Gość kubad Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 No to wszystko wydaje się jasne Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popaym Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Dzięki sleepyhead jutro zaslepie egr w swojej almie 2,2 . Nareszcie ktoś kto jeździ 2,2 napisał po ludzku jak to zrobić i jaki jest efekt. Do tej pory każdy tylko odsyłał do szukania i jedyne co można było znaleźć to opisy benzyniaków. no może oprócz albina ale juz jest sie ciezko dokopac do jego opisów . Wielkie dzieki ! [ Dodano: Czw 18 Cze, 2009 17:03 ] zamyka się gdy ECU stwierdzi wciśnięcie pedału gazu W takim wypadku nie wiem czy EGR miałby negatywny wpływ na "wkręcanie się na obroty"... Napisz mi prosze gdzie dostałeś wkład BMC do almy 2,2 i ile taki myk bedzie kosztował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 theant napisał/a: zamyka się gdy ECU stwierdzi wciśnięcie pedału gazu W takim wypadku nie wiem czy EGR miałby negatywny wpływ na "wkręcanie się na obroty"... .Ma i to duże, ponieważ kolektor dolotowy ma sporą pojemność i gdy pedał gazu jest w ustalonej pozycji to znajdują się w nim spaliny. W momencie wciśnięcia pedału gazu zawór się zamyka - trochę to trwa, ale przez ten czas zdążą jeszcze napłynąć spaliny - to silnik musi jeszcze przez chwilę dopalić spaliny, co jest właśnie powodem "zamyślania się". Proste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Przywracam temat, bo mam mega zagadkę... Otóż zaślepiłem w kolegi Almerce także 1.8 .. oczywiście pojawiła się CHECK po 200-300km.. wyjąłem tłoczek z EGRu... usunałem bład... i niestety po 200-300 km znow CHECK... ok to nei ma co sie bawic.. założyłem mu tloczek i rurke EGR usunałem Blad.. i teraz co 400-500km znów check? i juz tak 3 x... usuwalem... zawsze blad był p0400 Co jest grane ? moze trzeba to wyczyścic czy jakos tak? Jakas mala instrukcja? co moze byc nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zegarm Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Możliwe, że Ci EGR padł. Bo za Egr-em jest jakiś czujnik (chyba coś w stylu sondy), który pokazuje z niego odczyt ok 2,4-2,7V (przy prawidłowym działaniu) Wydaje mi się że wyjęcie tłoczka spowoduje otwarcie EGR cały czas. Zresztą jak powiedział mi kumpel od elektroniki samochodowej - "nie poto jakieś żółte łapki myślały nad tym tyle lat żeby stworzyć takie coś jak EGR, żeby teraz polacy to wyjmowali, twierdząc że to nie potrzebne. Takie wyjęcie może mieć przykre skutki - np szlak trafi katalizator i sondy bo po zaślepieniu egr idzie na nie większa temp. (ogień) itd - nie będzie objawów za 1000 km tylko za 5 - 10tyśkm" Więc ja odślepiłem skasowałem błąd i nie ryzykuje. Mniej pali, a różnica nie jest tak duża - to ta świadomość, że masz zaślepiony daje dodatkową moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 nie poto jakieś żółte łapki myślały nad tym tyle lat żeby stworzyć takie coś jak EGR, żeby teraz polacy to wyjmowali, twierdząc że to nie potrzebne Poczytaj co to jest EGR i do czego on jest. Takie wyjęcie może mieć przykre skutki - np szlak trafi katalizator i sondy bo po zaślepieniu egr idzie na nie większa temp Nic takiego się jak na razie nikomu nie stało. Mniej pali Spalanie - pewnie masz rację, ale nieduża różnica. to ta świadomość, że masz zaślepiony daje dodatkową moc Jakbyś poczytał temat w dziale Nissan power Team to byś wiedział, że zaślepienie EGR nie wpływa na moc ani też na moment obrotowy. Tu chodzi jedynie o reakcję na gaz, która w silniku 2,2Di poprawia się znacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrus8911 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Właśnie zaślepiłem EGR u siebie zgodnie z opisem sleepyhead. Szybka i łatwa sprawa, polecam