Gość bercik Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 mam problem z obrotami w swoim Sunnym N14 GA16DE z lpg. problem objawia sie tzm ze bardzo faluja obroty tak miedzy 400 -1100. Jako ze handluje czesciami do sunnego wiec wynieniłem wszystko co sie dało i co miałem na składzie czyli: -silniczek krokowy -czujnik połozenia przepustnicy -przewody -swiece -aparat zapłonowy -założyłem wkońcu druga przepustnice z silnika od almery i dalej obroty faluja. Nadomiar tego gdy jade z predkościa 60 km i raptownie dodam gazu auto przymula sie a pozniej wyrywa do przodu, i autko pali ok 12 l benzyny. Na gazie wszystko jest w porzadku. Obroty trzyma bardzo ładnie i pali 9-10 l gazu. Co może byc przyczyna falowania obrotów. Czy moze to być wina komputera a moze jakiegoś czujnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 juz tyle razy bylo to poruszane na forum. problem jest w mikserze lpg. zdejmij obudowe filtra powietrza. zobaczysz prawdopodobnie mikser z dwoma otworami. przysłoń w czasie pracy silnika ten mniejszy do połowy palcem i zobacz jaka bedzie reakcja motoru. powinien zwiekszyc obroty i powinny one przestac falowac. potem zrob taka zaslepke i wszystko powinno byc ok. dobrze jakbys te zmiany robil pod kontrola analizatora spalin bo wtedy dokladnie wyregulujesz poziom spalin na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bercik Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Zrobiłem tak jak napisałes i jest to samo. Dodam ze to falowanie wystepuje tylko na ciepłym silniku. Na zimnym wszystko jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 no to niestety nie bede mogl Ci pomóc. ja mialem ten sam problem i rozwiazalem go w sposob, ktory Ci podalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 A przepływomierz w tym aucie występuje?? Może on być problematyczny :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bercik Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 wystepuje ale jest wporządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Falowanie może występować na ciepłym wtedy jak średnica otworu miksera jest za duża lub kończy się parownik, u mnie żeby wszystko było OK jest dodatkowa zwężka w dolocie. U mnie wygląda to tak: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ie&start=90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petervs Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Witaj, Wydaje mi się, że pompa paliwa nie utrzymuje ciśnienia i dlatego jest z tym problem.Chodzi mi o pompke paliwową która znajduje się w baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość symek Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Z tego co mi wiadomo, w naszych Suniakach za niskie oborty odpowiedzialny jest wyłącznie silniczek krokowy. Twierdzisz, że on jest sprawny, wiec może masz zly mikser, albo całkowicie przytkany dolot. Co do przytykania na benzynie to sprawdz wtryskiwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bercik Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Te wahania obrotów wystąpiły nagle. Wymieniałem w swoim autku silnik i po wymianie wszystko było ok. Cuda z obrotami zaczeły sie dziać po jakims czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość symek Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Hmm, no to ja się poddaje. Może pomoże Ci ktoś bardziej obcykany w te klocki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniellus Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Zrób diagnostykę silnika może wyskoczy jakiś błąd. Jeśli na gazie jest ok to musi to być problem z zasilaniem benzyną. Może ciśnienie paliwa albo wtryskiwacze. Możliwe jest również, że sonda nawala ale byłyby również problemy przy gazie. Jeszcze co mi przyszło do głowy to zasyfiona benzyna, albo zbyt uboga mieszanka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bercik Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 . Jeszcze co mi przyszło do głowy to zasyfiona benzyna, albo zbyt uboga mieszanka. I to może być to bo jak chodzi na benzynie to strasznie smierdzą spaliny. W zamknietym garażu nie da rady wytrzymac tak szczypią oczy. Jak sprawdzić skład mieszanki. W silnikach GA16DE jest chyba na przepustnicy taka śrubka od ustawiania składu mieszanki. Jakie mogą byc jeszcze przyczyny złego składu mieszanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Przypomniała mi się jedna rzecz, która też powodowała falowanie obrotów na wolnych i czym cieplejszy silnik (dot. wolnych obrotów) tym bardziej to zjawisko się nasilało. Przed szyną wtryskową masz taki mały reduktorek paliwa (do niego bodajże idą 2 albo 3 wężyki). W jednym z nich ma byc powietrze a w pozostałych benzyna. Spróbuj zrobić tak, otwórz wlew do baku, nastepnie przekręć kluczyk (ale nie zapalaj) tak żeby włączyła się pompka paliwa druga osoba niech zdejmuje i zakłada po kolei te wężyki. I jak we wszystkich bedzie benzyna to znaczy że w reduktorku sparciała membrama i przepuszcza. Możesz jeszcze odkręcić i zobaczyć czy pierwsza świeca jest bardziej okopcona od innych co też może świadczyć o tym. Bo wtedy największe ciśnienie leci na pierwszy wtrysk i go zalewa. Miałem taki przypadek, męczyłem sie z tym dobre pare miesięcy po serwisach i różnych specach. Taki reduktorek w serwisie to kozt około 500 - 600 zł, ale dobry meches potrafi go rozbebeszyć i dorobić membrankę. U mnie już to lata jakieś 1,5 roku. P.S. a smród benzyny to napewno nie z powodu ubogiej mieszanki, raczej z za bogatej. Aha i jeszcze jedno jak nie chcesz nic przy tym robić, to pojeździj tak jeszcze z miesiąc a wtedy (o ile to poleciało) bedzie jeszcze bardziej wariował na wolnych a po jakimś czasie zacznie gasnąć przez zalanie silnika. To wszystko co mi na razie przychodzi do głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.