Gość aptekarzpiotr Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Do układu hydraulicznego sprzęgła leje sie taki sam płyn jak do układu hamulcowego.Ja wlałem DOT 4 Schella za 15 zeta.Wymiana 20zl. Tylko trzeba przypilnowac,żeby majster dobrze przepłukał układ.Jeśli i to nie pomoże,warto (jedna robota) wykręcić wysprzeglik, wyjąc tłoczek i dobrze wymyć (np. w ropie).U mnie było tam sporo syfu.Aha wysprzęglik jest po prawej stronie na dole sciany grodziowej i trzyma sie na dwóch śrubach 12".Powodzenia.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPEEDY Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Do układu hydraulicznego sprzęgła leje sie taki sam płyn jak do układu hamulcowego.Ja wlałem DOT 4 Schella za 15 zeta.Wymiana 20zl. Tylko trzeba przypilnowac,żeby majster dobrze przepłukał układ.Jeśli i to nie pomoże,warto (jedna robota) wykręcić wysprzeglik, wyjąc tłoczek i dobrze wymyć (np. w ropie).U mnie było tam sporo syfu.Aha wysprzęglik jest po prawej stronie na dole sciany grodziowej i trzyma sie na dwóch śrubach 12".Powodzenia.Pozdrawiam. :shock: Pierwszy raz słysze by w primie bylo wspomaganie hydrauliczne sprzęgła czy możecie powiedzieć w jakich typach silników jest to montowane?SR20De,SR20DE,GA 16 DE? PS;Z góry dzięki,bo to dla mnie novum :mrgreen: [ Dodano: Wto 28 Lut, 2006 ] Sprawdziłem w poradniku HAYNES'A i w Primie P11 jest sprzęgło jednotarczowe,suche,ze sprężyną tarczową;mechanizm wyłączania uruchamiany za pomocą linki :-))) [ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmor Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Pierwszy raz słysze by w primie bylo wspomaganie hydrauliczne sprzęgła czy możecie powiedzieć w jakich typach silników jest to montowane?SR20De,SR20DE,GA 16 DE? No właśnie ? A może i rocznik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aptekarzpiotr Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 P 11.144.Według Briefu SR20DE.Rocznik 2001.Płyn jest, sam go zmieniałem.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość j4r0 Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 U mnie tez czasami skrzypi, ale nie jest to jakos bardzo upierdliwe, ale jest inny babol. Mianowicie jak silnik jest zimny to pedal sprzegla wydaje mi sie chodzi normalnie, tzn nie jest za miekki ale tez nie jest za twardy. Natomiast problem pojawia sie jak pojeżdze troche po miesic postoje w korkach (nagrzany silnik) wydaje mi sie ze sprzeglo wtedy zaczyna chodzic ardzo ciezko i mam wrażenie jak by o cos obcieralo w fazie maksymalnego wysprzęglenia. Macie pomysł co to może być ? Dodam, że nie wymieniałem linki, a sprzęgło ma nie wiecej niz 60k kilometrów (wg zapewnien niemca, który po 100k wymienial je) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wielkimisiek Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 Witam ja w mojejej P10 mam ten sam problem ale ja stawiam na sprężyne :smile: Wymieniał może już ktoś sprzęgło przy tym nissanie jak tak to proszę o odp ponieważ chciałęm sie zapytać czy są wyskoie koszty i czy czas trwania jest duży pozdrawiam was wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyfer Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 To ja zaproponuje inny wątek tego śledztwa. Mój mechanik stwierdził że to może być jakaś podkładka czy coś takiego która jest wykonana za tworzywa. Niby w dużych fiatach też był taki problem. Nadaje wam tylko myśl bo osobiście nie grzebałem w tym, ale zarazem nie zaręczam że to jest coś takiego bo mówił mi to ładny kawałek czasu temu dlatego mogłem coś nie tak nazwać. Ale jak będę go widział to dam znać co mówił. Jako rozwiązanie powiedział że trzeba to rozkręcić ale nie pamiętam co zrobić z tym dalej. Smarowanie WD jest dość niebezpieczne bo ma właściwości zacierające (podobno). