Guest Tomiszu Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Witam. mam pytanko chciałem wymienić sobie klocki ale niestety dolna śruba od zacisku okazała się... okrągła... (wyrobiona..) i teraz pytanie a właściwie dwa 1) czy śruba górna i dolna jest identyczna ? (górnej nie trzeba odkręcać i może gdyby udało mi się jakoś odkręcić dolną to może bym zamienił... 2) czy jest to jakaś "specjalna" śruba czy jest szansa że dobiorę jakąś inną... (pytam ponieważ nie uśmiecha mi się wyprawa do Wa-wy po jedną śrubkę..) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mariusz Szwałkiewicz Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Witam. Cechami charakterystycznymi każdej śruby są 1. wymiary tzn. długość całkowita, długość części gwintowanej, rozmiar łba 2. Rozmiar i skok gwintu z tym że skok gwintu podawany jest tylko przy skoku mniejszym niż szeregu głównego ( np, M8 - szereg główny a M8x1 gwint drobnozwojny) wreszcie 3. Wytrzymałość śruby i w przypadku tej akurat śruby jest to bardzo ważne. Wytrzymałóśc śruby jest nabijana na łbie np. 8.8, 10.2. Jeśli dobierzesz śrubę o cechach identycznych ze wzorem ( tą resztką którą wykęcisz lub sprawdzisz w drugim zacisku) to możesz śmiało zastosować. O ile rozmiar łba może być większy jeśli tylko się zmieści to pozostałe wymiary muszą być identyczne, wytrzymałóść może być większa, nigdy mniejsza. A i jeszcze jedno - nie daj się namówić na dorabianie u tokarza- nie ta wytrzymałość- śruby o wymaganej wytrzymałości mają gwint walcowany nigdy nacinany. Uff długo ale mam nadzieję że Ci trochę rozjaśniłem obraz. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Poweim CI że w większości przypadków przy zmianie klockó wystarczy odkręcić tylko dolną śrobę, ja w swojej P10 zawsze odkręcałem dwie - walcz moze CI się uda, oby nie przeszkadzał CI tylko przewód hamulcowy. Jeszcze mozesz tą obrobioną śrobę odluc motkiem i sprobować żabką odkręcić, a potem nowo (M10x1,25) i po sprawie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.