Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Dziurawa głowica czy jak?


Guest Matysssss
 Share

Recommended Posts

Guest Matysssss

powiem tak:

dostaje mi sie do 3 cylindrów płyn chlodniczy i auto nie zapala... ale najgorsze jest to ze w ciagu 2 miesiecy juz 2 razy wymienialem uszczelke pod głowica... :evil: Ostatnio tydzien temu... i przez tydzien byl spokoj...

Ale pojawia sie 2 sprawa... nawet na zimnym silniku jak kilka razy pokrece rozrusznikiem to w ukladzie chlodniczym pojawia sie CIŚNIENIE.. nie wiem czemu i nie wiem jakim sposobem...

 

Jak obstawiacie co to moze byc :?: :?: pęknieta głowica, pękniety blok, moze znowu uszczelka, czy jeszcze cos innego :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest akira

skoro to nie jest uszczelka to moze trzeba by było oddac głowice do planowania...moze to coś da.Bo jesli bedziesz chciał sprawdzic czy nie jest uszkodzona to i tak bedziesz musiał ja zdemontowaci wtedy mozesz ja oddac do planowania

Link to comment
Share on other sites

Jak to do planowania.

Ludzie wydaje mi się, że zawsze przed zmianą uszczelki powinno się robić planowanie głowicy. Przynajmniej u mnie tak zawsze było.

 

Dla mnie wydaje się, że możesz misć pęknięta głowicę. Jak teraz ją zdejmiesz to niech Ci ją zbadają (u nas takie badanie kosztuje 50 zł) i będziesz wiedział czy jest ok. Tylko nie pytaj mnie na czym te badanie polega, bo nie mam pojęcia (prześwietlają ją chyba czy jakoś tak, nie wiem).

 

Jak dla mnie na 90 % masz ją uszkodzoną i dlatego wywala Ci uszczelki. Aha napisz jeszcze czy nie miałes np problemów z pękającymi przewodami układu chłodzącego.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest czeczen

ja bym tez stawial na peknieta glowice to moga byc pekniecia w glowicy nie wydaje mi sie zeby planowanie mialo jakis sens, ale oczywiscie mozesz sprobowac . Jeszcze jedno pytanko nie przegrzales przypadkiem silnika czy cus takiego? bo to najczescie j od takich rzeczy sie dzieje

Link to comment
Share on other sites

Guest Matysssss

Glowica byla planowana przy 1 wymianie uszczelki... wiec planowanie jako sposob napewno odpada...

 

Aha napisz jeszcze czy nie miałes np problemów z pękającymi przewodami układu chłodzącego.

Tak mialem takie problemy ale juz prawie wszystkie wymienilem..

Jeszcze jedno pytanko nie przegrzales przypadkiem silnika czy cus takiego? bo to najczescie j od takich rzeczy sie dzieje

Tak raz mi sie zdarzylo tzn po tej pierwszej wymianie i planowanu głowicy i przez to musialem 2 raz wymieniac uszczelke...

 

teraz jade do mechanika dowiedziec sie co i jak... a wieczorkiem dam znac co sie ciekawego dowiedzialem

 

a jak byc co to ma ktos do odstapienia za niewielka oplata taka głowice :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm

No to jeżeli miałeś pękające przewody to tylko to może potwierdzać że głowica jest uszkodzona.

 

Co do planowania głowicy to z tego co wiem powinno się to robić przy zmianie uszczelki zawsze, no chyba że wymieniasz uszczelke drugi raz w ciągu miesiąca :)

 

Aha, jak będziesz szukał głowicy (gdyby się okazało że to jednak jej wina, czego Ci nie życzę), to zastanów się czy nie lepiej kupić od razu cały silnik. Bo jak masz wydać ze 300 zeta na głowice to moim zdaniem byłoby lepiej dorzucić jeszcze 200 i kupić całość, patrz ile miałbyś części na przyszłość.

 

Pozdrawiam i pisz jak diagnoza

Link to comment
Share on other sites

Guest Matysssss
Co do planowania głowicy to z tego co wiem powinno się to robić przy zmianie uszczelki zawsze, no chyba że wymieniasz uszczelke drugi raz w ciągu miesiąca
Prosze sie tutaj nie nasmiewac ale to jest wlasnie moj przypadek :sad:

 

Mechanik powiedział: ze glowica jest OK, blok tez wyglada na dobry i nie widac na niczym zadnych wżerów, rys ani nic podobnego. Wiec zalozy LEPSZA uszczelke (niby jakas co do BMW wrzucaja seryjnie)

 

Tylko pojawil sie kolejny problem :-((( podobno jest benzyna w oleju :evil: a mozliwość to ze pompa paliwa jest walnieta... przynajmniej on tak twierdzi bo ja co do tego to nie jestem przekonany

 

Doradzicie coś :?: bo ja juz nie mam ani sily ani cierpliwości ani kasy :-((( :-(((

Link to comment
Share on other sites

Ja przepraszam bardzo ale w jaki sposób on ocenił, że głowica i blok są dobre, ma możliwość ich zbadania ( a nie tylko obejrzenia)?

 

Uważaj, żeby Ci facet nie wcisnął nowej uszczelki, która i tak za dwa tygodnie póści, bo ciśnienie ją wysadzi.

