Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nawiew


Guest Krzysiek_Lublin
 Share

Recommended Posts

Guest Krzysiek_Lublin

Panowie, mam nastepujacy problem:

od jakiegos czasu zaczal mi sie psuc nawiew. Tzn. wstepnie bylo tak, ze gdy wlaczalem obojetnie ktory bieg, to nic nie dmuchala :) Wiec wylaczalem go, przelaczylem na bieg 0, i po paru minutach znowu sprawdzalem i bylo wszystko OK na wszystkich biegach. Teraz juz zupelnie nie dziala, na akzdym biegu stoi i nic nie dmucha. Troszke zle sie jezdzi z zaparowanymi szybami, a w taka pogode otwierac okno to tez mile nie jest:) Mam nadzieje, ze pomozecie:)

Primera jest pierwszej generacji, rok 94, silnik 1,6 benzyna.

 

Pozdrawiam!!!

Link to comment
Share on other sites

A ja korzytając z okazji, mam pytanie :wink:. Czy w Nissanach P 10 da się jakoś zamontować filtr przeciwpyłkowy do nawiewu???? Robił ktoś takiego moda? Szalg mnine trafia, bo przy włączeniu nawiewu, zwłaszcza na trójke i czwórkę zasysa całą górę kurzu do środka :(

Link to comment
Share on other sites

Panowie, mam nastepujacy problem:

od jakiegos czasu zaczal mi sie psuc nawiew. Tzn. wstepnie bylo tak, ze gdy wlaczalem obojetnie ktory bieg, to nic nie dmuchala :) Wiec wylaczalem go, przelaczylem na bieg 0, i po paru minutach znowu sprawdzalem i bylo wszystko OK na wszystkich biegach. Teraz juz zupelnie nie dziala, na akzdym biegu stoi i nic nie dmucha. Troszke zle sie jezdzi z zaparowanymi szybami, a w taka pogode otwierac okno to tez mile nie jest:) Mam nadzieje, ze pomozecie:)

Primera jest pierwszej generacji, rok 94, silnik 1,6 benzyna.

Sprawdz silnik dmuchawy, podlaczajac go na krotko do zasilania. Niedawno ktos opisywal przypadek, ze rozlecial mu sie przelacznik nawiewu. Plytka oporowa raczej odpada, bo bez niej dmuchawa powinna chodzic na najwyzszym biegu.

Link to comment
Share on other sites

A ja korzytając z okazji, mam pytanie :wink:. Czy w Nissanach P 10 da się jakoś zamontować filtr przeciwpyłkowy do nawiewu???? Robił ktoś takiego moda? Szalg mnine trafia, bo przy włączeniu nawiewu, zwłaszcza na trójke i czwórkę zasysa całą górę kurzu do środka :(

Ktos kiedys zakladal kawalek damskiej rajstopy na silnik dmuchawy :)

Poszukaj w archiwum.

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzysiek_Lublin

Hmmm...ja myslalem ze to raczej cos na przewodach, Ale OK, sprawdze i silnik:) Az sie boje ile tam rozbierania...cala deske trza zdjac...

Link to comment
Share on other sites

Chyba, ze cos mi sie zdawalo. Jesli bym mogl prosic o jakas wskazowke gdzie ten silnik. Albo najlepiej jakies schematy cale...

Na poczatek odkres schowek i zobacz czy da sie podlaczyc silnik na krotko do zasilania. Jesli koniecznie chcesz wyciagnac silnik ta instrukcja moze Ci sie przydac:

http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/p10nagrzew.html

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo
Ktos kiedys zakladal kawalek damskiej rajstopy na silnik dmuchawy :)

Poszukaj w archiwum.

 

To wlasnie ja tak robilem, bardzo dobry sposob.

 

Hmmm...ja myslalem ze to raczej cos na przewodach, Ale OK, sprawdze i silnik:) Az sie boje ile tam rozbierania...cala deske trza zdjac...