każdemu nawet na próbę by zobaczyć jaka jest różnica. Po swojej próbnej jeździe zuważułem że znikneła turbo dziura. Wcześniej auto jechało dopiero tak od 2 tyś obrotów a teraz jedzie od samego dołu. Gwarantuje że efekt w 2.2 Di każdemu się spodoba. Co do ekeftów ubocznych na razie nie zaobserwowałem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Właśnie zaślepiłem EGR u siebie zgodnie z opisem sleepyhead. Szybka i łatwa sprawa, polecam każdemu nawet na próbę by zobaczyć jaka jest różnica. Po swojej próbnej jeździe zuważułem że znikneła turbo dziura. Wcześniej auto jechało dopiero tak od 2 tyś obrotów a teraz jedzie od samego dołu. Gwarantuje że efekt w 2.2 Di każdemu się spodoba. Co do ekeftów ubocznych na razie nie zaobserwowałem.. To poczytaj jeszcze tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2826-tuning-za-2zl-usuwanie-egr/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowak_877 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Witam. Zaślepiłem zawór egr tak jak pisaliście tyle ze nie wiem czy dobrze to zrobiłem. Zaślepiłem go w dwóch miejscach tam gdzie znajduje się ta sprężynka i nie było tak łatwo jej zdetonować i został ten czepień środku i nie wiem czy zostać tam powinien, myślę ze wiecie o jaki chodzi. A drugie miejsce to odkręciłem ta metalowa rurkę i tez tam zaślepiłem bo jak nie było zaślepione to nie równo chodził silnik. Tu własnie jest pytanie bo nie wiem czy dobrze zrobiłem . A i zapomniałem tam gdzie wyciągnięciem ta sprężynkę i zaślepiłem a zaślepiłem ja 50 groszówka i na nią musiałem położyć jeszcze nakrętkę żeby ta aluminiowa podstawka do zaworu egr dociskała ta zaślepkę. Powiedzcie czy dobrze zrobiłem i czy możne tak zostać bo nie wiem czy mogę tak jeździć i czy w razie czego nie popsuje czegos w silniku????? Dodam ze auto chodzi jak powinno i czuje poprawę w przyspieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubatoya Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 W moim 1.5 98KM też zaślepiłem dosłownie przed chwilą EGR 20 groszowka przy zaworze i poprawa u mnie jest bardzo widoczna, obroty sie ładnie kręcą od najniższych, a o to mi chodziło. Check mi nie wywalił, ale u mnie nie ma czujnikow na rurce. Polecam wszystkim zawiedzionym mozliwosciami standardowej almery serio daje kopa Co do spalania jeszcze nie wiem, ale na logike nie powinno wzrosnąć, a czy spadnie zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera_Przasnysz Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 podesle ktos opis ze zdjeciami jak i co zrobic aby miec podgląd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubatoya Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Jutro podeśle zdjecie EGR-a, jednak musze zaktualizować swoje doswiadczenia. W trasie dzis zgasł mi samochod przy 120 km/h. nie bylo w ogole zapłonu. Ostygł chwilkę i w drogę, za kilka kilometrow znowu. Wywaliło błąd, recyrkulacja spalin, czyli EGR i czujnik wałka rozrządu. Na szczescie miałem przy sobie "komputer diagnostyczny" w postaci spinacza biurowego. Zczytalem po chwili kody błedów (zweryfikowałem w internecie) i skasowałem je. Wyciągnalem zaslepke z EGR. Niby wszystko grało juz teraz. Radosc trwała tak długo jak utrzymywałem sie ponizej 3000 obrotów. Znów zgasł po kolejnym razie błąd czujnika wałka rozrządu. Jestem świeżo po wymianie rozrzadu i długiej udręce z czujnikami. Więc w almerze juz nic mnie nie dziwi. Odnośnie EGRa, trudno mi powiedzieć, czy by się wyświetlił gdyby nie wywaliło błędu czujnika rozrządu, mimo wszystko na razie dopoki nie ogarne złoma to nie zaślepiam wiecej. Mam jeszcze pytanie: Od zaślepiania może zepsuć sie zawór? Miał ktoś jakies przygody po tym? czy to tylko u mnie tak sie powiazało z odwiecznym problemem czujników? Pewnie jednoznacznej odpowiedzi nie dostane czemu gaśnie, bo spodziewam sie ze wciaz kijowo silnik reaguje na wszelakie czujniki, ktore mam dwa nowe w garazu. Może tez mechanik kijowo ustawil rozrzad, bede szukal. Tu wstawiłem 20 gr, jednak chyba nie próbuje ponownie, żeby nie uszkodzić trwale zaworu. Zbyt czułą mam elektronike, u mnie wszystko wywala checkiem co bym nie zrobił. Zostaje mi chyba szlifienie kolektora wydechowego, żeby kunia dodać o ile puszczą mi śruby bo sie strasznie zapiekły.