Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wszystko o EGR -Zaślepienie,czyszczenie i nie tylko...


mind
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam co prawda 2.2 Di, ale też zaślepiłem EGR.

Wstawiłem przegrodę z blachy miedzianej tuż przed zaworem.

To jest bardzo proste do samodzielnego wykonania, masz raptem kilka śrub do odkręcenia.

 

Patent sprawdza się od jakiegoś czasu u mnie i u Teresa w dieslach. EGR jest nadal normalnie podpięty, ale spaliny nie lecą. Elektronika myśli, że wszystko jest normlanie.

 

Obadajcie czy w beznzynie możecie zrobić tak samo ?

Witaj. Czy mógłbyś wstawić jakieś fotki gdzie znajduje się EGR w 2,2Di i w którym miejscu zaślepić zawór. No i powiedz czy w Twoim przypadku są odczuwalne jakieś różnice, łącznie ze spalaniem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent sprawdza się od jakiegoś czasu u mnie i u Teresa w dieslach. EGR jest nadal normalnie podpięty, ale spaliny nie lecą. Elektronika myśli, że wszystko jest normlanie.

Spokojnie można wywalić całość a wtyczkę zabezpieczyć tylko przed zabrudzeniem - elektronika nie sprawdza czy silnik krokowy jest czy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie opinia tylko stwierdzenie - ja usunąłem cały obieg EGR włącznie z silniczkiem krokowym. Zostały tylko dziury w kolektorach, które zostały zaślepione grubą blachą. Niby z jakiego powodu CE miałoby się świecić, skoro nie mamy czujnika temperatury za zaworem tak jak jest w DCi. Odczytać błąd i sprawa jasna, na 80% to nie jest przyczyna. Chyba że w nowszych Di inne komputery były i sprawdzały obecność silniczka. Ale to też da się stwierdzić bardzo szybko - odpalamy jeszcze ciepły silnik raz z podłączonym krokowcem a raz z odłączonym. W obu przypadkach dodajemy i ujmujemy kilka razy gazu i jeśli bez podłączonego będzie się CE zapalać to może ten nowszy/inny ECU siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby tak nie zaślepiać egr tylko wyjąc "tłoczek", żeby działały prawidłowo czujniki a zawór pozostał w pozycji zamkniętej... Czy brak "tłoczka" w zaworze spowodował by i tak otwarcie zaworu spowodowane ciśnieniem spalin???Jutro jadę do kolegi na komputer na skasowanie już palącej się kontrolki, ale spróbuje właśnie tak zrobić. tylko czy wtedy spaliny nie będą szły cały czas... hmm trzeba sprawdzić na "sucho" czy zawór jest bezwładny bez "tłoczka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety był tak zasyfiony, że nie był dokładnie domknięty, chociaż muł już nie był tak duży. Dopiero po całkowitym usunięciu poczułem spora różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead
Ja mam co prawda 2.2 Di, ale też zaślepiłem EGR.

Wstawiłem przegrodę z blachy miedzianej tuż przed zaworem.

To jest bardzo proste do samodzielnego wykonania, masz raptem kilka śrub do odkręcenia.

 

Patent sprawdza się od jakiegoś czasu u mnie i u Teresa w dieslach. EGR jest nadal normalnie podpięty, ale spaliny nie lecą. Elektronika myśli, że wszystko jest normlanie.

 

Obadajcie czy w beznzynie możecie zrobić tak samo ?

Witaj. Czy mógłbyś wstawić jakieś fotki gdzie znajduje się EGR w 2,2Di i w którym miejscu zaślepić zawór. No i powiedz czy w Twoim przypadku są odczuwalne jakieś różnice, łącznie ze spalaniem?

Pozdrawiam

 

Nie mam zdjęć odpiętego ERG'u jak to robiłem, ale sprawa jest banalna.

