Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

0-100km/h 10,5s co ztym zrobic


Marins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość elcoruso

Obróbka głowicy to na wstępie najwiekszy wydatek, ale jeżeli to prawda co pisze jeden z naszych klubowiczów o przyrosie mocy, to naprawde wydatek sie opłaca.

 

O wałkach oczywiście zapomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem zę to się znajduje w dziale CAI ale nie chciało mi sie przegłądać tych wszytkich STR :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytajac te wszystie posty i ogladajac zdjecia zauwazylem ze zakładacie rozne te filtry nawet przy tych samych modelach wiec nasuwa mi sie pytanie czym filtry od siebie sie roznia te stozkowe oczywiscie i skad mam wiedziec ktory wybrac. A ta rura co idzie od filtra np w nadkole to samemu ja sie robi?? czy mozna takowa gdzies kupic?? I czy musi byc ideanie szczelna np przy łaczeniach w kolankach i do filtru czy moga byc małe przeswity?? I ciekawi mnie jak ja montujecie przy samym nadkolu tzn tam gdzie sie styka rura z nadkolem?? kleicie spawacie?:) czy sobie bezwładnie lezy?? aha i czy moze byc sam filt bez tego dolotu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jest lepiej kupic markowy filtr z tego wzgledu ze ma on spelniac okreslone normy przeplywu i przepuszczalnosc czastek stalych kupujac jakies goowno mozesz szybko zalatwic przeplywke (ja bym kupil K&N, BMC lub polskiego FILTRONA). laczenia na samym dolocie powinny byc szczelne - silnik nie moze ssac lewego powietrza inna droga niz poprzez filtr. rura w nakolu lezy raczej loozno, jest to typowa rura aluminiowa karbowana stosowana do wentylacji (w kazdym markecie budowlanym mozna kupic ;)), oczywiscie lepiej jak jest zrbiona na sztywno i zamocowana, ale to pewnie zwiekszy koszta. Filtr moze byc bez CAI ale przyrosty osiagoow beda mniejsze jak go nie bedzie, bo silnik bedzie zaciagal cieplejsze powietrze z okolic silnika a nie zimne spod zderzaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, wielkie dzieki a jeszcze jedno chyba ostanie pytanie:) czy kazdy filtr bedzie pasował?? i czy wielkosc filtra ma znaczenie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobieraj jak największy filtr i o odpoweidniej średnicy montarzowej - takiej jaką masz rure w dolocie.

 

Ps. wymiary częsci filtrującej mają wpływ na szybkość brudzenia się oraz na opory przeplywu - dlatego daje sie jak najwiekszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najmniejszy stozek to taki ktoorego boczna powierzchnia jet roowna polu powierzchni standardowego seryjnego fitra. moowiac krootko musisz seryjnym fitrem opatulic tak stozek zeby zamknac jego obwood :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn jak opatule tym seryjnym ten stozek to jest dobry a jak stozek bedzie wiekszy to jeszcze lepiej tak?? bo chyba troche nie kumam. Pomieszałes mi w głowie teraz GIO:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tera to mi namieszałes dopiero:) masz moze zdjecia czegos takiego jak to wyglada bo nigdzie na zdjeciach tego nie widzialem?? filtr stozkowy to koszt ok 300zł do tego idzie rura z zimnym powietrzem za ok 50zł. i ten stozek mam teraz zauzmy opatulic w seryjny filter?? czy w specjalna nakładke tez sportowa ktora kosztuje ok100zł?? Jestem ciekaw czemu nigdzie tego niewyczytałem i nikt tak nie robi. Moze zle szukałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za swoejgo dosyć pokaźnych rozmiaró storzka zaplacilem niespelna 60zł wszytko masz na www.toptuner.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche sobie zartowalem. raczej nie sugeruj sie moja ostatnia wypowiedzia. tu masz link do tego jak to moze wygladac