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tender Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Witam wszystkich serdecznie. Jako że zabrałem się ostatnio za usuwanie egr z mojego 2,2 DI, mam prośbe o jednoznaczną odpowiedź. Nie udało mi się odkręcić śrub z rury dolotowej do egr, a boję się, że zerwę gwint, więc wyjąłem popychacz i tę małą sprężynkę i tak to skręciłem. Czy teraz mam zawór otwarty czy zamknięty? Wyczytałem na innym forum, że wystarczy wyjąc popychacz i zawór się nie otwiera. Natomiast kolega mechanik stwierdził, że w tym momencie mam zawór cały czas otwarty i "oddycha spalinami". Proszę o odpowiedź Kolegów którzy przerabiali temat w dieslu 2,2. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera_Przasnysz Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 rozumiem ze odkręcamy to i w to miejsce wkladany 20gr i skręcamy, troche sie boje bo moze zacznie CHEK-amii walic, w 1.5 90 KM ktos to robil i nie ma cheków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubatoya Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Tak w tym miejscu, to akurat nic prostszego. W razie błędu można szybko zdemontować i samemu skasować błąd w niecałą minutę. trzeba tylko zrobić zwore spinaczem biurowym na skrajnych górnych pinach na złączu OBDII pod kierownicą, wiecej info na innych forach. Trudność wykonania? żadna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Witam wszystkich serdecznie. Jako że zabrałem się ostatnio za usuwanie egr z mojego 2,2 DI, mam prośbe o jednoznaczną odpowiedź. Nie udało mi się odkręcić śrub z rury dolotowej do egr, a boję się, że zerwę gwint, więc wyjąłem popychacz i tę małą sprężynkę i tak to skręciłem. Czy teraz mam zawór otwarty czy zamknięty? Wyczytałem na innym forum, że wystarczy wyjąc popychacz i zawór się nie otwiera. Natomiast kolega mechanik stwierdził, że w tym momencie mam zawór cały czas otwarty i "oddycha spalinami". Proszę o odpowiedź Kolegów którzy przerabiali temat w dieslu 2,2. Pozdrawiam Jeśli chcesz zaślepić "na zaworze" to wystarczy zgasić silnik chwilę po rozruchu "na zimnym" i odpiąć wtyczkę zasilania od zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tender Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Tak, wiem że nie będzie checka, ale docelowo chcę zaślepić blaszką na kształt uszczelki, tylko muszę mieć dostęp do narzędzi. Koledzy wcześniej w tematach o egr pisali, że jednak zawór nie domknął się całkiem, więc pomyślałem, że wyjmę popychacz. Tylko kwestia, czy zawór "domyślnie" jest zamknięty czy otwarty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Na zimnym silniku jest zamknięty, na ciepłym i jałowych obrotach - otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Bawił się ktoś z was interfejsem diagnostycznym w 2.2 di ze sprawnym i drożnym EGR? Interesuje mnie jakie wartości przepływu masowego powietrza podaje przepływka na biegu jałowym z rozgrzanym silnikiem i podmieszaniem spalin poprzez EGR. U mnie przy zaślepionym zaworze wskazuje 15,9-16 gr/s. Coś czuję, że z EGR będzie sporo mniejszy przepływ, a tym samym i zużycie paliwa na jałowym i małych obciążeniach silnika. Edytowane 17 Stycznia 2016 