydatek, ale jeżeli to prawda co pisze jeden z naszych klubowiczów o przyrosie mocy, to naprawde wydatek sie opłaca. O wałkach oczywiście zapomniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 elcoruso mogłbyś nam pokazać jak zrobiłeś Swojego CAI ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 elcoruso mogłbyś nam pokazać jak zrobiłeś Swojego CAI ?? http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...sc&start=60 Ale Coobcio ty masz pamieć, kup sobie jakąś lecytyne czy cuś :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 widziałem zę to się znajduje w dziale CAI ale nie chciało mi sie przegłądać tych wszytkich STR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 15 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 tak czytajac te wszystie posty i ogladajac zdjecia zauwazylem ze zakładacie rozne te filtry nawet przy tych samych modelach wiec nasuwa mi sie pytanie czym filtry od siebie sie roznia te stozkowe oczywiscie i skad mam wiedziec ktory wybrac. A ta rura co idzie od filtra np w nadkole to samemu ja sie robi?? czy mozna takowa gdzies kupic?? I czy musi byc ideanie szczelna np przy łaczeniach w kolankach i do filtru czy moga byc małe przeswity?? I ciekawi mnie jak ja montujecie przy samym nadkolu tzn tam gdzie sie styka rura z nadkolem?? kleicie spawacie? czy sobie bezwładnie lezy?? aha i czy moze byc sam filt bez tego dolotu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 moim zdaniem jest lepiej kupic markowy filtr z tego wzgledu ze ma on spelniac okreslone normy przeplywu i przepuszczalnosc czastek stalych kupujac jakies goowno mozesz szybko zalatwic przeplywke (ja bym kupil K&N, BMC lub polskiego FILTRONA). laczenia na samym dolocie powinny byc szczelne - silnik nie moze ssac lewego powietrza inna droga niz poprzez filtr. rura w nakolu lezy raczej loozno, jest to typowa rura aluminiowa karbowana stosowana do wentylacji (w kazdym markecie budowlanym mozna kupic ), oczywiscie lepiej jak jest zrbiona na sztywno i zamocowana, ale to pewnie zwiekszy koszta. Filtr moze byc bez CAI ale przyrosty osiagoow beda mniejsze jak go nie bedzie, bo silnik bedzie zaciagal cieplejsze powietrze z okolic silnika a nie zimne spod zderzaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 16 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 aha, wielkie dzieki a jeszcze jedno chyba ostanie pytanie:) czy kazdy filtr bedzie pasował?? i czy wielkosc filtra ma znaczenie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 dobieraj jak największy filtr i o odpoweidniej średnicy montarzowej - takiej jaką masz rure w dolocie. Ps. wymiary częsci filtrującej mają wpływ na szybkość brudzenia się oraz na opory przeplywu - dlatego daje sie jak najwiekszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 najmniejszy stozek to taki ktoorego boczna powierzchnia jet roowna polu powierzchni standardowego seryjnego fitra. moowiac krootko musisz seryjnym fitrem opatulic tak stozek zeby zamknac jego obwood Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 16 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 tzn jak opatule tym seryjnym ten stozek to jest dobry a jak stozek bedzie wiekszy to jeszcze lepiej tak?? bo chyba troche nie kumam. Pomieszałes mi w głowie teraz GIO:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 mozes stozek opatulic filtrem-wkladka wtedy bedzie podcisnienie turbodoladowane i przyrost mocy jakies 15 koni :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 16 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 tera to mi namieszałes dopiero:) masz moze zdjecia czegos takiego jak to wyglada bo nigdzie na zdjeciach tego nie widzialem?? filtr stozkowy to koszt ok 300zł do tego idzie rura z zimnym powietrzem za ok 50zł. i ten stozek mam teraz zauzmy opatulic w seryjny filter?? czy w specjalna nakładke tez sportowa ktora kosztuje ok100zł?? Jestem ciekaw czemu nigdzie tego niewyczytałem i nikt tak nie robi. Moze zle szukałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Ja za swoejgo dosyć pokaźnych rozmiaró storzka zaplacilem niespelna 60zł wszytko masz na www.toptuner.