 

Ja się nie naśmiewam :) miałem ten sam problme w domu. Mojemu ojcu wywaliło uszczelkę pod głowicą. Pojeździł tydzień i pękł wałek rozrządu (więc znowu nowa uszczelka między innymi), a kilka miesięcy później znów miał wywaloną uszczelkę, a w między czasie kilka razy zmieniał różnorakie przewody wodne bo pękał albo jeden albo drugi, itd. W końcu zmienił głowicę na drugą, SPRAWDZONĄ i od kilku miesięcy jest ok (tfu tfu :) )

 

Pozdrawiam

 

Aha a jest on pewien że to benzyna jest w oleju, a nie np. płyn chłodniczy. ( jak wygląda ten olej, czy jest takie masełko jak odkręcisz korek do wlewu oleju?) Bo przy pękniętej głowicy możesz mieć taki właśnie problem, że płyn dostaje się do oleju.

 

Jeszcze jedno. Jak można dać seryjną uszczelkę od BMW do micry ? :) No chyba, że chodzi mu o producenta. A tak na serio no to niech on sobie jaj nie robi, że do tej pory uszczelki co miałeś to był taki shit, że wytrzymują kilka tygodni. To albo on drętwo coś robi, albo źle ocenia problem. MOIM ZDANIEM TO NIE MOŻE BYĆ WINA ZŁEJ USZCZELKI. Wywalanie uszczelki jest zazwyczaj OBJAWEM jakiegoś innego problemu, a nie problemem samym w sobie.

Link to comment
Share on other sites

Guest maacieq

łoo hmm jakos tak sie super nie znam,a le jak masz wache w oleju, pewnie i plyn, znaczy że jest tam melanż i trzeba chyba znowu wymieniać, ale ja bym poszukał czegos po szrotach...

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

ja wymieniałem uszczelke pod głowića w swojej mikrze 2 razy :] teraz śmigam już rok i jest ok :] z tego co pamiętam to mikra ma pływające tuleje cylindryczne ( karzda tyleja jest odzielnie i można je wymieniać ) czasami taka tuleja sie potrafi unieść przez co uszczelaka jest dociśnięta nie równo i zaczynają sie kłopoty.

 

Przy wymianie uszczelki powinno sie sprawdzić czy wszystkie tuleje są wspuliniowe między sobą oraz między kadłubem.

Do tego używa sie liniału i mechanik powienien to sprawdzić przed montarzem nowej uszczelki.

 

Po przejechaniu 1000 kilometrów powinno się dociągnąć głowice jeszcze raz.

 

[ Dodano: 07 Mar 2006, 10:30 ]

A co do beny w oeju to mechanik ma racje :] pompka to najczęstrzy przypadek :]

Link to comment
Share on other sites

Guest Matysssss

Dzisiaj odebralem mojego "trefnego" micrusa i zaplacilem jedynie 128 zł za uszczelke a robocizna gratis ;)

z tego co pamiętam to mikra ma pływające tuleje cylindryczne ( karzda tyleja jest odzielnie i można je wymieniać ) czasami taka tuleja sie potrafi unieść przez co uszczelaka jest dociśnięta nie równo i zaczynają sie kłopoty.

 

Przy wymianie uszczelki powinno sie sprawdzić czy wszystkie tuleje są wspuliniowe między sobą oraz między kadłubem.

sam bylem przy sprawdzaniu i jest ok nie ma zadnych róznic ani nic w tym stylu...

 

A co do benzyny w oleju to mam jej tak duzo ze musialem sciagnac odme bo jak sie zagrzal to az sie dusił tymi oparami. Wiec czeka mnie wymiana pompy.

Moj jakze dobry przyjaciel mechanik zaproponowal ze za 57zł kupi nowa do poloneza i po drobnych przerobkach bedzie grala jak w zegarku bo uzywki to nie chce kupowac bo znajac moje szczescie trafie na taka jak mam :(

 

chyba ze pasuje jeszcze z jakiegos innego autka :?: :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

Ja bym sobobie dał spokój z takimi mechanikami, kup orginalną pompke i przełóż ją sam to żadna filozofia 2 śrubki i 3 wężyki no może jedynie przy nich będziesz musiał uważać ale to nic trudnego.

Link to comment
Share on other sites

Guest winiar31

MIAłEM TO SAMO PO PRZEGRZANIU SILNIKA PO ZMIANIE USZCZELKI 1 BYł SPOKUJ POTEM ZNOWY W CHłODNICY POJAWIAł SIę OLEJ(ZMIESZNY Z WODą OSADZAł SIE NA śCIANKACH I ZAPYCHAł CHłODNICE I SILNIK ZNOWY SIE GRZAł) DAłO RADE JEźDZIć ALE DOPIERO PO WYMIANIE BLOKU BYł SPOKOJ

Link to comment
Share on other sites

Guest Matimon
ja wymieniałem uszczelke pod głowića w swojej mikrze 2 razy :] teraz śmigam już rok i jest ok :] z tego co pamiętam to mikra ma pływające tuleje cylindryczne ( karzda tyleja jest odzielnie i można je wymieniać ) czasami taka tuleja sie potrafi unieść przez co uszczelaka jest dociśnięta nie równo i zaczynają sie kłopoty.

 

Przy wymianie uszczelki powinno sie sprawdzić czy wszystkie tuleje są wspuliniowe między sobą oraz między kadłubem.

Do tego używa sie liniału i mechanik powienien to sprawdzić przed montarzem nowej uszczelki.

 

Po przejechaniu 1000 kilometrów powinno się dociągnąć głowice jeszcze raz.

 

[ Dodano: 07 Mar 2006, 10:30 ]

A co do beny w oeju to mechanik ma racje :] pompka to najczęstrzy przypadek :]

 

To będzie na 100% to. trzeba jeszcze raz zdemontować głowicę, wyjąć michę, tłoki i ustawić tuleje względem siebie bo któras teraz jest niżej i jak tylko uszczelka troche odpuści to tulej nie dolega do uszczelki i robi sie przeciek.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...