Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak oczyścić reduktor (LPG) ?


Gość jarkk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego ktoś wyedytował mój podpis i dane w profilu ?

 

Na forum nz nikt nie edytuje podpisów i danych, jeżeli wskazują na nkp.

Tu widać niestety chyba się komuś w głowie przewróciło.

Edytowane przez jarkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim silnik musi być rozgrzany normalnej temperatury pracy, wyłączasz silnik i odkręcasz, radzę coś podłożyć, np. szmatkę bo ten syf mocno zalatuje jak go nie usuniesz. silnik musi być rozgrzany ponieważ wtedy to co wycieka też jest ciepłe i rozpuszczone, więc więcej wypłynie niż w przypadku zimnego. żadnego gazu nie musisz zakręcać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny reduktor BRC jak jarkk, próbowałem odkręcić tą na dole do spuszczenia

I nie udało się :!: więc postanowiłem jak na linku koltera wykręcić cały reduktor.

Po rozebraniu okazało się że w środku jest :!: w przenośni :wink:

Wiadro syfu :shock: takiego gęstego że na pewno i tak by nie wyleciał po odkręceniu (wyczystki)

To brud tak jak by z olejem :shock: skąd on tam się wziął :?

Membrany to nie było prawie widać,

A umyć ten syf to nie tak łatwo, trzeba delikatnie wyskrobać.

Okazało się że wszystko po kolei od tego syfu jest mocno brudne :!:

Węże, mikser, a najgorzej przepustnica :!: :!: środka prawie nie widać :shock:

Jak ją wyczyścić :?: robił to ktoś z was :?:

Myślę ją zdemontować, umyć i założyć z powrotem :grin:

Czy mogę coś popsuć przy demontażu :?:

A jeszcze ta z boku reduktora chyba do regulacji jest wkręcona na max

To chyba coś nie tak co :?:

Jak jest u was :?:

Ile ją ewentualnie wykręcić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawy mam tylko do przepływomierza żeby go nie uszkodzić przy myciu :?

Reszta to pikuś, przy okazji okazało się że kolanko od wody w reduktorze było pęknięte

I przy demontażu urwało się całkiem, teraz wiem czemu mi płynu ubywało :lol:

Ciekawe gdzie znajdę coś takiego, spróbuje u gaziarzy :wink:

 

A ta z boku do regulacji jak to nie kłopot dla ciebie to wkręć ją licząc ile obrotów

Potem wykręć tyle samo i napisz ile :wink:

A czy to ona jest od wolnych obrotów :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało się :grin: wyczyszczone i poskładane :D

Hehe nareszcie działa ssanie jak należy a nie jak by niebyło :wink:

Po zdjęciu przepustnicy okazało się że dolot też zasyfiony :? to też wyczyściłem

Pierwsza próba i autko zdecydowanie lepiej ciągnie :!:

Ciekawe jak wyjdzie spalanie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tez mam zamiar zajac sie parownikiem i jesli dobrze sie przyjrzalem to by go odlaczyc z ukladu zasilania by moc dalej jezdzic na pb bez niego nalezy weze wodne dochodzace do niego polaczyc jakas rurka z opaskami zaciskowymi?

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli je połączysz to będzie oki! poza ogrzewaniem bo tam najczęściej podłączają

Ale działać będzie tyle że słabiej

Czyszczenie nie trwa aż tak długo, odkręć węże daj do góry wyjmij parownik rozkręć

Umyj benzyną najlepiej ekstrakcyjną ale jak nie masz to zwykłą delikatnie membranę potem ja sprawdź czy dobra

Nowa około 100zł ale jak dobra to zakładaj i śmigaj :wink:

2-3godz roboty a efekt jest :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obylo sie bez laczenia wezy wodnych.