1. Odkręcasz pokrywę silnika (tą plastikową) - 4 śruby.

2. Pod prawym górnym rogiem pokrywy masz zawór EGR.

3. Podpięta jest do niego wtyczka którą idzie sterowanie zaworu i wąż, chyba od chłodzenia (ale nie jestem pewien).

4. Można rozkręcić zawór (4 śrubki), ale uwaga, żeby nie pogubić tych blaszek(podkładek), które tam są. Widziałem na forum jak ktoś opisywał jak włożyć do zaworu jakiąś baszkę oraz jak ktoś tłoczek wyciągał.

5. Ja skorzystałem z pomysłu Teresa (i jego blaszki, dzięki Tomek), odkręciłem dwie śruby trzymające rurę doprowadzającą spaliny do zaworu. UWAGA ! Jest pewnie zapieczona, przyda się coś penetrującego, dobry klucz z długim ramieniem i kolega pudzian (u mnie było piekielnie zapieczone) :D Odkręcamy. Między rurą a zaworem jest podkłdka/uszczelka. Bierzemy ją na wzór. Z kawałka blachy miedzianej wycinamy taki sam kształt, wiercimy tylko dwa otworzy pod śróby i składamy wszystko.

 

Nie licząc walki z zapieczonymi śrubami, robótka prosta, miła i można to zrobić pod blokiem - jak ja :)

 

Czas operacyjny - godzina.

Potrzebne narzędzia - dwa klucze, grzechotka, norzycze do blachy, blacha (np: miedziana).

 

Różnice w spalaniu - brak.

Różnice w trakcie jazdy - nie powiem, żeby były jakoś szczególnie odczuwlne, ale auto fajnie jeździ na niskich obrotach, duża elastyczność i kultura pracy. Jak wiadomo EGR jest po to by lepiej dopalać spaliny kosztem spadku mocy, wieć brak EGR'u odmula nieco silnik.

 

Mogę natomiast potwierdzić, że zatkanie EGR'a + usunięcie CAT'a + chip daje już bardzo dużą poprawę. Ja jeszcze dałem filtr K&N i wlot powietrza z zewnątrz komory silnika. To same drobne zabiegi, ale suma ich wszystkich daje już dużą przyjemnośc z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj spróbuję się zaślepić EGR :)

Od jakiegoś czasu śledzę wątek i chętnie usłyszę opinię :D

 

PS:a wybiera się może ktoś do alltuning ;)

 

[ Dodano: Wto 21 Kwi, 2009 19:17 ]

Różnice w trakcie jazdy - nie powiem, żeby były jakoś szczególnie odczuwlne, ale auto fajnie jeździ na niskich obrotach, duża elastyczność i kultura pracy.

 

hmm, piszesz o EGR, a masz już troszkę bardziej zmodyfikowany samochód :) więc lepsza jazda na niskich obrotach może wynikać z innych modyfikacji? Naturalnie nie wykluczam negatywnego wpływu EGRa i sam się nad tym zastanawiam...

A mówiąc o kulturze pracy silnika - czy jest jakiś wpływ na hałas, odgłosy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odlaczalem tylko ftyczke od silniczka krokowego gdzie jest egr(podobno egr tez jest odlaczony), ale roznica jest raczej subiektywna. A nad alltuning sie caly czas zastanawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead
Dzisiaj spróbuję się zaślepić EGR :)

 

PS:a wybiera się może ktoś do alltuning ;)

 

A mówiąc o kulturze pracy silnika - czy jest jakiś wpływ na hałas, odgłosy?

 

Dźwięk ten sam, większego hałasu nie odnotowałem.

Alltuning - tak, ale pewnie dopiero latem. Wybieram się na dogrywkę jak wsadze MBC i ostawie 1,25Bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybieram się na dogrywkę jak wsadze MBC i ostawie 1,25Bara.

