mind Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Czy można w Almerze N16 zaślepić zawór EGR tak żeby się nie zapaliła kontrolka check engine? Czy rzecz jest opłacalna tzn czy przyrost mocy jest odczuwalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Wywalaj śmiało to paskudztwo, jest pare N16 z QD18 z wywalonym zasyfiaczem i odczówalna jest poprawa osiągów - moze niech się wypowie jakiś zadowolony właściciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adas74 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica. Wywalaj śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.Wywalaj śmiało. co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 13 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Dzięki za odpowiedzi. Kolego vqsoft - EGR w N16 jest - to taki zawór do którego dochodzi miedziany (lub o kolorze miedzi) przwód z kolektora - zobacz w manualu. Proszę jeszcze o podpowiedź jak się pozbyć tego EGR tzn jak zaślepić. Czy zrobić zaślepkę przed zaworem EGR (słynny tuning za 2 złote) czy zrobić to za zaworem EGR - tam gdzie idą takie dwa wężyki? Pytam bo wyczytałem że zawór EGR ma czujnik temperatury spalin i jak się go zaślepi to głupieje i zapala check engine. Proszę o odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Lepiej zatkać odrazu przy koeltkorze - wtedy zostanie przywrócona rownowaga miedzy pojemnościami kanałów w kolektorze wydechowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Dzięki za odpowiedzi. Kolego vqsoft - EGR w N16 jest - to taki zawór do którego dochodzi miedziany (lub o kolorze miedzi) przwód z kolektora - zobacz w manualu. Proszę jeszcze o podpowiedź jak się pozbyć tego EGR tzn jak zaślepić. Czy zrobić zaślepkę przed zaworem EGR (słynny tuning za 2 złote) czy zrobić to za zaworem EGR - tam gdzie idą takie dwa wężyki? Pytam bo wyczytałem że zawór EGR ma czujnik temperatury spalin i jak się go zaślepi to głupieje i zapala check engine. Proszę o odpowiedzi. no wlasnie patrze w manuala i w QG 15 nie ma tego na schemacie - i tak jest u mnie ( alma przed liftem) a jak to ma wygladac to ja dokladnie wiem a i przestrzegam przed tunem za 2 zlote. IMO lepiej zaslepic przy zaworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 kurde albo ja glupieje albo cos. egr jest brany z kol wydechowego i idzie to do zaworu EGR. Moze ktos ma zdjecie miejsca gdzie wychodzi ( z kol wydechowego)doprowadzenie spalin do egr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 13 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Vqsoft1 zobacz proszę w instrukcji serwisowej na stronie EC343 tam jest początek opisu EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Vqsoft1 zobacz proszę w instrukcji serwisowej na stronie EC343 tam jest początek opisu EGR. nie badz taki kozak!) to ze w serwisowce to jest to ok ale pod macha tego nie ma. Pozatym w serwisowce nigdzie nie ma napisane ze to dotyczy QG15. Chodzi dokladnie o to ze u mnie pod macha przy kolektorze jest wyjscie na kanal EGR ale jest ZASLEPIONE i zadna miedziana rorka nigdzie nie biegnie. Z tych dupiatych rysunkow nissana nie mozna sie polapac. u mnie z glowicy spaliny wala do kolektora a z tamtad prosto do kata! rano zrobie zdjecie i zapodam kolo 8.30 w serwisowce gw... jest napisane i pokazane. Nigdzie wzmianki o QG15 czy QG18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 13 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Nie mam zamiaru się wymądrzać na tym forum tym bardziej że żadnym ekspertem nie jestem. Swoją drogą to dziwne co piszesz vqsoft1 - że nie masz EGR - nie będę się sprzeczał bo z N16 znam w miarę tylko swoją. Czekam na opinię właścicieli N16-ek z zaślepionym EGR. Cenne wskazówki w dalszym ciągu mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Nie mam zamiaru się wymądrzać na tym forum tym bardziej że żadnym ekspertem nie jestem. Swoją drogą to dziwne co piszesz vqsoft1 - że nie masz EGR - nie będę się sprzeczał bo z N16 znam w miarę tylko swoją.Czekam na opinię właścicieli N16-ek z zaślepionym EGR. Cenne wskazówki w dalszym ciągu mile widziane. wiesz troche zbiles mnie z tropu! do tej pory jak zauwazylem ze mam wkrecona zaslepke w kol wydechowym to odpuscilem temat. Zadnych rurek nie znalazlem. Przeciez rurka gumowa to isc nie moze. nic rano walne foty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacbar Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 wprawdzie jestem tylko