Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

skrzypienie pedału sprzęgła, niby nic a wkurza


Gość marmor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość aptekarzpiotr

Do układu hydraulicznego sprzęgła leje sie taki sam płyn jak do układu hamulcowego.Ja wlałem DOT 4 Schella za 15 zeta.Wymiana 20zl. Tylko trzeba przypilnowac,żeby majster dobrze przepłukał układ.Jeśli i to nie pomoże,warto (jedna robota) wykręcić wysprzeglik, wyjąc tłoczek i dobrze wymyć (np. w ropie).U mnie było tam sporo syfu.Aha wysprzęglik jest po prawej stronie na dole sciany grodziowej i trzyma sie na dwóch śrubach 12".Powodzenia.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do układu hydraulicznego sprzęgła leje sie taki sam płyn jak do układu hamulcowego.Ja wlałem DOT 4 Schella za 15 zeta.Wymiana 20zl. Tylko trzeba przypilnowac,żeby majster dobrze przepłukał układ.Jeśli i to nie pomoże,warto (jedna robota) wykręcić wysprzeglik, wyjąc tłoczek i dobrze wymyć (np. w ropie).U mnie było tam sporo syfu.Aha wysprzęglik jest po prawej stronie na dole sciany grodziowej i trzyma sie na dwóch śrubach 12".Powodzenia.Pozdrawiam.

:shock: Pierwszy raz słysze by w primie bylo wspomaganie hydrauliczne sprzęgła czy możecie powiedzieć w jakich typach silników jest to montowane?SR20De,SR20DE,GA 16 DE?

PS;Z góry dzięki,bo to dla mnie novum :mrgreen:

 

[ Dodano: Wto 28 Lut, 2006 ]

:lol: Sprawdziłem w poradniku HAYNES'A i w Primie P11 jest sprzęgło jednotarczowe,suche,ze sprężyną tarczową;mechanizm wyłączania uruchamiany za pomocą linki :-)))

 

[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słysze by w primie bylo wspomaganie hydrauliczne sprzęgła czy możecie powiedzieć w jakich typach silników jest to montowane?SR20De,SR20DE,GA 16 DE?

 

No właśnie ? A może i rocznik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez czasami skrzypi, ale nie jest to jakos bardzo upierdliwe, ale jest inny babol. Mianowicie jak silnik jest zimny to pedal sprzegla wydaje mi sie chodzi normalnie, tzn nie jest za miekki ale tez nie jest za twardy. Natomiast problem pojawia sie jak pojeżdze troche po miesic postoje w korkach (nagrzany silnik) wydaje mi sie ze sprzeglo wtedy zaczyna chodzic ardzo ciezko i mam wrażenie jak by o cos obcieralo w fazie maksymalnego wysprzęglenia. Macie pomysł co to może być ?

 

Dodam, że nie wymieniałem linki, a sprzęgło ma nie wiecej niz 60k kilometrów (wg zapewnien niemca, który po 100k wymienial je)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wielkimisiek

Witam ja w mojejej P10 mam ten sam problem ale ja stawiam na sprężyne :smile: Wymieniał może już ktoś sprzęgło przy tym nissanie jak tak to proszę o odp ponieważ chciałęm sie zapytać czy są wyskoie koszty i czy czas trwania jest duży pozdrawiam was wszystkich :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zaproponuje inny wątek tego śledztwa.

Mój mechanik stwierdził że to może być jakaś podkładka czy coś takiego która jest wykonana za tworzywa. Niby w dużych fiatach też był taki problem. Nadaje wam tylko myśl bo osobiście nie grzebałem w tym, ale zarazem nie zaręczam że to jest coś takiego bo mówił mi to ładny kawałek czasu temu dlatego mogłem coś nie tak nazwać. Ale jak będę go widział to dam znać co mówił. Jako rozwiązanie powiedział że trzeba to rozkręcić ale nie pamiętam co zrobić z tym dalej. Smarowanie WD jest dość niebezpieczne bo ma właściwości zacierające (podobno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger

Ostatnio na poważnie zainteresowałem się skrzypiącym sprzęgłem. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, wepchnąłem auto na kanał i każę gościowi sprawdzić linkę. Trochę ponaciskałem, trochę posłuchaliśmy i diagnoza była taka, że skrzypi mi jakaś plastikowa ośka sprzęgła, do której nie ma dostępu bez rozbierania całej okolicy, a i smarowanie wiele nie pomoże ( bo jak wszyscy wiemy na przykładzie plastikowych tulei w wycieraczkach, to i tak będzie znów skrzypieć ). Powiedział że to nie jest groźne i kazał mi się z tym oswoić... Może jak przyjdzie wiosna i nieco spadnie wilgotność to przestanie... Bo jak nie to chrzanię, będę rozbierał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodziło mu o widełki, które popychają łożysko ,ale coś mi się nie widzi, żeby tam w środku był plastik. A jeżeli tak to niestety rozbierać sprięgło to troche roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie linki w mojej W10. Wszystkie objawy tj. skrzypienie, odbijanie pedała sprzęgła, ciężka praca zniknęły całkiem. Chodzi leciutko i co najważniejsze praktycznie zniknęło też zgrzytanie podczas wrzucania 3-go biegu. Montaż samej linki juz nie był taki słodki. Musieliśmy zdemontować pedał sprzęgła i przełożyć ze starej linki zapinkę (tą od strony komory silnika), która była przerabiana. Dospawano kiedyś po prostu 6-cio centymetrowe wąsy. Oznacza to ni mniej ni więcej, że zakup linki po nr VIN nie musi się sprawdzać i mój poprzednik też miał z taką pomyłką do czynienia. Linka jest po prostu za krótka. Teraz czuję, jakbym miał nowe sprzęgło :). Aha, ostatnio nie mogłem ruszyć półrocznym fiatem panda. Wrzucałem biegi, puszczałem sprzęgło i nic. Okazało się, ze sprzęgło łapie na ostatnich dwóch centymetrach pedału, gdzie cały skok ma chyba z dwadzieścia :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość zięciu 77

u mnnie na zimnym silniku pedał chodzi cichutko i sprzęgło pracuje ekstra ,natomiast jak polatam po miejskich korkach dziwne zaczyna skrzypieć sprężyna a pedał muszę ostro dociskać.Myśle że to początek problemów ze sprzęgłem niestety :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

U mnie skrzypienie nie ustało po wymianie linki. Mechanik stwierdził, że trzeba jednak skrzynię rozbierać aby coś tam nasmarować. U mnie skrzypienie występuje dopiero po kilkuminutowej jeździe. Przez kilka pierwszych kilometrów jest cisza - ale mimo wszystko wkurza to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja niewiem o co chodzi w moim aucie, zrobiło sie ciepło i to dziwne sprzypienie i cała reszta poprostu zniknąła, żadnego smarowania nie robiłem, nic, dziwne jakieś :shock:

sprzęgło chodzi leciutko :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według praw fizyki im metal cieplejszy tym mniej sprężysty. Wynikało by z tego, że jesli problemy pojawiają się na rozgrzanym silniku to trop prowadzi do jakiegoś sprężynującego kawałka metalu (spręzyna). Nikt z was nie zaobserwował czy pedał sprzęgła porusza się płynnie czy skokowo (boso wcisnąć i powoli opuszczać).

Sprężyna po rozgrzaniu może być za słaba, żeby pokonać opory na lince.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...