Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Zagotowanie silnika


Guest Matysssss
 Share

Recommended Posts

Guest Matysssss

Niestety stało sie :cry: 2 miesiace temu wymienialem uszczelke pod glowica i wczoraj odebralem auto od mechanika oraz pozbylem sie 300zł.

Jadac z pracy peknał mi waż od chlodnicy i wylala sie prawie cala woda (ale nie wiem czemu wskaznik od temperatury nic nie pokazal :shock: ) i silniczek sie ugotowal a usczelka poszla w mak.

 

Wiec moja rada dla wszystkich " Kontrolowac stan plynu chłodniczgo i oleju " bo to nie wiele czasu i roboty a mozna niezle sie "przejechac" :cry:

 

a nie wiecie co moze byc powodem ze jak jest zimny to pali na 3 gary? swiece wymienilem zaplon jest ok przewody tez wygladaja na dobre

Link to comment
Share on other sites

Współczuje Ci że przydarzyla sie taka przykra sprawa :/ szkoda autka,kasy, i nerwow.

 

A co do kabli, a przemierzyłeś je? 'DObry wygląd' to nie wszystko. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dariusz Nikiel

"Jadac z pracy peknał mi waż od chlodnicy i wylala sie prawie cala woda (ale nie wiem czemu wskaznik od temperatury nic nie pokazal :shock: ) i silniczek sie ugotowal a usczelka poszla w mak"

 

 

 

Właśnie dlatego kilka postów wcześniej pytałem o płyn w chłodnicy. Zastanawia mnie dlaczego wskaźnik temp. nigdy nie przekracza połowy, nawet na postoju. Może jest do bani. Jak zrobi się cieplej to wszystko posprawdzam. Zmienię płyn, odpowietrzę układ. W książce serwisowej znalazłem jak sprawdzić czujnik wentylatora. Przy 20 stopniach powinien mieć 2500 om, przy 80 stopniach 300. Coś mi się nie podoba to, że nie słyszałem jeszcze pracującego wentylatora. Mam pytanie, a raczej chciałbym się upewnić. Jeżeli w samochodzie ogrzewanie funkcjonuje normalnie to znaczy, że termostat się otwiera. Czy dobrze rozumuję. Skoro jest ogrzewanie, to duży obieg musi być otwarty.

I jeszcze jedno. Sprawdźcie sobie poziom płynu w chłodnicy. Mi wydawało się, że skoro płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest prawidłowo to wszystko jest OK. Niestety może być tak, że chłodnica jest zapowietrzona i nie ma obiegu. Zawsze warto sprwdzić chłodnicę czy równomiernie się nagrzewa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Matysssss
A co do kabli, a przemierzyłeś je? 'DObry wygląd' to nie wszystko. :)

 

nie mierzylem bo nie wiem co i jak ale mechanik moj kochany powiedzial ze najprosciej sprawdzic jak sie w nocy otworzy klape i zapali silnik to jesli na kablach bylo by przebicie albo cos nie tak to skakały by iskry po przewodach ale niczego nie mozna byc pewnym

 

Jeżeli w samochodzie ogrzewanie funkcjonuje normalnie to znaczy, że termostat się otwiera. Czy dobrze rozumuję. Skoro jest ogrzewanie, to duży obieg musi być otwarty.

 

z tego co sie orientowalem to termostat to poprostu bimetal ktory jak sie nagrzeje to sie otwiera i puszcza obieg wody na chlodnice, ale czy ma cos wspolnego z ogrzewaniem :?: bezposrednio to chyba nie ale jak jest walniety to jest caly czas otwarty i woda ciagle krazy po chlodnicy i sie nie nagrzewa tak jak powinna wiec ogrzewanie przez to jest slabsze.

Ale moge sie mylic.

Link to comment
Share on other sites

nie mierzylem bo nie wiem co i jak ale mechanik moj kochany powiedzial ze najprosciej sprawdzic jak sie w nocy otworzy klape i zapali silnik to jesli na kablach bylo by przebicie albo cos nie tak to skakały by iskry po przewodach ale niczego nie mozna byc pewnym

 

Jak nie wiesz jak zmierzyć to najprościej, wykręcić świece, nałożyć na to kable, przyłożyć do masy, i kręcić rozrusznikiem (pamietac aby byl wrzucony luz). Jak na wszystkich swiecach bedzie iskra, to kable, i swiece sa ok.

Link to comment
Share on other sites

Skoro jest ogrzewanie, to duży obieg musi być otwarty - zgadza się. Ale może być otwarty czły czas, nawet na zimnym silniku, więc termostat może być niestpawny.

 

Wskaźnik temperatury mógł nic nie pokazać, jak płyn wyleciał na ulicę, bo jest to wskaźnik temperatury płynu (nie ma płynu - nie ma wskazań).

 

Z kablami już to kiedyś przerabiałem, że jeden czasem przerywał, chociaż wszystkie były "dobre". Czasami przerywający kabel wygniesz w drugą stronę i wydaje się, że jest OK. Niestety dotarcie do właściwej diagnozy kosztowało mnie 200 zł :sad:

Link to comment
Share on other sites

Czy duzy obieg to nie jest ten w ktorym woda krazy przez chlodnice? Bo u mnie ogrzewania wnetrza dziala duzo wczesniej nim plyn zaczyna krazyc przez chlodnice, co wskazywaloby ze ogrzewania wnetrza jest na malym obiegu.

Link to comment
Share on other sites

Skoro jest ogrzewanie, to duży obieg musi być otwarty - zgadza się

 

A nie jest przypadkiem tak, że ogrzewanie jest na całkiem innym, niezależnym obiegu od chłodnicy? Nie znam się na tym, ale jakoś tak mi się wydawało....

Link to comment
Share on other sites

Guest bartolomeo
Zastanawia mnie dlaczego wskaźnik temp. nigdy nie przekracza połowy, nawet na postoju. Może jest do bani.

 

Mi raz przekroczył - w ubiegłym roku na zimę włożyłem między chłodnicę, a atrapę taki plastik - żeby się silnik szybciej nagrzewał. No i na wiosnę o nim zapomniałem i pewnego dnia się zagrzał - temperatura podskoczyła do góry, kontrolki się świeciły :)

Link to comment
Share on other sites

Skoro jest ogrzewanie, to duży obieg musi być otwarty - zgadza się

 

A nie jest przypadkiem tak, że ogrzewanie jest na całkiem innym, niezależnym obiegu od chłodnicy? Nie znam się na tym, ale jakoś tak mi się wydawało....

No tak, dałem się nabrać :roll: i sam się sobie dziwię :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...