Twoja almerka to już "wyższa szkoła gotowania na gazie" - w pozytywnym znaczeniu, ja ostatnio zmieniłem papierowy filierek powietrza na wkład BMC ...i poczułem różnicę (filtr był już dość brudny, a do tego większa przepustowość powietrza). Bylem pozytywnie zaskoczony i zapragnąłem jeszcze więcej mocy i momentu ...dlatego sie rozglądam :D Powodzenia w dalszym modyfikowaniu i doskonaleniu tego co niedoskonale :one: pozdrawiam

 

[ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 16:52 ]

Dzisiaj rzuciłem okiem na EGR (odkręciłem pokrywę silnika) ale jeszcze wstrzymałem sie z dłubaniem w nim. :|

Zauważyłem jednak, ze w puszce obok akumulatora jest bezpiecznik "odpowiadający" za EGR. Wiec zacząłem sie zastanawiać czy czasem nie wystarczyłoby go wyciągnąć, no i tylko czy komp nie wyczułby tego? :<

Druga watpilowosc - to czy ten zaworek nie byłby na stale otwarty? :/

A tak swoja droga czy ktokolwiek sie orientuje, jak działa EGR: on sie otwiera na wolnych czy wysokich obrotach, a może to zależy od zupełnie innych czynników. Dzięki za sugestie :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead
[ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 16:52 ]

 

A tak swoja droga czy ktokolwiek sie orientuje, jak działa EGR: on sie otwiera na wolnych czy wysokich obrotach, a może to zależy od zupełnie innych czynników. Dzięki za sugestie :one:

 

Z tego co wyczytałem na NKP to na wysokich obrotach EGR jest zamknięty, żeby nie dusił silnika. Na niskich obrotach z kolei zawór otwiera się. Dlatego uważa się, że zaślepienie EGR odmula auto na niższych obrotach. Tyle moich przypuszczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niskich obrotach z kolei zawór otwiera się.

No to chyba właśnie mnie przekonałeś do zaślepienia go:027: dzięki dzięki

 

A gdyby ktoś coś wiedział odnośnie wspomnianego bezpiecznika ( od EGR - obok akumulatora), to również... nasłuchuję,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem na NKP to na wysokich obrotach EGR jest zamknięty, żeby nie dusił silnika. Na niskich obrotach z kolei zawór otwiera się.

A dokładnie zamyka się gdy ECU stwierdzi wciśnięcie pedału gazu nie ważne czy na niskich czy na wysokich - chociaż od iluś tam RPM jest zawsze zamknięty. Gdy stwierdzi zdjęcie nogi z gazu to się otwiera. Ponoć na zimnym jest zawsze zamknięty, ale to chyba nie do końca prawda - gdy jeszcze przy nim majstrowałem to obserwowałem wymontowany silniczek krokowy i od razu chciał otwierać zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamyka się gdy ECU stwierdzi wciśnięcie pedału gazu

W takim wypadku nie wiem czy EGR miałby negatywny wpływ na "wkręcanie się na obroty"... :/ Chyba, że czas zamknięcia tego zaworka jest na tyle długi, iż powoduje to opóźnioną reakcje na wciśnięcie pedału gazu :( czyli zauważalny w Almerach efekt nienatychmiastowego przyspieszenia. Mam nadzieje, że ktoś mnie zrozumiał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi: czas reakcji silniczka jest dość długi, do tego jeszcze spora pojemność rury EGR i mamy muła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Również jestem po zatkaniu EGR.. Niestety jako użytkownik N16 1,8 krótko cieszyłem się z bezproblemowej jazdy - CE się zapalił i to dosyć szybko. Jednak plusy z jego zatkania przeważają nad minusem świecącej się kontrolki - nie zamierzam powracać do stanu wyjściowego (na razie) - nie mam żadnego ograniczenia w obrotach (kilkukrotne przeciągnięcie silnika do 6k), czy też prędkości (jakieś 160KM/h) :diabel:

CE niech sobie tam świeci a ja się cieszę, że silniczek reaguje tak jak na 114KM przystało :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niskich obrotach z kolei zawór otwiera się.

No to chyba właśnie mnie przekonałeś do zaślepienia go:027: dzięki dzięki

 

A gdyby ktoś coś wiedział odnośnie wspomnianego bezpiecznika ( od EGR - obok akumulatora), to również... nasłuchuję,

 

Wyjecie bezpiecznika EGR powoduje niemozliwosc odpalenia auta!! Rozrusznik kreci ale silnik nie zalapie. Bezpiecznik musi byc sprawny nawet jezeli usuniemy zawor :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...