 

Widze, ze jestes z Lublina, w razie problemow moge z checia pomoc.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

A ja korzytając z okazji, mam pytanie :wink:. Czy w Nissanach P 10 da się jakoś zamontować filtr przeciwpyłkowy do nawiewu???? Robił ktoś takiego moda? Szalg mnine trafia, bo przy włączeniu nawiewu, zwłaszcza na trójke i czwórkę zasysa całą górę kurzu do środka :(

Ktos kiedys zakladal kawalek damskiej rajstopy na silnik dmuchawy :)

Poszukaj w archiwum.

 

Mam znalazłem :P

 

A ja wiem jak zrobic taki filterek.Sam sobie go zrobilem gdyz pewnego letniego dnia odkurzylem sobie samochodzik.Pozniej postawilem go pod drzewkiem z jakimis kwiatuszkami i jak wsiadlem a nastepnie wlaczylem dmuchawe to wszystki kwiatuszki do srodka mi wpadly.Wpadlem wtedy na pomysl zeby zrobic sobie taki filterek. Jak jest otwor postronie pasazera pod kratka ktora jest w podszybiu (na zewnatrz).Sciagamy to kratke i jak jest wlot powietrza do wentylatora to zakladamy tam kawalek rajstopy.Z gory jest ciezko, ale po czesciowym rozebraniu wentylatora i wlotu powietrza do niego od wewnetrznej strony pasazera to mozna te rajstopy ladnie zalozyc.Teraz na zime zdjalem bo juz byl na rajstopie straszny syf ale na lato znowu zaloze.Troche sie trzeba pomeczyc przy zakladaniu tej rajstopy ale warto.

 

Tylko się zastanawiam jak to zrobić od środka? :roll: dżodżo może jakaś małą podpowiedź? :)

No nic muszę popytać koleżanek która mi odstąpi swoje rajstopy :P :wink:

Link to comment
Share on other sites

A ja jestem prawie pewien że to wina sławetnej płytki rezystancyjnej od nawiewu. Usterka stara jak Primera. Pewnie nie do końca się przerwały ścieżki i w zależności od temperatury i wilgotności łączą lub nie. Poszukaj w archiwum, było na ten temat dziesiątki razy.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Maglev, trzeba sie troszke pomeczyc. Ciezko z tym jest. jak dobrze pamietam, to ja to robilem od spodu i od gory. Od spodu musisz napewno wyjac caly silnik wentylatora. Rajstope zalozylem troszke od dolu, troszke od gory i od gory wokol jakos tam sznurek jakis zawiazalem zeby nigdzie nie spadla i nie wcielo jej w wentylator i bylo okey. Aktualnie mam zdjeta rajstope, bo byla juz strasznie zasyfiona, ale jak mi sie zechce to na lato znowu zaloze.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest KaZeLoT

A ja miałem coś takiego, że po uruchomieniu silnika przestawał mi działać nawiew i jednoczesnie wycieraczki. Po wyłączeniu silnika wszystko wracało do normy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo
A ja miałem coś takiego, że po uruchomieniu silnika przestawał mi działać nawiew i jednoczesnie wycieraczki. Po wyłączeniu silnika wszystko wracało do normy.

 

Kostak stacyjki podejrzewam, ze sie sypie.

W dziale zrob to sam opisalem jak to ustrojstwo naprawic.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest cyfer

Niestety padłem ofiarą tego samego problemu, wentylator najpierw się zacinał, tzn raz działał raz nie, jak walnąłem w deskę nad schowkiem to się załączał, ale ostatecznie całkowicie odmówił współpracy. Bałem się tej operacji ale okazało się ze to bułka z masłem.

Demontaż schowka, osłony po prawej stronie, jeszcze tylko wzmocnienie za schowkiem, 3 śrubki i wentylator w łapach.

Okazało się że jakby zatarły się szczotki w tym miejscu gdzie stykają się z wirnikiem (zapomniałem fachowej nazwy).

wentylator.jpg

wentylator2.jpg

wentylator3.jpg

I teraz kwestia ... co da nasmarowanie tego :?: Do sklepu wolę nie dzwonić, chyba trzeba będzie na szrot, albo pokombinować z polonezowskim. Jak się na to zapatrujecie :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...