Gość mleko Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Witam! Mam spory problem z moim autkiem (primera p10 1,6 lx na wtrysku), a jako że jestem z nim na obczyźnie, chciałbym coś już wiedzieć przed wizytą u mechanika . Auto ma półroczną instalację gazową, i przez większość czasu wszystko było ok ale ostatnio coś zaczeło szarpać samochodem na trasie (szarpnięcie co kilka-kilkadziesiąt kilometrów) praktycznie zawsze na 4-5 biegu. Doszedłem do tego że auto po prostu przełacza sie na benzynę i z powrotem na gaz, i tak w kółko. Nie ma większego sensu posiadanie instalacji gazowej połowe drogi robiąc na benzynie... . Goście z gazowni przez telefon niewiele potrafią mi pomóc, ale zarzekają się że nie powinno być problemu z instalacją (sprawdzali mi tuż przed wyjazdem). Mimo wszystko podkręciłem trochę dopływ gazu ale nie pomogło... Jeżeli któryś z forumowiczów spotkał się kiedyś z podobnym problemem i trafił na rozwiązanie, to bardzo proszę o informację, bo po prostu nie wiem czy uszczelkę pod głowicą wymieniać, czy sonda lamda coś knoci, czy jeszcze inny diabeł... . Za wszelkie porady z góry dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPEEDY Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Myślę,że problem leży w przekażniku odpowiedzialnym za przełączanie na gaz kiedyś pasował od Poloneza od długich świateł PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Ja bym obstawiał dwie rzeczy zużyte kable i przy dużym obciążeniu czasem brak iskry i dlatego szarpnie albo (co mniej prawdopodobne) świece. Aha a jak tam z filtrem gazu (kiedy był wymieniany - ile masz na nim zrobione) i czy tak samo jest podczas jazdy na benie :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mleko Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Swiece na pewno są ok, wymieniane 6m-cy temu na właściwe instalacjom gazowym. Na benzynie jedzie elegancko, zadnych szarpan. Filtr również wymieniany we wrześniu (przejechane ok 7tys) Po prostu zero pomysłów... Myślisz że to kable zapłonowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 mnie się wydaje że może byc słaba kopułka :roll: lub zawalony filtr gazu. EDIT właśnie doczytałem że to odpada. odłącz zasilanie wtryskiwaczy benzyny, ciekawe jak będzie się zachowywał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Filtr nie pieniądze, a czasami to może być przyczyną. 7 kkkm to duzo i nie dużo zarazem zależy jaki gaz Ci się trafiał. Ja raz po 10kkm miałem wsio OK, a raz po 5kkm był już do wymiany. A może jakiś przewód czasem gdieś nie styka, spróbuj na pracującym silniku poruszać wszystkim wtyczkami wkoło reduktora. Nie wypinaj całkiem tylko delikutaśnie :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Jaka instalka? która generacja? sekwencja czy II-ga? Czy jak jedziesz wyłącznie na benzynie też wystepuje owo szrpanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mleko Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Więc tak: filtr gazu sprawdzałem jakiś czas temu, nie był strasznie zawalony - jednak nawet jakby był to chyba niewiele bym mógł tu (jestem w anglii) poradzić - instalacje nie są zbyt popularne na wyspach (oczywiście mógłbym sprowadzić jeden jakby zaszła taka potrzeba. auto jest na wtrusku = instalacja jest IIgen. Szarpie autem w momęcie przełączania pomiędzy gazem a benzyną, moje pytanie to dlaczego wogóle przełącza :?: :?: :?: kablami delikatnie ruszałem - nie da się jednak od razu sprawdzić wyniku, po każdym poruszaniu w trasie dalej szarpie w prawdzie musze przyznać że na zimnym silniku (i w zimne dni) na I i II biegu auto nie chodzi zbyt równo - po zagrzaniu jednak problem znika całkiem :roll: jak odłączyć zasilanie wtryskiwaczy benzyny i co to da? Dzieki z góry za wszystkie sugestie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 A próbowałeś jak pisze p_flori jak bedzie jechał tylko na benie? Mi nadal wydaje się, że to kable. Może jest jakiś meches, który ma pewne dobre kable, które mółby Ci pożyczyć. A jeżeli nie, to nie wiem czy może dawać w kość emulator wtryskiwaczy, co na to nasi spece od gazu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 spotkalem sie z podobna usterka, winne byly przewody zasilajace centralke sterujaca jesen z nich mial popekana zyłę i przerywał na ułamek sekundy i uruchamiala sie sekwencja jak przy odpalaniu, najpierw benzyna a po przekroczeniu obrotow na gaz sie przełączał . pół dnia sie z tym kopulowałem wymieniłem kabel który zasilał centralke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Ja kiedyś wręcz stanąłem na trasie z powodu źle przypiętej kostki przy aparacie zapłonowym. Najpierw było tak jak u ciebie- szarpanie i przełączanie z gazu na benzynę. Potam iskra się skończyła. Popróbuj poodpinać i powpinać wszystkie kostki - może to akurat to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.