Kaczor Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Cześć .. potrzebuje jakiś namiarów na sprawdzenie nissmo na kompie i zresetowanie kompa . posiada jakies błedy od gazu, strasznie duzo pali na bezynie i duze stęzenie dwotlenku na wydechu, a mam niedługo przegład i chciałbym zeby bylo wszystko oki.Jak ktos posiada to dajcie namiary na Fachowca -(Piaseczno) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Hej, namiarów nie posiadam, ale mialem kiedyś podobny probelm. Błędy możesz skasować sam odłączając akumulator (na kilkanaście, kilkadziesiąt minut) Myślę że nie tędy droga, bo po skasowaniu błędów szybko je nałapiesz z powrotem. Problem na 99% leży Twoim w mikserze, który pp. przesłania przepływomierz. To wystarczy żeby ECU lał benzyny wiadrami, przy mizernych osiągach. U mnie będąc u gazowników zrobiłem test z podnoszeniem puszki filtra. Kiedy powietrze szło prosto do przepustnicy z pominięciem filtra auto na analizatorze zmieniało się nie do poznania - spaliny czyściutkie, po ponownym zalożeniu filtra z mikserem znowu się zadławiał i spaliny (CO CO2 HC) c.a. 10 krotnie powyżej wszelkich norm. Kilku innych kolegów miało ten sam problem, poszukaj na forum. Jedyna rada zmienić mikser, lub montaż BLOSA, albo i sekwencja. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fir Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Ja miałem 20-krotnie przekroczone hc czyli wynik był koło 2000. Miłem żle ustawiony zapłon . Po regulacji ( ustawiłem na 17 stopni) hc mieściło się w normie.A jakiego kopa dostał :-))) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Zgadza się zapołonem można manipulować i poprawiać parametry spalania (sam mam podkręcone ostrożniej bo na 13st ), ale wtedy trzeba podlewać minimum noPB98, albo lepiej, bo innaczej spalanie stukowe i wytłuczenie korbowodu gwarantowane. Po za tym fabryczne zalecenie mówi że wyprzedzenie powinno być 10st +-2 (oczywicie to b. bezpieczna i asekuracyjna wartoć żeby przy słabym paliwku nic się silnikowi nie stało). Kolega kaczor z całš pewnociš ma problem z mikserem, Alma N15 jest b. wrażliwa na jakiekolwiek przesłonięcia przepływomierza , niestety większoć gazerów o tym nie wie i pakujš byle jakie chłamiaste miksery aby się rednica zgadzała a i to nie zawsze. No chyba że już mu walnęła przepływka :-(. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaczor Posted March 3, 2006 Author Share Posted March 3, 2006 Darek, dzienki za pomoc .jeszcze jak bys mogł pogdac jaki mikser potrzebny.jaki koszt mam go jusz ponag 1,5roku na gazie.przedtem pomoglo na krotko w granie nowego programu do kompa kosz okolo 250zl. :cry: [ Dodano: Pią 03 Mar, 2006 ] Darek, to jeszcze ja mam mixser nissan primera.pozdrawiam [ Dodano: Pią 03 Mar, 2006 ] fir, czesc ,jak samemu przestawic zapłon ,zeby cos nie wywaliło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fir Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Najpierw trzeba sprawdzić czy jest dobrze ustawiony. A robi się to za pomocą lampy stroboskopowej. Więc jak niemasz o tym pojecia to nawet się do tego nie zabieraj tylko podjedż do jakiegoś mechaniora. Taka regulacja nie powinna być droga. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Jaki pojazd (?primera ?) i jaki silnik. To co napisałem wyżej na 100% jest w przypadku silników GA14 i 16 DE. Dobry mikser trudno dobrać. Z tego co wiem to z większych producentów dedykowane miksery robi tylko Landi Renzo, choć możliwe że kto inny też , ale ja tego nie wiem. Dla silników GA14 i 16 sš one montowane pomiędzy przepustnicš i puszkš filtra (puszka unosi się c.a. 3cm w górę i spoko mieci się pod maskš), bez dziurawienia puszki, montaż zajmuje kilka minut. Ozanczenia tychże to odpowiednio AB395 i AB392 (niestety sš nie przyzwoicie drogie tzn w hurtowni Landi ceny zaczynajš się od 180 pln, dla zakładów, indywidualnie nie sprzedajš). Ja użytkuję AB392, ale ponieważ mam silniczek 1.4 to pewnie kiedy zmienię na 395 ... albo będzie BLOS Przestawianie zapłonu w GA było opisywane w kilku wštkach na forum - poszukaj (przeciętny mechanior uzbrojony w lampę stroboskopowš zrobi ci to za 15 max 20 pln). Jak masz nowszš furę, to niestety mechanicznie nie przestawisz :-( btw co przedtem pomogło na krótko?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaczor Posted March 3, 2006 Author Share Posted March 3, 2006 Darek, moja almerka rok99 - ostatni japoniec ,silnik1,4 .16v 87km. zamontowany jedno punktowy +elettronika. instalacja Lovato Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 W takim razie ja bym zasugerował poszukanie miksera AB395 (generalnie do dostania w zakladach monutujących instalki Landi Renzo), lub innego sprawdzonego jeśli inni klubowicze coś dobrego polecą. Pewno będzie można się umówić na przetestowanie i będzie ok to zakładać, choć niestety koszty będą na poziomie 200 pln. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.