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2732

 

i jak ja to drutowale u siebie pod maska

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...sc&start=45

 

koszty:

stozek k&n 185zl

metrowa rura alu fi 80 30zl

kolanko jacky 30zl

elast lacznik 30zl

przylgnia 50zl

 

suma 325zl

 

koszt moze byc sporo nizszy przy zastosowaniu filtra "no name"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własne greg jak mowilem na poczatku jestem zielony jesli chodzi o silniki wiec nie mam pojecia kiedy ktos zartuje w tych sprawach. Czy trzeba przypływomierz modyfikowac przy zakładaniu stozka czy niekoniecznie?? Na zdjeciach widzialem dolot zrobiony z rury alu i kolanek (chyba plastik) ale tez i z rury takiej do wentylacji ktora sobie swopbodnie gdzies tam spada... Co jest lepsze?? I jeszcze jedno mnie zastanawia: jedni jak w wiekszosci z was na tym forum rure doprowadzaja do stozka a widzialem u innych ze stozek jest ostatnia zecza jak jast np przed dziura w nadkolu a od niego dalej dopiero idzie jakas rura. Czemu to tak jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

greg nie wyglupiaj sie bo mieszasz chlopakowi :lol: hehe a odnosnie opatulenia stozka to tylko w kwestii tego zeby okreslic i dobrac rozmiar a nie zeby go tak uzywac ;) hihi to o co pytasz (przynajmniej tak to rozumiem) ma 1 zasadnicza zalete:

- pod zderzakiem jest nizsza temp. niz pod maska przy silniku i tylko zimne powietrze ci zasysya, jezeli masz puszke rezonansowa (lub oslone termiczna) to nie ma to znaczenia (jak np elcoruso)

-wada jest natomiast (jezeli masz stozek na samym koncu w zderzaku) to ze bedzie sie niemilosiernie brudzil zwlaszcza w naszym klimacie i predko jego wlasciwosci spadna (zwlaszcza w zime lub jak wjedziesz w duza kaluze i ci zassa silnik wode ;)) pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha dzieki. a jaka powinna byc rura chodzi mi tu o srednice jesli np wejscie do stozka ma srednice 77mm to rura tez taka powinna byc czy np wezsza albo szersza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to jest to "fi". 77mm +/-5mm czyli jak srednica stozka ma 82mm lub 72mm to i tak rura powina miec 80mm dobrze zrozumialem??

sorry za takie "banalne" pytania ale ja naprawde jestem zielony co do mechaniki pojazdów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.jestem nowy i to moj pierwszy post. mam nissan almera sedan 2002 1,8 114KM do setki rozpedza sie w 10,5s. Co mam kupic albo co zrobic najtanszym kosztem zeby to polepszyc?? Chciałbym zejsc do 8s. Da rade?? Mowie oczywiscie o tanich kosztach bo pewnie da rade i do 5s tylko trzeba wybulic tyle co wart sam samochod:)

 

wiesz poczytałem te rzeczy które w tym poście zostały napisane i niestety ale sprowadze Cie na ziemie. po pierwsze nie zachodzi zależność pomiędzy dobrą ceną a dobrymi osiągami. Jeśli chcesz sprawic aby auto przyspieszało o prawie 3 szybciej to w praktyce oznacza to różnice ca. 12-15 długości samochodu.To baaardzo dużo i zapewniam Cie ze żaden filtr stożkowy ani zimny dolot czy wycięcia kata nic tu nie pomoże. Wyjęcie 8 s do paczki i niskiej 16 lub wysokiej 15 na ćwiartke to popierwsze obróbka głowicy (planowanie, polerowanie kanałów, skrócenie prowadnic... itp) można jeszcze wymienić zawory na większe o ok 10 mm, dodatkowo wałki seryjne oddać do obróbki np u heinricha, do tego oczywiście dolot odpowiedniej średnicy no i program. Można pokusić sie o założenie 2p ale to alternatywa. Obowiązkowo wymienić kolektor wylotowy i powiększyć średnice wydechu (kwasówka) usuwając po drodze kata i tłumik środkowy a końcowy dać przelot aby maxymalnie rozluźnić wydech.