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 nie wiem czy nie będzie szybciej i prościej swój EGR odetkać, wyczyścić i srawdzić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Vlad24: mam zaślepiony EGR i przepływomierz pokazuje podobnie. Co do spalania to nie jestem pewien czy odetkanie zmieni je znacząco. Jadąc z Wa-wy do Zakopca normalnie (nie emeryt-stajlem) średnie spalanie mam na poziomie 5l/100km. Edytowane 18 Stycznia 2016 przez theant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 W trasie tak, ale większe różnice mogą wyjść w mieście. Korki, turlanie się z prędkością do 50 i hamowanie silnikiem, wtedy najwięcej puszcza EGR. Rozebrałem dziś ten zawór i kolektor, syfu było na kilogramy. Sam wlot spalin do kolektora zatkany był w 90%. Najbardziej obawiam się o zawory po czyszczeniu kanałów w głowicy, prostokątne kanały były całkiem zawalone. Jeszcze taka refleksja po przygodzie z kolektorem. Cały ten syf, to bardziej zasługa odmy, niż EGR. Dopóki sądzę nie mają kontaktu z olejem są suche i same odpadają od powierzchni na które osiadają. Dopiero w połączeniu z olejem robi się asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 egr na jalowych mieszaja sadze z olejem i smazy to w kolektorze dolotowym bo w wydechu wystarczy pocisnac i wyleci sadza a w dolocie nie przepali sadzy bo klei sie z olejem i nie scieknie do silnika egr nie mam juz 5 lat i nic sie nie syfi poprostu olej scieka sobie do silnika spalanie na jalowym sie nie zwiekszy bo to nie benzyna ze silnik na jalowym da wiecej dawki i zacznie go dławic poprostu jak da wiecej paliwa zwieksza sie obroty a tak sie nie dzieje wrecz odwrotnie obroty opadaja gdzies okolo 50 i czasem nizej a spalanie moze byc wieksze jak ktos krotkie trasy robi w naszym egr jest płyn chłodzacy gdzie spaliny przelatujace ogrzewaja plyn i szybciej sie nagrzewa auto ale to chyba nie jest na temat co do zlacza diagnostycznego to nic nie znajdziesz trzeba wydac na takie zlocze okolo 2tysi a te kable na allegro sa do niczego bylo juz poruszane na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Też mi się tak wydaje, że na jałowym priorytetem są obroty i spalanie się nie zmieni, ale już przy obciążeniach częściowych różnica prawdopodobnie będzie. Poduszka wodna jest w celu ochrony silnika krokowego od gorących gazów w żeliwnym zaworze. U siebie postanowiłem zawalczyć też i z olejem z odmy. Od tygodnia jeżdżę z dodatkowym filtrem olejowym. W pokrywie zaworów jest pewnego rodzaju pułapka olejowa, ale pewnie z powodu większych przedmuchów już nie jest wystarczająca do oczyszczenia wyziewów z mgły olejowej. Wykreciłem króciec odmy i przez ten otwór wcisnąłem tam "druciaka" do szorowania garnków (patent z malucha). Ładnie wypełnił całą szerokość kieszeni przed uściem do króćca. Dziś podczas rozbierania rurka odmy była sucha, więc chyba działa. W necie u ruskich widziałem, że blokadę EGR łączą że zmianami w sofcie sterownika. Edytowane 17 Stycznia 2016 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 co do zlacza diagnostycznego to nic nie znajdziesz trzeba wydac na takie zlocze okolo 2tysi a te kable na allegro sa do niczego bylo juz poruszane na forum Akurat posiadam takowy i jest dla mnie zupełnie wystarczający - co ma pokazywać pokazuje. Z resztą najważniejsze jest oprogramowanie, które z niego korzysta, bo sam interfejs jest tylko konwerterem pomiędzy interfejsem OBD a RS232 (czy to fizycznie czy wirtualnie np. USB/BT). Jego zadaniem jest tylko przekonwertować dane z OBD tak aby można je było przesłać do komputera w zrozumiały dla niego sposób - resztę czyli interpretację tych danych wykonuje oprogramowanie i to ono może tyle kosztować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.