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 troche sobie zartowalem. raczej nie sugeruj sie moja ostatnia wypowiedzia. tu masz link do tego jak to moze wygladac http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2732 i jak ja to drutowale u siebie pod maska http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...sc&start=45 koszty: stozek k&n 185zl metrowa rura alu fi 80 30zl kolanko jacky 30zl elast lacznik 30zl przylgnia 50zl suma 325zl koszt moze byc sporo nizszy przy zastosowaniu filtra "no name" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 i jak zamiast przejsciowki przerobi się obudowę przeplywomeirza poweitrza tak jak ja tego dokonałem: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=4&tid=38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 no własne greg jak mowilem na poczatku jestem zielony jesli chodzi o silniki wiec nie mam pojecia kiedy ktos zartuje w tych sprawach. Czy trzeba przypływomierz modyfikowac przy zakładaniu stozka czy niekoniecznie?? Na zdjeciach widzialem dolot zrobiony z rury alu i kolanek (chyba plastik) ale tez i z rury takiej do wentylacji ktora sobie swopbodnie gdzies tam spada... Co jest lepsze?? I jeszcze jedno mnie zastanawia: jedni jak w wiekszosci z was na tym forum rure doprowadzaja do stozka a widzialem u innych ze stozek jest ostatnia zecza jak jast np przed dziura w nadkolu a od niego dalej dopiero idzie jakas rura. Czemu to tak jest?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 greg nie wyglupiaj sie bo mieszasz chlopakowi hehe a odnosnie opatulenia stozka to tylko w kwestii tego zeby okreslic i dobrac rozmiar a nie zeby go tak uzywac hihi to o co pytasz (przynajmniej tak to rozumiem) ma 1 zasadnicza zalete: - pod zderzakiem jest nizsza temp. niz pod maska przy silniku i tylko zimne powietrze ci zasysya, jezeli masz puszke rezonansowa (lub oslone termiczna) to nie ma to znaczenia (jak np elcoruso) -wada jest natomiast (jezeli masz stozek na samym koncu w zderzaku) to ze bedzie sie niemilosiernie brudzil zwlaszcza w naszym klimacie i predko jego wlasciwosci spadna (zwlaszcza w zime lub jak wjedziesz w duza kaluze i ci zassa silnik wode ) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 aha dzieki. a jaka powinna byc rura chodzi mi tu o srednice jesli np wejscie do stozka ma srednice 77mm to rura tez taka powinna byc czy np wezsza albo szersza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 77mm +/- 5mm z reguly na dolot się daje fi80mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 a co to jest to "fi". 77mm +/-5mm czyli jak srednica stozka ma 82mm lub 72mm to i tak rura powina miec 80mm dobrze zrozumialem?? sorry za takie "banalne" pytania ale ja naprawde jestem zielony co do mechaniki pojazdów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 fi to średnica, rura ma zachodzic zebys moogl stozek zamocowac wiec bierz z taka kocowka zeby pasowalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fixxxer Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Witam.jestem nowy i to moj pierwszy post. mam nissan almera sedan 2002 1,8 114KM do setki rozpedza sie w 10,5s. Co mam kupic albo co zrobic najtanszym kosztem zeby to polepszyc?? Chciałbym zejsc do 8s. Da rade?? Mowie oczywiscie o tanich kosztach bo pewnie da rade i do 5s tylko trzeba wybulic tyle co wart sam samochod:) wiesz poczytałem te rzeczy które w tym poście zostały napisane i niestety ale sprowadze Cie na ziemie. po pierwsze nie zachodzi zależność pomiędzy dobrą ceną a dobrymi osiągami. Jeśli chcesz sprawic aby auto przyspieszało o prawie 3 szybciej to w praktyce oznacza to różnice ca. 12-15 długości samochodu.To baaardzo dużo i zapewniam Cie ze żaden filtr stożkowy ani zimny dolot czy wycięcia kata nic tu nie pomoże. Wyjęcie 8 s do paczki i niskiej 16 lub wysokiej 15 na ćwiartke to popierwsze