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Ostatnio na poważnie zainteresowałem się skrzypiącym sprzęgłem. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, wepchnąłem auto na kanał i każę gościowi sprawdzić linkę. Trochę ponaciskałem, trochę posłuchaliśmy i diagnoza była taka, że skrzypi mi jakaś plastikowa ośka sprzęgła, do której nie ma dostępu bez rozbierania całej okolicy, a i smarowanie wiele nie pomoże ( bo jak wszyscy wiemy na przykładzie plastikowych tulei w wycieraczkach, to i tak będzie znów skrzypieć ). Powiedział że to nie jest groźne i kazał mi się z tym oswoić... Może jak przyjdzie wiosna i nieco spadnie wilgotność to przestanie... Bo jak nie to chrzanię, będę rozbierał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Może chodziło mu o widełki, które popychają łożysko ,ale coś mi się nie widzi, żeby tam w środku był plastik. A jeżeli tak to niestety rozbierać sprięgło to troche roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Jestem po wymianie linki w mojej W10. Wszystkie objawy tj. skrzypienie, odbijanie pedała sprzęgła, ciężka praca zniknęły całkiem. Chodzi leciutko i co najważniejsze praktycznie zniknęło też zgrzytanie podczas wrzucania 3-go biegu. Montaż samej linki juz nie był taki słodki. Musieliśmy zdemontować pedał sprzęgła i przełożyć ze starej linki zapinkę (tą od strony komory silnika), która była przerabiana. Dospawano kiedyś po prostu 6-cio centymetrowe wąsy. Oznacza to ni mniej ni więcej, że zakup linki po nr VIN nie musi się sprawdzać i mój poprzednik też miał z taką pomyłką do czynienia. Linka jest po prostu za krótka. Teraz czuję, jakbym miał nowe sprzęgło . Aha, ostatnio nie mogłem ruszyć półrocznym fiatem panda. Wrzucałem biegi, puszczałem sprzęgło i nic. Okazało się, ze sprzęgło łapie na ostatnich dwóch centymetrach pedału, gdzie cały skok ma chyba z dwadzieścia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zięciu 77 Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 u mnnie na zimnym silniku pedał chodzi cichutko i sprzęgło pracuje ekstra ,natomiast jak polatam po miejskich korkach dziwne zaczyna skrzypieć sprężyna a pedał muszę ostro dociskać.Myśle że to początek problemów ze sprzęgłem niestety :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majka Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 U mnie również skrzypiało sprzęgło i to dośc ostro. Smarowanie sprężyny, olej w linkę i skrzypienie ustało. Linkę trzeba odpiąc do smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alexwa Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 U mnie skrzypienie nie ustało po wymianie linki. Mechanik stwierdził, że trzeba jednak skrzynię rozbierać aby coś tam nasmarować. U mnie skrzypienie występuje dopiero po kilkuminutowej jeździe. Przez kilka pierwszych kilometrów jest cisza - ale mimo wszystko wkurza to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 A ja niewiem o co chodzi w moim aucie, zrobiło sie ciepło i to dziwne sprzypienie i cała reszta poprostu zniknąła, żadnego smarowania nie robiłem, nic, dziwne jakieś :shock: sprzęgło chodzi leciutko :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Według praw fizyki im metal cieplejszy tym mniej sprężysty. Wynikało by z tego, że jesli problemy pojawiają się na rozgrzanym silniku to trop prowadzi do jakiegoś sprężynującego kawałka metalu (spręzyna). Nikt z was nie zaobserwował czy pedał sprzęgła porusza się płynnie czy skokowo (boso wcisnąć i powoli opuszczać). Sprężyna po rozgrzaniu może być za słaba, żeby pokonać opory na lince. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Primera.SLX.99 Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Ile kosztuje wymiana sprzęgła w P11? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.