Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 FL i aktualizacja wiedzy technicznej


Gość AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

ponieważ duzo się naczytałem na temat skrzyni, linki gazu, i itp w n16 fl 1.8 muszę sprostować nieprawdziwe informacje które biegają po forum

 

po pierwsze

n16Fl 1.8 ma w pełni zsynchronizowaną skrzynię łącznie ze w stecznym (typ 70?) a 1.5 ma typ 30 nie zsynchronizowaną (w pełn), poprzednie almy 1.8 też miały typ 30

 

1 i2 bieg mają podwójny synchronizator dlatego czasami na postoju nie chcą wchodzić (u mne właśnie tak jest:( podobno dlatego żeby redukcje były szybsze - nie specjalnie rozumiem, ten termin ale tak niby jest.

 

po drugie

FL 1.8 nie ma linki gazu tylko w pełni elektroniczną przepustnicę

 

po 3

egr był tylko w pierwszych wersjach almy

 

po 4

silnik qg18 jest niewdzięczny w chipowaniu i uturbianiu (mało zapasu w częściach mechnicznych, generalnie stara konstrukcja oparta na silnikach ga (żeliwny blok) + krótkie kołnieże tłoków) idealnie się nadaje silnik sr20 lub od micry 1.4! -podobno mają spory zapas mocy!

 

n16fl są takie same jak w p11 czyli bardzo dobre

 

po5

p11 jest jednym z najwdzięczniejszych autek do tunigowania pod każdym względem

 

Wiem to od mechanika z którym przeglądałem elektroniczną serwisówkę od mojej almy, niestety nie chciał zrobić kopii ale mogłem sobie wszyyyystoko poglądać i porównywać partnumbery pomiedzy różnymi nissanami

 

jeżeli ktoś ma inne pewne dane to proszę o weryfikację

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie (odnosnie pkt 4) to troche przesadziles ;) poszukaj lepiej dobrze w necie modoow z qg18de a na pewno sie lekko zdziwisz 8) to ze nie ma czesci jeszcze nie przekresla wszystkiego, tak sie wlasnie zrodzil tuning - od customoow. wiesz nie sztuka jest opracowac cos dla popularnego silnika a potem to trzaskac hurtowo, sztuka jest w tym by byc elastycznym i potrafic sie dostosowac. a tak w ogoole qg18de ma tyle samo wspoolnego z silnikami serii ga co sr - czytaj troche. co do reszty sie zgadzam z malymi wyjatkami (mialem almere n-16 '01 i nie bylo egr podobnie jak jeszcze pare osoob na forum) i 2 rzecz nie kumam tego (chyba chodzi o hamulce ;) ): "n16fl są takie same jak w p11 czyli bardzo dobre "

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie (odnosnie pkt 4) to troche przesadziles ;) poszukaj lepiej dobrze w necie modoow z qg18de a na pewno sie lekko zdziwisz 8) to ze nie ma czesci jeszcze nie przekresla wszystkiego, tak sie wlasnie zrodzil tuning - od customoow. wiesz nie sztuka jest opracowac cos dla popularnego silnika a potem to trzaskac hurtowo, sztuka jest w tym by byc elastycznym i potrafic sie dostosowac. a tak w ogoole qg18de ma tyle samo wspoolnego z silnikami serii ga co sr - czytaj troche. co do reszty sie zgadzam z malymi wyjatkami (mialem almere n-16 '01 i nie bylo egr podobnie jak jeszcze pare osoob na forum) i 2 rzecz nie kumam tego (chyba chodzi o hamulce ;) ): "n16fl są takie same jak w p11 czyli bardzo dobre "

pzdr

 

Nie upieram się że ten tekst jest ok ale to są info od gościa który zajmuje silnika nissanowskimi od zawsze i to są jego opinie/doświadczenia.

 

co do hamulców. Alma ma niby nadwymiarore hamulce które wcześniej były zakładane do cięższego i szybszego auta i generalnie nie ma potrzeby ich modyfikować bo i tak się sprawdzają nawet przy bardzo dużych szybkościach - to apropos hamulców

 

p.s.

 

będę "żebrać" o tą specjalną serwisówkę. Może się uda:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...