obróbka głowicy (planowanie, polerowanie kanałów, skrócenie prowadnic... itp) można jeszcze wymienić zawory na większe o ok 10 mm, dodatkowo wałki seryjne oddać do obróbki np u heinricha, do tego oczywiście dolot odpowiedniej średnicy no i program. Można pokusić sie o założenie 2p ale to alternatywa. Obowiązkowo wymienić kolektor wylotowy i powiększyć średnice wydechu (kwasówka) usuwając po drodze kata i tłumik środkowy a końcowy dać przelot aby maxymalnie rozluźnić wydech. co do cen: obróbka głowicy 400-600 kolektor min 500-600 dolot plus filtr 200-300 modyfikacja wałków 800 program 500 - 1500 zawory 200 szt zatem 200 x16 2p - 2000 wydech 500 przypuścmy jednak że nie będziesz robił agrupowej góry i zrezygnujesz z zaworów i 2 p ktorych koszt jest niebotyczny ale i efekt murowany to przyrost mocy prognozuje na poziomie max 15-20 koni nie więcej. sadze ze te modyfikacje pozwolą Ci urwać ca. 1 sek. ale do pozimou 8 sek jeszcze sporo zabraknie. Tuning silnika to nie jest tania zabawa i niech Cie nie zwiodą magnetyzry i inne magiczne rezystory z allegro które za 50 pln zwiększą moc o 25 KM. To tyle odemnie na początek zrób to co proponuja koledzy : zabawy z dolotem itp. poprawa bedzie ale nie spodziewaj sie cudów Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 ze wszystkim co napisales sie zgodze. jednak napewno walkoow nie oddawalbym do heinricha (i pewnie wiele osoob powie to samo ktoorzy w tej materii maja wieksze doswiadczenie), obawiam sie ze za 600zl kolektor do wolnossaka nie bedzie za specjalny za te pieniadze, walki dac np catcamsa albo pipera a nie przerabiac stare. meritum sprawy jest to ze chlopak (przynajmniej na razie) chce usprawnic swooj pojazd i nie ma co go straszyc niebotycznymi kosztami i extremalnymi przeroobkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fixxxer Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 ze wszystkim co napisales sie zgodze. jednak napewno walkoow nie oddawalbym do heinricha (i pewnie wiele osoob powie to samo ktoorzy w tej materii maja wieksze doswiadczenie), obawiam sie ze za 600zl kolektor do wolnossaka nie bedzie za specjalny za te pieniadze, walki dac np catcamsa albo pipera a nie przerabiac stare. meritum sprawy jest to ze chlopak (przynajmniej na razie) chce usprawnic swooj pojazd i nie ma co go straszyc niebotycznymi kosztami i extremalnymi przeroobkami co do heinricha to podałem poprostu przykład. Osobiście najchętniej to wybrałbym własnie catcamsa wściekłe wałki ale i ceny dość wysokie. A heinrich ma to do siebie ze przerabia seryjne i raz mu wyjdzie a raz nie kolektor za 600 stówek to minimum ktory już poprawi sytuacje ale zgadzam sie ze to dolna granica. Nowego kolegi wcale nie strasze a jedynie staram sie powiedzieć jak będzie naprawde, te rzeczy o których napisałem to w zasadzie stage 1 i od niego powinno sie zaczynać zabawe w powazne modyfikacje. a osiągniecie wyników jakie są w tej chiwli w jego zamyśle to już poawżny tuning i poważne koszty :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Panie skąd takie ceny... na krasnobrodzkiej biorą po 45zł od obróbki zaworu i gniazda zaworowego do tego warto zawór wypolerować na wysoki polysk tego akurat tam nei robią ale robi to moj kolega za oplatą ok 20zł od sztuki. Dzięki takiej modyfikacj mozliwe do osiągnięcia jest do 30% poprawy przepstowości, warto zwrocić uwagę że przyt akiej modyfikacji maleje masa zaworowa i tym samym pózniej zaczynają popychacze zaworoe pływac w efekcie można wyżej kręcić motor bez tego efektu. Krosnobrodzka robi: - cieniowanie trzonka - płaszcznie talerzyka - zmiana kontu przylegania talerzyka do gniazda trzeba im jednak dac główkę do przefrezowania gniazd i rozciągnięcia ich Fotka zaworu przed i po obroce: Co do wałków przerabianych u Pana Heinricha to przyroscik bardzo ciekawy (bez storjenia itd), poprostu mu je wsadziłem i pojechaliśmy na hamownię i prosze: Mowa o SR20DE oczywiście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.