wiec tak...instalka ma 50 tys km zakladana we wrzesniu '04, filtr gazu zmieniany w lipcu zeszlego roku od tamtego czasu przejechalem kolo 23tyskm. kupilem zestaw naprawczy z membranami i uszczelkami do reduktora "cometa" instalki I generacji Elpigaz za 65 plnow i filtr gazu za 15 plnow. rozkrecilem wymienilem, proste - myslalem ze bedzie trudniej. ponizej pare fotek z operacji:

 

filtr gazu

Filtr.jpg

 

membrana

membrana.jpg

 

a pod nia...

szlam.jpg

 

druga membrana - strona od parownika

membrana2.jpg

 

pod nia

parownik.jpg

 

wymiana troche pomogla w plynnej jezdzie ale dalej nie bylo to to co przed...zatankowaniem gazu w nocy na bp (zawsze leje na shellu). postanowilem obejrzec swiece. trzy ok bez zarzutu ale jedna...co z nia?czemu tak wyglada? przejechala max 4tys km

swieca.jpg

 

mieszanke miala prawidlowa mimo ze mialem problem z zalewaniem swiec ale problem ustal i mieszanka jak i jazda autem na pb byla bez zarzutu - spalanie w trasie 7,2 na setke

swieca1.jpg

 

jutro test predkosci maksymalnej ktora bede ustawial na 170-180 i test spalania na trasie przy predkosci max 130. zobaczymy na razie na nowych swiecach pedzi az milo.

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już wymieniasz membrany to przynajmniej drugie tyle mógłbyś zrobić :!:

W nissanie sanny miałem zrobione 95tys km bez wymiany i chodził :grin:

W primerze mam z 50tys km na gazie i tylko wymyłem wyczyściłem i śmigam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak kupiłem serene to przejechałem prawie 80kkm i jeszcze membrany nie wymieniałem,a moze już czas :?: :roll: ile przejechał poprzedni właściciel tego niewiem

ale narazie jedzie w miare dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi zaczal szarpac i dziwnie jezdzic wlasnie na lpg wiec wymienilem - troche sie poprawilo ale dalej nie bylo to to.po wymianie swiec radocha z jazdy wrocila. trasa 220km spalanie....14l/100 nie przekraczajac 140 :lol: . wczoraj bylem na regulacji u gazownikow na analizatorze ustawione tak zeby bylo dobrze (spaliny bardzo bardzo dobre wyszly) auto slabo jezdzi, troche je powolu odkrecam i zobacze ile bedzie palilo.

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak odkrecanie to zwiekszenie dawki lpg ale przy wyzszych obrotach. sam gaziarz to zalecil. zreszta na biegu jalowym przepustnica jest mniej otwarta niz pod obciazeniem przy tej samej wartosci obrotow. gazownicy zawsze ustawiali mi instalke na lambde=1 - nie dalo sie wtedy jezdzic i zawsze potem odkrecalem i wysokie obroty i bieg jalowy. jesli mieszanka bedzie troche bogatsza na gazie to nawet lepiej i dla silnika i dla jazdy na lpg.

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Czy każdy reduktor da się wyczyścić? Ja mam "LOVATO".

Oczywiście że się da, przede wszystkim w tym parowniku powienien znajdowac się zaworek spustowy, ja odkręcałem ten zaworek raz na miesiąć i zawsze sporo oleju spływało.

Jeśli chodzi o czyszczenie parownika to jest tego sporo na necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To i ja się wziąłem za spuszczenie syfu. Reduktor Landi Renzo SE81. Przejechane na gazie 32000. Dużo nie wypłynęło jakieś 25 gram. takiego ochydnego śmierdzącego syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Lowiec jak naprawiales reduktor bo tez mam 1 gen. Emmergaz ML 94 EP jakbys mogl to napisz :D

 

[ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 16:48 ]

duzo Ci bierze gazu 14/100 ;/

 

[ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 16:48 ]

lowiec,

 

[ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 16:57 ]

ktory to jest zaworek spustowy ten radelkowany ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...