Gość KIVI Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 W czyli wyczynowy swiątek? czyli 287/287 i jedzie ci to dobrze na seryjnym wydechu?Wybacz ale nie ma prawa. i tu bys sie zdziwił jak złoże karoserie to chętnie ci udowodnię Sądzisz, że wszyscy ci którzy konstruuja sportowe kolektory wydechowe to upośledzeni debile i naciągacze? Seryjny kolektor pasuje tylko do seryjnych wałków-i to zarówno do wzniosów wałka jak i długością rur do połączenia 4-2. Każda ingerencja w wałki rozrzadu pociaga za sobą koniecznośc dobrania falowego działania kolektora. W moim przypadku wałki 290/285 stopni i zakres działania falowego od 6000-7800 rpm wymusił skonstruowanie kolektora o rurze 51 mm od kazdego cylindra i długości 685mm. I teraz to ma szanse pojechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 W moim przypadku wałki 290/285 stopni i zakres działania falowego od 6000-7800 rpm wymusił skonstruowanie kolektora o rurze 51 mm od kazdego cylindra i długości 685mm.I teraz to ma szanse pojechać. Dobrze KIVI ze nie robisz słodkiej tajemnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Dobrze KIVI ze nie robisz słodkiej tajemnicy Niektórzy chcą się dzielić z innymi swoją wiedzą i dziękujemy im za to, bo w ten sposób pomagają nam w pracach przy naszych czterech kołach. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Zaintrygowała mnie ta dyskusja. W jakim celu niektórzy chwalą się swoimi osiągnięciami skoro nie chcą ich wyjawić? Boją się, że wszyscy posiadacze Nissanów natychmiast pobiegną robić sobie takie same kolektory? To jakaś pomyłka... klub jest po to żeby sobie pomagać, a nie chwalić osiągami bez pokrycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 klub jest po to żeby sobie pomagać, a nie chwalić osiągami bez pokrycia Po to powstał w Nissan Power Team dział "Projekty i Prezentacje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 ciekawy temat... tylko ze szkoda ze wlasnie uswiadomilem sobie ze kolejny wydatek mnie czeka qrde... teraz mam zagwozdke, czy robic kolektor czy inne jakies tam rzeczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 no to ja widzę ze tu towarzystwo wzajemnej adoracji a mnie macie za przydupasia a szkoda ... trudno skoro tak tu sie traktuje nowych forumowiczów to miło było... ale to strata czasu bynajmniej dla mnie... pozdrawiam [ Dodano: Wto 09 Maj, 2006 19:07 ] a takswoją drogą wałki juz troche pochodziły i jakoś sie nie objechały .. z tym też trzeba sobie umieć poradzić a nie montować gotowe KIT-y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Osobiście mialem w rękach dwia pary wałków od Świątka modele GT naprawde po 100km już widać wyraźne ślady złużycia na nich... Za każdym razem trzeba je odsyłać do Świątka na regneracje i za 3-4 razem oddaje towar narpawde dobrze zrobiony. Za to do walków świątka pracujących w SR20DEH z rolkami w dzwigienkach zaworowych nie mam najmniejszych zastrzerzeń tak jak je wsadziłem to po 10 tyś km były w stanie niezmienionym. Wracając do tematu, to moje skromne doświadczenie wskazuje żę najlepiej sprawdzają kolektory z SR20DE w połączniu z dlugą dwururką łączącą sie dopiero za balką pod silnikiem a reszta wydechu to przelot o średnicy 63,5mm - rozwiązanie sprawdzone na hamowni - w całym zakresie prędkości obrotowchy przyrost momentu w zakresie 3-9Nm mowa oczywiście w połączniu z seryjnymi wałkami rozrządu nie wiem jakby się to sprawdziło w przypadku "agresywniejszych" wałków. Ps. Nikt Cię za Przydupasa nie ma, poprstu było na tym forum pare prawdziwych przydupasów co pisało niedorzeczy i powstawały wielkie afery. Jak najbardziej zapraszam do korzystania z tego forum i rozwiązywania swoich problemów i rozszerzania choryzontów RAZEM. Nie ukrywam że bardzo mnie ciekawi twój projekt. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KIVI Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 trzeba sobie umieć poradzić a nie montować gotowe KIT-y Krzysiu! Ale jak sobie poradzisz z niską wydajnościa seryjnego kolektora? Przecież to jest podstawowa sprawa przy konstruowaniu silnika-wieksza objetośc powietrza która zostaje zassana do silnika musi zostac spalona i spaliny w wiekszej ilości odprowadzone-co jest w tym trudnego. Poza tym moje obserwacje konstrukcji ilników N/A: rura zbiorcza 60mm i rury od cylindra ok 65 cm dla uzyskania mocy około 200-220 km przy 7500 rpm. Pozdrawiam tych co sie dzielą wiedzą i doświadczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Jeżeli już chce się smigać na seryjnym koelktorze wydechowym i nie jest się w stanie fizycznie zdobyć, wytworzyć coś bardziej dopasowanego do danej konfiguracji silnika to warto zrobić z seryjnym kolektorem coś takiego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Cobcio no właśnie miałem na myśli dźwignie z rolkami mam to w ten sposób zrobione i chodzi bardzo dobrze :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 no fajna sprawa z tą dzwigienką, oporów wogle nie ma i walek nichuja nic się nie wyciera ale za to masa tej dzwigienki jest na tyle wysoka że mogą zachodzić nieproawidłowości w jej pracy powyzej 8.000 obr.min - przez swoją masę będzie się odbijała od wałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 he he o tym tez pomyślałem nie bedzie Hydrauliki i spręzynki też mocniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 no to widze, ze konkretny GTi sie zapowiada... a co do kolektora... chyba sam troche pomodze zeby wycisnac wiecej z seryjnego, bo w tym roku chyba pieniedzy mi nie starczy na nowke... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Czyżby mechanika z GTI-Ra wjechała ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Czyżby mechanika z GTI-Ra wjechała ?? mnie pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KIVI Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Tylko ze do mechaniki potrzeba krzywke o innym wypełnieniu-przecież koło podstawy odrywa się wtedy od dźwigienki. A swiątek"W" jest do hydrauliki-czuli nie podejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 moje wałki podejdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Musiałą całą główka być w Świątka rękach bo silniki SR20DEH (czyli n rolce) mają wyższe zawory i jak przełorzysz z nich dzwigienki do SR20Di/De/DE/DET to nie będą się zawory chowały do konca, pewno pan ŚW. musiał wybrac troche z podstawy wałka i zmodyfikować krzywki. O ile to siedzi i działa to nie mozę to być o taki wałek pod tytułem W, może jedynie się odpowiadać specyfikacją co do czasów, kontów i liftu... Pozdro i czekamy na odpalenie motoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 i tu znów sie mylisz ... głowica wcale nie była u Światka ... włożyłem krótsze zawory... Świątek zrobił tylko wałki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 hmmm ciekawe bardz, seryjne skracałeś czy robiłeś nowe na zamówienie u pana znanego pana z Łodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 zaworów nie skracałem sa nissanowskie z innego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.