Gość DJ One-Way Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 hmm zeby zatkac to egr trzeba przeciąć tą rurke czy odkrecic przy tym zaworze:)? jak to dokladnie nalezy wykonac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adas74 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Na forum jest to już tyle razy wałkowane, są nawet zdjęcia. Odkręcasz śrube i wsadzasz monete. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJ One-Way Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 dzieki juz tak zrobilem i faktycznie sa efekty, auto bardziej elastyczne na niskich obrotach mocniejsze i wydaje mi sie ze wlasnie przez to spalanie moze sie zmniejszyc:D 3 minuty roboty, cena 20gr, wrazenia bezcenne a wiec warto POLECAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Witajcie! Dziś zrobiłem swoim autkiem 100km w trasie z atkanym przy zaworze EGR i zapaliła się pewna magiczna kontrolka Zapewne wszyscy miłośnicy Almerek domyślają się jaka CHECK ENGINE :/ Niestety w przypadku swojego silniczka (zdjęcia widać powyżej) muszę obalić mit o magicznym przyroście mocy z powodu zatkania EGR (tjuning za 20gr ) Po zatkaniu przewodu autko wcale nie zyskało na elastyczności a jedyne co zauważyłem to znaczny wzrost spalania ( szczególnie w trasie) gdzie z 6,4l/100 wzrosło do prawie 8l/100km :/ Jako że w moim rodzinnym miasteczku nie ma ASO udałem się do BOSCH SERVICE gdzie zczytałem kod błędu (50 PLN w plecy :/ ), który brzmi "P0400 Recyrkulacja spalin". Oczywiście powiedziałem Panu servisantowi że zatkałem EGR i on potwierdził moją hipotezę że w rzypadku EGR z zaworem auto wcale nie zyska na mocy ponieważ silnik kiedy wyczuje zatkany zawór zmniejsza moc silnika przy wysokich obrotach i zwiększa spalanie - tak poinformowano mnie w BOSCH SERVICE. Tak więc dziękuję wszystkim za porady i pozostaję przy moim zamulonym jedenpięć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 A ja mam zatkany EGR i już w życiu go nie odetkam. Z magiczną lampką Check Engine też mam spokój. Też mam silnik 1,5 benzyna i autko z 2000r. Tak do końca to się z serwisantem Bosha nie zgodzę bo jeśli silnikowi nie daje się do przepalenia po raz wtóry spalin to biorąc na zdrowy rozum sprawność spalania mieszanki jest wyższa. Spalanie u mnie nie wzrosło, a powiedziałbym że chyba nawet trochę spadło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 widcznie porzyej 2003 roku czy tam jeszcze troche wczesniej nissan troche zmondrzał i wywałi to świństwo Witam I to by się zgadzało. W mojej N16 po FL z 2003 roku ze 116 KM ( wg producenta ) silnikiem QG18DE brak jest EGR, całość zaślepiona fabrycznie z oby stron. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RobertElba Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Witam. Zaslepiłem zawór EGR przed zaworem czyli na odcinku od kolektora do zaworu. Auto zaczęło szybciej się ruszac z dolnych obrotów ale po przejechaniu ok 20 km mały zonk. Check Engine sie zapalił :/ Jeśli by ktoś miał pomysł lub sposób na obejście tego to czekam na odpowiedź. [ Dodano: Nie 21 Wrz, 2008 10:55 ] Witam. Poczytałem troche o tuningu za 2 zł. i wziełem sie za robote. Zaślepiłem zawór Egr tuz przed nim moneta 2 grosze. Wszystko pieknie i fajnie, autko zaczeło lepiej chodzic na dolnych obrotach ale niestety po przejechaniu ok 20 km. zapił sie CE :/ Mam teraz pytanko. Co moge zrobic zeby to obejść? Widocznie mam gdzies czujnik temperatury. Czy nie da sie go jakoś obejść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Mam pytanie w N15 1.6 jak zaslepie EGR to zapali się check engine?? chyba zaraz spróbuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Nie powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 EGR zaślepione różnicy bardzo jeszcze nie odczułem, ale sama swiadomośc dodaje 10KM :diabel2: teraz trzeba pomyśleć nad dolotem i stożkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkel-sopot Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 @RobertElba mógłbys zrobić fotki, gdzie odkręcić srubkę i zaślepić ten EGR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RobertElba Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Kolego majkel-sopot w najbliższym czasie nie zrobie fotek bo jestem na wyjeździe. Musisz zlokalizowac taka rurke miedziana która wychodzi od kolektora wydechowego, idzie ona prosto do zaworu i jest przykręcona nakrętka. Musisz odkręcic i pomiędzy rurke a zawór włóż 2 grosze (najlepiej pasuje). Skręc i gotowe Robota bardzo łatwa a efekt całkiem