posiadaczem primerki więc co ja moge wiedzieć o almerze ale od niedawna poruszam się na zaślepionym EGR (przewód zaślepiony 20groszy przy zaworze EGR), efekt jest odczuwalny w pozytywnym znaczeniu i żadna kontrolka mi sie nie zapaliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 13 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 OK interesuje mnie z której strony zaślepić EGR. Z jednej strony Coobcio twierdzi że przed zaworem, czyli na odcinku między kolektorem a zaworem EGR, z drugiej gdzieś wyczytałem, że w N16 jest jeszcze czujnik temperatury spalin i jak się zrobi odcięcie przed EGR to komputer wywali błąd. To drugie daje mi do myślenia bo u mnie z EGR wychodzą w kierunku układu dolotu powietrza dwa gumowe wężyki - z tego jeden jak przypuszczem do czujnika temperatury spalin, drugi to powrót spalin do kolektora ssącego. W dalszym ciągu temat otwarty - czekam na opinie z której strony zaślepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.Wywalaj śmiało. co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem Potwierdzam moja Alma 2001 1.5 benz tez nie ma EGR-a, jest zaslepiony fabrycznie otwor w kolekt wydech i nic innego z niego nie wychodzi. Jak co to prosze o zdjecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 u mnie w almie 1.5 2001r EGR byl zaslepiony fabrycznie, podobnie mam teraz w 1,8 2005. mimo to na rys. pogladowym rzeczywiscie jest on pokazany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.Wywalaj śmiało. co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem Potwierdzam moja Alma 2001 1.5 benz tez nie ma EGR-a, jest zaslepiony fabrycznie otwor w kolekt wydech i nic innego z niego nie wychodzi. Jak co to prosze o zdjecie. dzieki za poparcie mojej wypowiedzi .Przynajmniej jestem pewien tego co widze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 widcznie porzyej 2003 roku czy tam jeszcze troche wczesniej nissan troche zmondrzał i wywałi to świństwo Tak swoja droga czy ktoś hamował z was seryjna Almere 1,8 N16 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 ja mam zamiar w najblizszym czasie zobaczymy co z tego bedzie hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 nie masz EGR to zobaczymy jakądysponujesz mocą - producent podaje ze chyba 116km masz tak ?? NO zamelduj sie w Nissan Pwoer Teamie ze jesteś chętny na pomiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 tak producent podaje 116km ale sie sprawdzi ile jest w rzeczywistosci w sumie to bardzo chetnie ale nie kazdy weekend mam wolny... :/ wstepnie sie wpisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 I tak z sedna tematu zbaczamy na: masz lub nie masz EGR i ile mocy ma twoja N16. Jeśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 bo na razie są opinie Coobcia żeby zaślepić przed zaworem na kolektorze, Vqsoft1 żeby to zrobić tuż przed zaworem i jeszcze wątek wyczytany przeze mnie żeby nie zasklepiać po zgłupieje czujnik temperatury spalin i zapali się check engine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 eśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 Ja zaślepiałem, nawet sa moje fotki jak to zrobić w temacie o EGR. Nie zapaliła sie żadna kontrolka, efekt niewielki ale juz odczuwalny! (tak jakby się lepiej zbierała po tym od niższych obrotów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 I tak z sedna tematu zbaczamy na: masz lub nie masz EGR i ile mocy ma twoja N16. Jeśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 bo na razie są opinie Coobcia żeby zaślepić przed zaworem na kolektorze, Vqsoft1 żeby to zrobić tuż przed zaworem i jeszcze wątek wyczytany przeze mnie żeby nie zasklepiać po zgłupieje czujnik temperatury spalin i zapali się check engine. to zeby zaslepic egr przy zaworze poieram tylko swoim niemilym doswiadczeniem jak to w furze kumpla ( wprawdzie nie nismo) zaslepilismy egr na kolektorze 2zlotowka. Fajnie bylo puki kumpel nie dal w palnik i srodek 2 zlotowki ( ktora sie troche zdeformowala przy dociagani (srubunku) nie wpadl do kolektora ssacego. Od tamtego czasu nie ufam 2 zlotowkom! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 No fakt vqsoft1 - dzięki za cenną uwagę to prawda że uszczelka może polecieć do kolektora. Ryzyk - fizyk w weekend jak będę miał chwilę czasu to zaślepię EGR przed zaworem. Najwyżej będę 50 PLN w plecy za kasowanie błędów w kompie. O efektach napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.