vlad24 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Ciężko było po operacji zapalić. Kulał na 2 cylindry trząs się i kichał w kolektor ssący. Pryskałem w kolektor sprejem do czyszczenia EGR i powoli, powoli przetrawił miodek na zaworach. Po podpięcie EGR i nagraniu silnika praca i dźwięk są jak by miększę, jak by krok w kierunku silnika benzynowego. Diagnostyka pokazuje zmniejszenie przepływu powietrza na jałowym do 7-8 g/s. No i spalanie w czasie, obliczane w oparciu o przepływkę obniżył z 5l/h do 2l/h, ale tym nie ma się co sugerować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Akurat posiadam takowy i jest dla mnie zupełnie wystarczający - co ma pokazywać pokazuje. Z resztą najważniejsze jest oprogramowanie, które z niego korzysta, bo sam interfejs jest tylko konwerterem pomiędzy interfejsem OBD a RS232 (czy to fizycznie czy wirtualnie np. USB/BT). Jego zadaniem jest tylko przekonwertować dane z OBD tak aby można je było przesłać do komputera w zrozumiały dla niego sposób - resztę czyli interpretację tych danych wykonuje oprogramowanie i to ono może tyle kosztować. pare lat wczesniej żadne z dostepnych nie mogło sie połaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Niebieski z bluetooth za 8zł łączy się bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 ale jakie oprogramowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) OBD2 Car Doctor i Torque Pro Testy z jazdy. Przy 140km/h, utrzymanie 93 gr/s, przyspieszanie 130gr/s, hamowanie silnikiem 50gr/s. Podobne różnice przy 100km/h, 43, 85, 20 gr/s. Przy 160km/h podczas przyspieszania już nie ma tak dużego przyrostu, przepływ ok 130gr/s. Czyli podmieszania już brak, ale przy całowanie silnikiem nadal występuje. No i wrażenie szybszego rozgrzewania silnika. Generalnie moim zdaniem narzekania na dynamikę bardziej są skutkiem niedomagania EGR, czyli niemożliwości jego szczelnego zamknięcia, niż samym faktem jego występowania. Kolejne "wrażenja" z jazdy. Zauważyłem, że ucichł ostatni świerszcz w lampce podsufitki. Wcześniejsze były w kierownicy i centralnym schowku na konsoli. Zniknął też charakterystyczny i uciażliwy dzięk dudnienia diesla na niskich częstotliwościach. Po przyłożenie dłoni do wydechu nie czuć pulsowania spalin. Silnik pracuje lekko, bo przez otwarty EGR dostaje ok 50% gorących gazów, które znacznie łatwiej sprężyć. Pewnie stąd też niższę spalanie, bo mniej ropy potrzeba do utrzymania tych samych obrotów. Edytowane 18 Stycznia 2016 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiruwaa Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 (edytowane) czesc czy egr wydaje dzwieki (cyganie podzczas dodawania lekko gazu oraz zaraz przy odpalenia silnika) Edytowane 24 Marca 2019 przez wiruwaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.