fajny. Niestety ja sie długo nie cieszyłem bo CE zaświecił sie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkel-sopot Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 ok dzięki wielkie Akurat ja nie będę miał z tym problemu, bo mam kabelek.. Kupiłem jak kiedyś wyskakiwał mi błąd przepustnicy co chwilę, a z autem "na oko" nic się nie działo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RobertElba Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 majkel-sopot jaki kabelek masz? Może ja bym cos spróbował poszperać żeby CE się nie świecił po zaslepieniu EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkel-sopot Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 OBD II.. sprawuje sie bardzo dobrze kupilem go na allegro za 210zl jakoś.. wykorzystywałem go nawet do sprawdzania mierzenia spalania, czasu przyspieszenia itp używam go z programem Proscan 5.5 a co do EGR wjechalem u siebie na kanał i nic nie widzę, nie wiem ślepy jestem.. jedynie co wychodzi mi stamtąd to sonda lambda.. moze ja tego nie mam dlateog poczekam aż ktoś wstawi dokładne fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 QG18DE z OBD2 nie mają EGR, więc nie ma co zaślepiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkel-sopot Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 No i wszystko jasne. Dzięki p_flori a swoja drogą, jesli inne silniki z EGR nie mają OBD II, to co mają ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RobertElba Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Panowie to w takim razie u mnie jest OBD I? Skoro po zaslepieniu EGR pali się Check. A tak na marginesie to co to jest to OBD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkel-sopot Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 OBD 1 występował do 1999 maksymalnie z tego co wiem, wiec na 100% pewno tez masz OBD II.. więc coś tu nie gra.. w tych wypowiedziach.. OBD II to 16 pinowa wtyczka.. masz wejście na samym dole pod kierownicą.. Jak Robert będziesz mógł to zrób mimo wszystko fotkę tej rurki chętnie zobaczę jak to wygląda.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RobertElba Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Postaram sie jak najszybciej zrobic fotki. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zegarm Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Potwierdzam również. Po zaślepieniu czuć małą różnicę - silnik lepiej wchodzi na obroty, nie dusi się przy wyprzedzaniu np na 4 biegu przy 60-70 tylko ładnie wchodzi... Ale po paru km zapaliła się kontrolna. I teraz pytanie. Czy oprócz świecącej kontrolki i błędu w komputerze coś się dzieje, bo przyspiesza tak samo, właściwie bez różnicy oprócz "światełka" Można tak jeździć???? Spalanie wzrośnie? Komputer ustawił się na tryb awaryjny??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 tak jest niestety w benzynkach .. przynajmniej 1.8... nalezy usunac tloczek... z silniczka krokowego egru, aby blad sie nei pokazywal... no i oczywiście musisz usunac blad... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 tak jest niestety w benzynkach .. przynajmniej 1.8... nalezy usunac tloczek... z silniczka krokowego egru, aby blad sie nei pokazywal... no i oczywiście musisz usunac blad... Ja nic nie grzebałem tylko zaślepiłem przy kolektorze wydechowym. Check mi się nie zapalił (a już ładnych parę tysięcy przejechałem) i wszystko gra Sprawdź lepiej kod błędu, bo może to przypadek i coś innego padło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Nie.. To juz rozminiałem z ladnych pare miesiecy ... zawsze mialem blad p0400 .. dopiero po usunieciu tłoczka blad sie nei pojawia... Co ciekawe blad pojawial sie tylko przy czestszej zmianie biegow... tylko w miescie i to co kilkaset km... pojechalem do austrii 2800km zrobilem i sie nie pojawil... a tego samego dnia jak wrocilem i zrobilem parenascie km po miescie bach check engine dziwne to na prawde.. w kazdym razie pozbycie sie tloczka pomoglo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Ja mam co prawda 2.2 Di, ale też zaślepiłem EGR. Wstawiłem przegrodę z blachy miedzianej tuż przed zaworem. To jest bardzo proste do samodzielnego wykonania, masz raptem kilka śrub do odkręcenia. Patent sprawdza się od jakiegoś czasu u mnie i u Teresa w dieslach. EGR jest nadal normalnie podpięty, ale spaliny nie lecą. Elektronika myśli, że wszystko jest normlanie. Obadajcie czy w beznzynie możecie zrobić tak samo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.