Guest sr20di Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 Czy do sr20 dało by się włożyć koło zamachowe od silnika np 1.6 lub 1.4 byłoby chyba lżejsze ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xzandafer Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 Kup lepiej lekkie kolo zamachowe do SR20... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 polecam kolo zamachowe firmy fidanza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 polecam kolo zamachowe firmy fidanza. HMM ILE?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sr20di Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 Tak pytam kolega ma w calibże koło od astry 1.6 i autko zapiepsza jak wściekłe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sr20di Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 Lub nawiercić seryjne tak jak np. Tarcze chamulcowe . Na firmowy sprzęt wiadomo nie ma kasy ! I jakich efektów się spodziewać ? Remontu kapitalnego po paru kilometrach czy poprawy osiągów ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 polecam kolo zamachowe firmy fidanza. HMM ILE?? normalnie 400$ ja dalme 150 . jak nowka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 Lub nawiercić seryjne tak jak np. Tarcze chamulcowe . Na firmowy sprzęt wiadomo nie ma kasy ! I jakich efektów się spodziewać ? Remontu kapitalnego po paru kilometrach czy poprawy osiągów ? hahahah.... no polecam takie rozwiazanie tylko zrob filmik jak ci je z silnika wyrywa :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 Lub nawiercić seryjne tak jak np. Tarcze chamulcowe . Na firmowy sprzęt wiadomo nie ma kasy ! I jakich efektów się spodziewać ? Remontu kapitalnego po paru kilometrach czy poprawy osiągów ? jak nie masz kasy to stocz seryjne koło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 Lub nawiercić seryjne tak jak np. Tarcze chamulcowe . Na firmowy sprzęt wiadomo nie ma kasy ! I jakich efektów się spodziewać ? Remontu kapitalnego po paru kilometrach czy poprawy osiągów ? jak nie masz kasy to stocz seryjne koło no ale to kogos z wywazarka musi dorwac... bo jak seryjne straci wywazenie to wytlucze wszystko.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 W Warszawie na białostockiej za odelżenie koła plus wyważenie razem z wałem zapłaciłem chyba 200 czy 250 zł.Udało się zdjąć 1,5 kg-na początku ważyło 8 kg.Efekty bardzo dobre,silnik szybciej wchodził na obroty.Oczywiście mowa o Sr20DE - w tym wypadku z n-14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 W Warszawie na białostockiej za odelżenie koła plus wyważenie razem z wałem zapłaciłem chyba 200 czy 250 zł.Udało się zdjąć 1,5 kg-na początku ważyło 8 kg.Efekty bardzo dobre,silnik szybciej wchodził na obroty.Oczywiście mowa o Sr20DE - w tym wypadku z n-14 ciekawe tylko ile to dokładnie dało bo 1,5kg to nie za wiele... wiem że swojego czasu coś Coobcio z tym kołem kombinował... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 niestety nie badałem tego na hamownii.Z tego co mowił ten specu co się tym zajmuje więcej zdjąć się nie dało(powiedział dokładniej ,że jeśli będę chciał zdjąć więcej to może mi "śpichi" rowerowe wstawić )-więc zostaje zakup koła o innej konstrukcji lub z innego materiału Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Mam typa co mi wykona kolo zamachowe z aluminum z wyminnymi wkladkami ciernymi cena ok 700zł masa koła ok 4kg (serja warzy 8,166gram - warzylem na krasnobrockiej) krzykneli mi 50zł za odchudzanie i chyba 200 czy 250zł za wywarzenia ale bez koniecnzości dostarczania walu korbowego Odchudzanie koła ma sens ale dopiero 50% i powyzej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 Odchudzanie koła ma sens ale dopiero 50% i powyzej... Czy mi się wydaje czy silnik z lżejszym kołem zamachowym dysponuje mniejszą mocą i momentem? Auto lepiej przyspiesza, ponieważ silnikowi łatwiej jest się wkręcać w obroty, ale za to samochód robi się wolniejszy, bo ma mniejszą moc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 no ja mam alumiowe kolo zamachowe. auto wkreca sie jak szalone. pomiedzy 4500rpm a 6500rpm czasem mam wrazenie ze tam turbina siedzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 Tak się dzieje tylko na niskich biegach na wysokich efekt jest odwrotny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Tak się dzieje tylko na niskich biegach na wysokich efekt jest odwrotny... Czyli lekkie kolo polepsza osiagi tylko na niskich biegach? Czyli np. czworka i piatka bedzie juz gorsza? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 no ja mam alumiowe kolo zamachowe.auto wkreca sie jak szalone. pomiedzy 4500rpm a 6500rpm czasem mam wrazenie ze tam turbina siedzi lepiej waca słuchac jak to sie zachowuje on ma a Kuba nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 no nie ukrywam że swojej wypowiedzi wykorzystałem wiedze chłopaków z www.Streetracing.pl nie sprawdzalem tego ale coś za coś... Wszyscy mówią że silnik na lekkim kole ma kłopoty z uzyskaniem V-maxa takiego jak na seryjnym kole zamachowym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 Wszyscy mówią że silnik na lekkim kole ma kłopoty z uzyskaniem V-maxa takiego jak na seryjnym kole zamachowym Czyli dobrze mówie,że moc jest niższa na lżejszym kole z tąd się bierze niższa prędkość maksymalna auta. Samochód tylko dlatego lepiej przyspiesza, bo silnik się łatwiej wkręca w obroty. Wydaje mi się,że z takim kołem gorzej za to się hamuje silnikiem. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 Tutaj był poruszany ten temat: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7473 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mariusz Szwałkiewicz Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Witam. Panowie pragnę zwrócić Waszą uwagę na fakt iż masa koła zamachowego jest dobierana do charakterystyki pracy silnika, i to nie bez powodu jest taka a nie inna. Koło zamachowe oprócz przekazania napędu przez sprzęgło ma także a może przede wszystkim zrównoważyć pracę tłoków korbowodów i wału korbowego. Jego wirująca masa ma pomagać mijać punkty martwe bez obciążenia wału i rozkładać obciązenia na panewkach wału. Najlepszym przykładem jaki widziałem był silnik malucha z mocno odelżonym kołem zamachowym, wkręcał się prawie do 8000 obrotów ale na wolnych to nim telepało jak menelem na odwyku. Silnik był robiony na wyścigi na Miedzianej Górze i rozbierany po każdej serii wyścigów. A co ciekawsze to obaj panowie i Wielki Wac i Coobciomają rację tylko że WW ma o ile się nie mylę V6 , a własnie ze wzrostem ilości cylindrów maleje znaczenie masy koła zamachowego. :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Hehe moim motorem już telepie jak pijakiem na odwyku... Wystarczyło zmienić wałki rozrządu na bardizej męskie, czyli jednak nie bez powodu zakladają lekkie kola zamachowe do mocnych wózków - coś w tym jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 do mocnych wózków zakładają lekkie koła bo wyczynowe silniki nie muszą mieć niskich i średnich obrotów... poza tym w wyczynowych silnikach wykres mocy i momentu jest mocno przesunięty w okolice wysokich obrotów a co za tym idzie skrzynia biegów też jest bardzo wąsko zestopniowana i silnik musi się szybko wkręcać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.