 

co do cen:

obróbka głowicy 400-600

kolektor min 500-600

dolot plus filtr 200-300

modyfikacja wałków 800

program 500 - 1500

zawory 200 szt zatem 200 x16

2p - 2000

wydech 500

 

 

przypuścmy jednak że nie będziesz robił agrupowej góry i zrezygnujesz z zaworów i 2 p ktorych koszt jest niebotyczny ale i efekt murowany to przyrost mocy prognozuje na poziomie max 15-20 koni nie więcej. sadze ze te modyfikacje pozwolą Ci urwać ca. 1 sek. ale do pozimou 8 sek jeszcze sporo zabraknie.

Tuning silnika to nie jest tania zabawa i niech Cie nie zwiodą magnetyzry i inne magiczne rezystory z allegro które za 50 pln zwiększą moc o 25 KM. To tyle odemnie

na początek zrób to co proponuja koledzy : zabawy z dolotem itp. poprawa bedzie ale nie spodziewaj sie cudów

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze wszystkim co napisales sie zgodze. jednak napewno walkoow nie oddawalbym do heinricha (i pewnie wiele osoob powie to samo ktoorzy w tej materii maja wieksze doswiadczenie), obawiam sie ze za 600zl kolektor do wolnossaka nie bedzie za specjalny za te pieniadze, walki dac np catcamsa albo pipera a nie przerabiac stare. meritum sprawy jest to ze chlopak (przynajmniej na razie) chce usprawnic swooj pojazd i nie ma co go straszyc niebotycznymi kosztami i extremalnymi przeroobkami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze wszystkim co napisales sie zgodze. jednak napewno walkoow nie oddawalbym do heinricha (i pewnie wiele osoob powie to samo ktoorzy w tej materii maja wieksze doswiadczenie), obawiam sie ze za 600zl kolektor do wolnossaka nie bedzie za specjalny za te pieniadze, walki dac np catcamsa albo pipera a nie przerabiac stare. meritum sprawy jest to ze chlopak (przynajmniej na razie) chce usprawnic swooj pojazd i nie ma co go straszyc niebotycznymi kosztami i extremalnymi przeroobkami ;)

 

co do heinricha to podałem poprostu przykład. Osobiście najchętniej to wybrałbym własnie catcamsa wściekłe wałki ale i ceny dość wysokie. A heinrich ma to do siebie ze przerabia seryjne i raz mu wyjdzie a raz nie :D

kolektor za 600 stówek to minimum ktory już poprawi sytuacje ale zgadzam sie ze to dolna granica.

 

Nowego kolegi wcale nie strasze a jedynie staram sie powiedzieć jak będzie naprawde, te rzeczy o których napisałem to w zasadzie stage 1 i od niego powinno sie zaczynać zabawe w powazne modyfikacje. a osiągniecie wyników jakie są w tej chiwli w jego zamyśle to już poawżny tuning i poważne koszty :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie skąd takie ceny... na krasnobrodzkiej biorą po 45zł od obróbki zaworu i gniazda zaworowego do tego warto zawór wypolerować na wysoki polysk tego akurat tam nei robią ale robi to moj kolega za oplatą ok 20zł od sztuki.

Dzięki takiej modyfikacj mozliwe do osiągnięcia jest do 30% poprawy przepstowości, warto zwrocić uwagę że przyt akiej modyfikacji maleje masa zaworowa i tym samym pózniej zaczynają popychacze zaworoe pływac w efekcie można wyżej kręcić motor bez tego efektu.

 

Krosnobrodzka robi:

- cieniowanie trzonka

- płaszcznie talerzyka

- zmiana kontu przylegania talerzyka do gniazda

 

trzeba im jednak dac główkę do przefrezowania gniazd i rozciągnięcia ich

 

Fotka zaworu przed i po obroce:

zawory1.jpg

zawory2.jpg

 

Co do wałków przerabianych u Pana Heinricha to przyroscik bardzo ciekawy (bez storjenia itd), poprostu mu je wsadziłem i pojechaliśmy na hamownię i prosze:

CEREMONY16marca2005.jpg

 

Mowa o SR20DE oczywiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...