Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lekkie koło zamachowe


Gość sr20di
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Lub nawiercić seryjne tak jak np. Tarcze chamulcowe . Na firmowy sprzęt wiadomo nie ma kasy ! I jakich efektów się spodziewać ? Remontu kapitalnego po paru kilometrach czy poprawy osiągów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub nawiercić seryjne tak jak np. Tarcze chamulcowe . Na firmowy sprzęt wiadomo nie ma kasy ! I jakich efektów się spodziewać ? Remontu kapitalnego po paru kilometrach czy poprawy osiągów ?

 

hahahah.... no polecam takie rozwiazanie :D tylko zrob filmik jak ci je z silnika wyrywa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub nawiercić seryjne tak jak np. Tarcze chamulcowe . Na firmowy sprzęt wiadomo nie ma kasy ! I jakich efektów się spodziewać ? Remontu kapitalnego po paru kilometrach czy poprawy osiągów ?

jak nie masz kasy to stocz seryjne koło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub nawiercić seryjne tak jak np. Tarcze chamulcowe . Na firmowy sprzęt wiadomo nie ma kasy ! I jakich efektów się spodziewać ? Remontu kapitalnego po paru kilometrach czy poprawy osiągów ?

jak nie masz kasy to stocz seryjne koło

 

no ale to kogos z wywazarka musi dorwac... bo jak seryjne straci wywazenie to wytlucze wszystko....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie na białostockiej za odelżenie koła plus wyważenie razem z wałem zapłaciłem chyba 200 czy 250 zł.Udało się zdjąć 1,5 kg-na początku ważyło 8 kg.Efekty bardzo dobre,silnik szybciej wchodził na obroty.Oczywiście mowa o Sr20DE - w tym wypadku z n-14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie na białostockiej za odelżenie koła plus wyważenie razem z wałem zapłaciłem chyba 200 czy 250 zł.Udało się zdjąć 1,5 kg-na początku ważyło 8 kg.Efekty bardzo dobre,silnik szybciej wchodził na obroty.Oczywiście mowa o Sr20DE - w tym wypadku z n-14

 

ciekawe tylko ile to dokładnie dało bo 1,5kg to nie za wiele... wiem że swojego czasu coś Coobcio z tym kołem kombinował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie badałem tego na hamownii.Z tego co mowił ten specu co się tym zajmuje więcej zdjąć się nie dało(powiedział dokładniej ,że jeśli będę chciał zdjąć więcej to może mi "śpichi" rowerowe wstawić :lol: )-więc zostaje zakup koła o innej konstrukcji lub z innego materiału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam typa co mi wykona kolo zamachowe z aluminum z wyminnymi wkladkami ciernymi cena ok 700zł masa koła ok 4kg (serja warzy 8,166gram - warzylem na krasnobrockiej) krzykneli mi 50zł za odchudzanie i chyba 200 czy 250zł za wywarzenia ale bez koniecnzości dostarczania walu korbowego :)

 

Odchudzanie koła ma sens ale dopiero 50% i powyzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchudzanie koła ma sens ale dopiero 50% i powyzej...

Czy mi się wydaje czy silnik z lżejszym kołem zamachowym dysponuje mniejszą mocą i momentem? Auto lepiej przyspiesza, ponieważ silnikowi łatwiej jest się wkręcać w obroty, ale za to samochód robi się wolniejszy, bo ma mniejszą moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się dzieje tylko na niskich biegach na wysokich efekt jest odwrotny...

 

Czyli lekkie kolo polepsza osiagi tylko na niskich biegach? Czyli np. czworka i piatka bedzie juz gorsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam alumiowe kolo zamachowe.

auto wkreca sie jak szalone. pomiedzy 4500rpm a 6500rpm czasem mam wrazenie ze tam turbina siedzi

lepiej waca słuchac jak to sie zachowuje on ma a Kuba nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie ukrywam że swojej wypowiedzi wykorzystałem wiedze chłopaków z www.Streetracing.pl nie sprawdzalem tego ale coś za coś...

 

Wszyscy mówią że silnik na lekkim kole ma kłopoty z uzyskaniem V-maxa takiego jak na seryjnym kole zamachowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mówią że silnik na lekkim kole ma kłopoty z uzyskaniem V-maxa takiego jak na seryjnym kole zamachowym

Czyli dobrze mówie,że moc jest niższa na lżejszym kole z tąd się bierze niższa prędkość maksymalna auta. Samochód tylko dlatego lepiej przyspiesza, bo silnik się łatwiej wkręca w obroty. Wydaje mi się,że z takim kołem gorzej za to się hamuje silnikiem. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz Szwałkiewicz

Witam. Panowie pragnę zwrócić Waszą uwagę na fakt iż masa koła zamachowego jest dobierana do charakterystyki pracy silnika, i to nie bez powodu jest taka a nie inna. Koło zamachowe oprócz przekazania napędu przez sprzęgło ma także a może przede wszystkim zrównoważyć pracę tłoków korbowodów i wału korbowego. Jego wirująca masa ma pomagać mijać punkty martwe bez obciążenia wału i rozkładać obciązenia na panewkach wału. Najlepszym przykładem jaki widziałem był silnik malucha z mocno odelżonym kołem zamachowym, wkręcał się prawie do 8000 obrotów ale na wolnych to nim telepało jak menelem na odwyku. Silnik był robiony na wyścigi na Miedzianej Górze i rozbierany po każdej serii wyścigów. A co ciekawsze to obaj panowie i Wielki Wac i Coobciomają rację tylko że WW ma o ile się nie mylę V6 , a własnie ze wzrostem ilości cylindrów maleje znaczenie masy koła zamachowego. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe moim motorem już telepie jak pijakiem na odwyku... Wystarczyło zmienić wałki rozrządu na bardizej męskie, czyli jednak nie bez powodu zakladają lekkie kola zamachowe do mocnych wózków - coś w tym jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mocnych wózków zakładają lekkie koła bo wyczynowe silniki nie muszą mieć niskich i średnich obrotów... poza tym w wyczynowych silnikach wykres mocy i momentu jest mocno przesunięty w okolice wysokich obrotów a co za tym idzie skrzynia biegów też jest bardzo wąsko zestopniowana i silnik musi się szybko wkręcać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...