Guest jacobi Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Mam Micre k 10 z 90 roku z instalacją gazową , od pewnego czasu samochód gaśnie ( na paliwie ) na wolnych obrotach bądz na luzie ... a na gazie ma za wysokie obroty. W samochodzie wymieniłem juz: kopułka i palec rozdzielacza, kable wysokiego napięcia, świece, filtr powietrza, olej filtr oleju, pompę paliwową i przewody paliwowe , filtr paliwa, cały gaźnik wyczyszczony, zmienione uszczelki na gaźniku . Regulacja wolnych obrotów nie przyniosła efektów , samochód dalej gasł , w szczególności sytuacja ma miejsce po rozgrzaniu silnika, Jeśłi ktoś ma jakiś pomysł , bardzo prośzę o radę i pomoc ... pozdrawiam Wojto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 ustaw obroty na benzynie tak zeby nie gasl a dopiero potem zmniejsz obroty na gazie na rurze miedzy parownikiem a gaznikiem :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 najgorsze co możesz zrobić nie reguluje sie obrotów w taki sposób :evil: mozesz ustawić wolne obroty na paliwie bez problemu śrubą na gaźniku ale jak zmieniałeś filtr powietrza to dawka gazu zasysana przez silnik sie zmieni i musiasz jechac na regulacje gazu na analizatorze spalin. jak będziesz krecił sam srubami od gazu to gwarantuje ci że nic dobrego z tego nie będzie. jedz do gazownika on ci wszystko ustawi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 najgorsze co możesz zrobić nie reguluje sie obrotów w taki sposób :evil: mozesz ustawić wolne obroty na paliwie bez problemu śrubą na gaźniku ale jak zmieniałeś filtr powietrza to dawka gazu zasysana przez silnik sie zmieni i musiasz jechac na regulacje gazu na analizatorze spalin. jak będziesz krecił sam srubami od gazu to gwarantuje ci że nic dobrego z tego nie będzie. jedz do gazownika on ci wszystko ustawi. dobrze gada ale doraznie mozna zmniejszyc mieszanke na tej rurze a potem obowiązkowo do gazownika na dokladną regulacje. ogólnie chodzi mi o to ze autko najpierw MUSI dobrze byc ustawione na PB a dopiero potem sie lapac ustawiania na LPG :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacobi Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 ok !!! tyko jak ustawić obroty na benzynie jeżeli auto cały czas gaśnie !!!! ( jak tylko autko ma spaść na WOLNE OBROTY to gaśnie ) jak jest zimny to troszkę popracuje i potem znowu gaśnie !!!! wczoraj wymieniłem wężyki od podciśnienia i także niepomogło !!!! pozdrawiam wojto!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 otwórz maske i przy gaźniku zaraz koło linki gazu powinna być śruba na śrubokręt pałaski :] wkręć ją tak z 2 do 3 obrotów w prawo i potem odpal :] jak zgaśnie to jeszcze raz :] jeśli autko zacznie pracować dopiero na dość wyskokich obrotach to będziesz musiał pewnie robić gaźnik :/ a tak poza tematem :] ja jak wywaliłem pierwszy katalizator w swojej k10 1,2 L to mogłem zejść z obrotami owiele niżej i nie gaśnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacobi Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 ok !! sprawdze!! i dam znać czy pomogło !!! Nie wim jeszcze dokładnie o co ci chodzi mówiąc że jeżeli auto zacznie pracować na wyższych obrotach to mam do zrobienia gażnik !!??????????? ( benzyna ) Przecież na gazie chodzi i jest wszystko ok no poza tym że ma troszkę za wysokie obroty !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xelus Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 A nie bedzie to cos z tym elektrozaworem od wolnych oborotow na gazniku? Na zimnym silnik pracuje na ssaniu. Na gazie w ogole sie z niego nie korzysta. A Tobie autko gasnie jak silnik sie nagrzeje i tylko na benzynie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacobi Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 a który to jest?? bo z tego co wiem są dwa elektrozawory ????????? Prosiłbym o bardziej konkretną odpowiedz !! 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xelus Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Bylo juz sporo o elektrozaworach, przeszukaj forum moze beda jakies dodatkowe wskazowki. Sprawdzilem u siebie z odlaczonym zaworem na ssaniu pracuje, na wolnych obrotach pewno zgasnie ale nie chcialo mi sie wachy w komin puszczac zeby to sprawdzic, moze kiedys przy okazji. Ten zawor ktory sie wlacza przy przekreceniu stacyjki to jest ten od strony pasezera, podlaczony do wtyczki z piecioma przewodami zaraz pod ssaniem. Ten od strony kierowcy wlacza sie przy szbyie ogrzewanej, wentylatorze itp. Jak chcesz sprawdzic czy dziala przekrec stacyjke az zapala sie kontrolki, i odlaczaj podlaczaj ten przewod z piecioma przeowdami. Powinienes slyszec takie dosc glosne klik. Pozdrawiam EDIT No sprawdzilem i na cieplym silniku jak odepniesz ten zaworek to autko gasnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacobi Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Dzięki za wyjaśnienie !!! odkęciłem jeden z tych elektrozaworków ( ten od strony kierowcy) i wywaliłem z niego bebechy, skręciłem spowrotem i odziwo przestał samochód gasnąć!!! Biorąc pod uwagę że niema już bebechów ten elektrozaworek śa jakieś niegatywne strony takiego czynu !!!???? :? Jeszcze spróbuję podregulować gaźnik i myślę że będzie dobrze !!! 8) 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xelus Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Widze ze POMOGLem 8) Choc wykreciles zdaje sie nie ten zaworek Zaworek sluzacy do odcinanania paliwa - oszczedza katalizator i zapobiega samozaplonowi - podobno jak jest silnie nagrzany silnik to po wylaczeniu zaplonu moze pracowac dalej. Zobacz czy dochodzi napiecie do tego zaworka po przekreceniu kluczyka. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacobi Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Dziękuje za wyjaśnienie!!! narazie jest wszystko ok !!! Samochód super pracuję na wolnych obrotach i nie gaśnie !!!! Pojeźdze trochę i dokładnie będe wiedział czy są negatywne strony tego co zrobiłem :? !!!! narazie bardzo dziekuje wszystkim za rady !!!! Pozdrawiam Wojto !!!! 8) 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.