Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 1.6 SI - jak zrobić więcej mocy (z 90KM na 100KM)?


Gość pjfox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takową P11, i ma ona z tego co wiem 90KM, ale oryginalnie ma 100KM, tylko gdzieś jest zrobione ograniczenie...

 

Ktoś próbował to odblokowywać?

Jak to się sprawdza?

Jakieś skutki uboczne?

Jeśli tak to gdzie co i jak i za ile? (-:

 

 

pozdrawiam

pj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma to jak hamowanko...

Konkretnie nie doszliśmy i nie sprawdziliśmy co tak blokuje moc w autach na rynek niemsiecki w OPLACH jest to zwęrzka w dolocie, w nissanach wydaje mi się że to przez zmniejszony przepływk układu wydechowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednostki sterujące silnikiem są inne-na pierwszy rzut oka różnią się numerem,głębiej mają pewnie inne mapy wtrysku i zapłonu.W programie nissanowskim do typowania części są nazwane jako low emission albo anti pollution

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem dodać ,że takie jednoski były wypuszczane jedynie na rynek niemiecki i austryjacki.Trzeba pamiętać ,że wymiana jednostki sterującej wymaga także wprogramowanie ponownie immobilisera oraz ew. fabrycznego radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Xzandafer

Zawężka w dolocie na pewno jest, sterownik też inny. Możliwe też, że inna będzie średnica wydechu (tak było swego czasu w moim niemieckim Sunny 1.4), dodatkowy kat (pod kolektorem albo "pod spodem") i cholera wie co jeszcze. Ogólnie zmian jest tyle, że lepiej się w to nie babrać. Ja byłem z 1.4 na hamowni i wyszło mi 75KM aczkolwiek mam zastrzeżenia do samego hamowania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do niemiec - to z tego co się dowiedziałem, chłopaki tam płacą podatek czy opłaty nie od pojemności jak u nas, tylko od KM, więc stąd ograniczenie do 90KM - czy to prawda? cholera wie (-:

 

a co do hamowni, na czym polega pomiar i jak się go wykonuje? ha i ile kosztuje ((-:

 

najlepiej we wro (-:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety Primery z silnikami GA16DE pochodzące od niemca mają deklarowane 90KM a oto dowód:

Qwinto (P10 1,6 niemiec) - całkowita serja:

qwinto-01.png

Jak widać na wykresie z hamowni moment na lep na szyje spada poniezej 4200obr.min to moze być spowodowane jakąś zwęrzką w dolocie albo dwoma katalizatorami skutecznie zmniejszającymi przepływność wydechu, także to moga być zmiany w sterowników (pocofane zaplony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofnięte zapłony w sterowniku? W całym zakresie czy tylko dla obrotów powyżej 4.2 tys?

A jeśli w takim przypadku przyspieszyć zapłon kręcąc aparatem zapłonowym, to co wtedy? Doszlibyśmy do normalnego stanu dla wysokich obr, a na niskich byłoby spalanie stukowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogło by być tak jak mowisz.

Powiem CI tak wydaje mi się ze za spadek mocy tylko i wyłacznie odpowaida jakaś zwęrzka w dolocie albo wydechu, nie jestem tego o tak powiedzieć.

Trzeba to wreszcie sprawdzić i tyle a nie tylko domniewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekaw jestem jak to u mnie, bo też mam niemiecką wersję Reduced Engine Power. Tylko nie chce mi się wykładać kupę kasy na hamownie we Wrocku, poczekam może kumplowi uda się tu załatwić jakąś promocję :wink:

Ale oglądałem wydech i nie zauważyłem nic dziwnego. 2 tłumiki i 1 katalizator :) Patrzałem na układy wydechowe w katalogach i rozróżnienie było tylko między SR20Di i SR20De. Jedyna różnica dla SR20De w rurce od kolektora do kata w rocznikach do 04.95 i po.

Nie wiem jak to z dolotem jest, jak będzie cieplej to rozejrzę się. Gdzie mogłaby znajdować się taka zwężka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by było rozebrać cały układ dolotowy i porównać dokładnie z układem bez REP, raczej na pewno taka zwężka nie będzie się znajdowała gdzieś na wierzchu bo łatwo by było ją usunąć, tak samo z wydechem, na zewnątrz może wyglądać tak samo ale w środku może być wspawany jakis pierścień, jeżeli tam nic nie ma to moga to być jeszcze wąłki rozrządu... trzeba by było je wyjąć i pomierzyć... jeżeli dalej nie to, to pozostaje ECU

ale zacząć trzeba od doltu, bo może się okazać że coś jest tuż przed lub za przepustnicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma SR20 z REDUCET POWER ENGINE to obowiązuje tylko wobec GA14 i GA16...

mimo iż dla SR20De podawali moce 116KM w rzeczywistosci mialy ok. 130...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, nie wiem ile ma w rzeczywistości ale jest tak oznaczany.

Nie wiem czy coś przegapiłem na forum, ale ten temat był już wiele razy wałkowany ale nie widziałem konkretnej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nissanowskich mądrych programach serwisowych dla modelu p11 (120 i 144) występują następujące silniki: Ga16DE Qg 16DE (bardzo krótka seria) Qg18DE CD20 turbo oraz seria sr20: SR20DE SR20DEH ORAZ SR20DEL (lowered engine power ).Jeśli codzi o ten ostatni to może chodzić o pierwsze wypusty p11 `96 `97 o mocy 116 PS, które można spotkać na mobile.de , a silniki serii ga o zmniejszonej mocy mają na 100% inne sterowniki (inny numer części) -sprawdzałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma SR20 z REDUCET POWER ENGINE to obowiązuje tylko wobec GA14 i GA16...

mimo iż dla SR20De podawali moce 116KM w rzeczywistosci mialy ok. 130...

:roll: Kuba,to skoro te po116km mialy po około 130,to te co w serii miały 130 to mogły miec więcej,np.140? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość seba.boss
Co do niemiec - to z tego co się dowiedziałem, chłopaki tam płacą podatek czy opłaty nie od pojemności jak u nas, tylko od KM, więc stąd ograniczenie do 90KM - czy to prawda? cholera wie (-:

 

a co do hamowni, na czym polega pomiar i jak się go wykonuje? ha i ile kosztuje ((-:

 

najlepiej we wro (-:

 

 

 

niestety sie zle dowiedziales :mrgreen: i to nieprawda :mrgreen:

 

i placi sie podatek drogowy - nie wzaleznosci od KM ale od pojemnosci silnika i rodzaju katalizatora ( zwykly kat, euro 2,euro3 itd. )

 

pzd Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...