Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kiedy zmienić syntetyk na półsyntetyk


Gość tomek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, ja mam 154tys. i leje syntetyk. Wychodzę z założenia, że dopóki silnik chodzi dobrze i nie ciągnie oleju to taki będę lał.

Ja mam 195 tys. i też leję syntetyk. Wydaje mi się, że generalnie dopóki oleju nie ubywa, to należy lać syntetyka (jest chyba lepszy niż półsyntetyk, ale i droższy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli na syntetyku dojdzie do rozszczelnienia to może być już zapóźno na półsyntetyk, który jest bardziej gęsty i lepiej uszczelnia

Mam primere 2.0 około 180 KM.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie niektórzy producenci zalecaję przejście na półsyntetyk o przebigeu 100 tyś km, ale z drugiej strony szłyszałem, że jak nie bierze oleju i nic się niepokojącego nie dzieje to nie ma co zmieniac....sam już nie wiem :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie niektórzy producenci zalecaję przejście na półsyntetyk o przebigeu 100 tyś km, ale z drugiej strony szłyszałem, że jak nie bierze oleju i nic się niepokojącego nie dzieje to nie ma co zmieniac....sam już nie wiem :idea:

 

Ja mam 190000 i za namowa mechanika wlalem juz mineralny. Ale kupując nie wiedziałem jaki był wlany wiec wolalem nie kombinowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kupując nie wiedziałem jaki był przy przebiegu 125kkm i wlałem full synthetic i od tamtego czasu miałem tylko jedną wymianę też ten sam olej i jest spoczko. Jak ubędzie między wymianiami od pełnego stanu do min na miarce to zastanowie się nad przejściem na półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli na syntetyku dojdzie do rozszczelnienia to może być już zapóźno na półsyntetyk, który jest bardziej gęsty i lepiej uszczelnia

Mam primere 2.0 około 180 KM.

Pozdrawiam

 

wow!!!! :shock: 180KM!!!!!!!!!!

to co ty tam masz nadłubane że twierdzisz że masz tyle kucków??

a odnośnie oleju jeżeli jeździ na syntetyku to niech tak zostanie, jeżeli pojawiają się wycieki lub branie oleju to trzeba to naprawić a nie zalepiać lepikiem typu lotos 15w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja mam 154tys. i leje syntetyk. Wychodzę z założenia, że dopóki silnik chodzi dobrze i nie ciągnie oleju to taki będę lał.

 

Gość CI odpowiedział na to pytanie, trzymaj się do końca zycia na sytnetyku, jak bedize go brał to silnik do remontu...

 

Silniki nissana przynajmniej SR20 przy niskich temperaturach wymagają zadkiego oleju docierającego wszędzie szybko.

 

Wczoraj u mnie był chłopak co śmiga na minerale i co i wałków mu już sporo ubyło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow!!!! :shock: 180KM!!!!!!!!!!

to co ty tam masz nadłubane że twierdzisz że masz tyle kucków??

a odnośnie oleju jeżeli jeździ na syntetyku to niech tak zostanie, jeżeli pojawiają się wycieki lub branie oleju to trzeba to naprawić a nie zalepiać lepikiem typu lotos 15w40

 

 

Napisałem około 180 KM ponieważ bazuje naty co usłyszałem od poprzedniego właściciela.To nie są żadne samoróbki tylko robione w serwisie Nissana i potwierdzone na hamowni. A co do oleju, to czy 15W40 nie jest już syntetykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym bardziej jestem Ciekaw co serwis Nissana tam nadłubał i chciałbym zobaczyć wykres z hamowni... bo jak tam jest 180HP to masz najmocniejsze NA w klubie

pewnie że 15w40 nie jest syntetykiem nic takiego nie napisałem

napisałem że nie należy silnika uszczeniać takim olejem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw w jakim servisie nissana byla dokonywana taka modyfikacja, nie potrafią w nich ustawićrozrzau w SR20 a co dopiero cos dlubać - smiechu warte...

 

I Jeszcze przehjscie na połsyntetyk przy modyfikowanym i tak wysilonym silniku - smiech na sali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mi wierzyć na słowo.Auto kupowałem od dobrego znajomego.Oczywiścieta moc jest na benzynie.Auto ma LPG i jest nieco słabsze ale i tak robi wrażenie.

Mam pytanie co do świec i kabli.Wybrać BKR5EY czy BKR6EY (przyp.że mam gaz).Natomiast o zamienniki kabli trudno.a jeżeli nie to jakie i jaka cena mniej więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeździsz do kiepskiego serwisu.Pomyśl o zmianie.

Nie napisałem że jezdze na półsynt. czytaj uwaznie.A jeżeli uważasz ze 170 tyś to bardzo wysilony silnik to sorry.Ten ma się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mi wierzyć na słowo.Auto kupowałem od dobrego znajomego.Oczywiścieta moc jest na benzynie.Auto ma LPG i jest nieco słabsze ale i tak robi wrażenie.

Mam pytanie co do świec i kabli.Wybrać BKR5EY czy BKR6EY (przyp.że mam gaz).Natomiast o zamienniki kabli trudno.a jeżeli nie to jakie i jaka cena mniej więcej.

 

na slowo to moja almi ma 150KM... z 1.4 meeennnn... :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeździsz do kiepskiego serwisu.Pomyśl o zmianie.

Nie napisałem że jezdze na półsynt. czytaj uwaznie.A jeżeli uważasz ze 170 tyś to bardzo wysilony silnik to sorry.Ten ma się bardzo dobrze.

 

coobciowi chodzilo o to zekome 180 kucy a nie o przebieg ;];]

a tak poza tym to jak masz potwierdzone na hamowni to wrzucaj skana ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekwencyjny.Z całym szacunkiem,nie chciałem nikogo urazić.Chodzi mi o pewne porady od bardziej doświadczonych.Mam ją dopiero od roku.Jeżeli możesz mi poradzić w niektórych rzeczach bede wdzięczny.Moje GG jest napisane jezeli możesz to proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
... na półsyntetyk, który jest bardziej gęsty...

gęstość może mieć nawet wyższą. Róznica tkwi w lepkości

...Mam primere 2.0 około 180 KM...

seria 130 KM

hamownia "na gębę" wykresik pane kolego i można dalej dyskutować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To który olej byś doradził.A co do reszty to nie muszę nikomu nic udowadniać i nie widzę powodu dla którego miałbym zmyslać.Gdybym miał 50 KM to bym tyle napisał dlatego nie rozumiem zarzutów niektórych.Czy to jest takie dziwne że przy pojemności 2.0 mozna wydobyć 180 KM. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon

wszystko jest mozliwe. 180 kuca jest osiagalne ale wiaze sie z kosztami rzedu 5-7 tys zeta w polsce i odpowiednio wiecej w niemczech. zreszta mnie nie chodzi o kwestionowanie tej mocy tylko o zobaczenie jak biegnie krzywa mocy i momentu, przy ilu obrotach masz odcinke i co konkretnie bylo dlubane bo sam planuje dobic do tej granicy. a skoro twierdzisz ze auto bylo na hamowni to chyba nie jest az taki straszny wysilek wrzucic wykres na strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...