Gość Albin Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 n-14 `91 sr20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba.mak1 Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 w Sunnym N14 jednak byl filtr kabinowy, ale w wersji z klima - znalazlem rysunki w ksiazce serwisowej (eMule rulez ! ). Jest on zalozony pomiedzy dmuchawa a nagrzewnica w tym plkastikowym tunelu Witam a moze wrzucic je na strone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bart1awo Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 OK, postaram sie odgrzebac w wolnej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 No to odgrzeję kotleta Miałem dzisiaj trochę wolnego czasu więc zabrałem się za demontaż podszybia celem naprawy klapki zamykania obiegu powietrza - zacięła się cholera i ciągle jest w pozycji otwartej. Po zdemontowaniu plastiku i blachy moim oczom ukazał się wlot powietrza do dmuchawy i tu nasunął mi się pomysł aby na ten właśnie wlot założyć filtr przeciwpyłkowy. Ponieważ filtrów u mnie w sklepie trochę leży to zacząłem coś dobierać. Szukałem, szukałem i znalazłem odpowiedni, który będzie mniej więcej wymiarami pasował do wlotu - z Chryslera PT Cruiser :one: . Trochę gimnastyki było z włożeniem jego ale jakoś się udało. Oczywiście klapka od zamykania obiegu powietrza nadal nie naprawiona bo w trakcie mocowania się z tym filtrem jakoś mi wyleciała z głowy :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Gregor, jak Ci się klapka zacięła, możesz po otwarciu schowka sięgnąć i wymacasz bezpośrednio dźwignię która nią steruje. Poświeć sobie latarką w tę dziurę, na pewno znajdziesz. Ruszając nią powinno Ci sie udać ją odblokować. U mnie przynajmniej się udało, a też była zablokowana. Mam pytanka odnośnie tego filtra: jak go założyłeś ? Poziomo, bezpośrednio na wlot do dmuchawy ? Jak przymocowałeś ? Jak uszczelniłeś brzegi ? Jak to wpłynęło na wydajność dmuchawy - czy wyraźnie słabiej teraz dmucha ? (bo w końcu taki filtr to niemały opór przepływu jak sądzę). Ile taki filtr kosztuje, jakiej marki u siebie założyłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Mam pytanka odnośnie tego filtra: jak go założyłeś ? Poziomo, bezpośrednio na wlot do dmuchawy ? Jak przymocowałeś ? Jak uszczelniłeś brzegi ? Jak to wpłynęło na wydajność dmuchawy - czy wyraźnie słabiej teraz dmucha ? (bo w końcu taki filtr to niemały opór przepływu jak sądzę). Ile taki filtr kosztuje, jakiej marki u siebie założyłeś ? położyłem go bezpośrednio na wlot dmuchawy (wymiary tego filtra to dł:226, szer.113, wys: 30) i ze względu na jego wysokość udało sie zamontować mówiąc delikatnie na wcisk, tak że nie ma możliwości aby się sam przesunął. Co do szczelności to z tym jest już trochę gorzej bo nie chciało mi się bawić w uszczelnienie brzegów więc od spodu na pewno będzie zasysał trochę zanieczyszczeń. Ale w sumie, w porównaniu z tym co było wcześniej jest odczuwalna różnica na "+" oczywiście. Nie zauważyłem aby jakoś słabiej dmuchało. Ten filtr to jest Corteco 80000082 i jak pisałem wcześniej jest do PT Cruisera. Ceny jego nie pamiętam bo kiedyś go zamówiliśmy i leżał na półce parę miesięcy ale wydaje mi się, że w powinen kosztować w granicach 40-50zł więc nie jest tani. Do Sunny Corteco robił filtr o takim numerku katalogowym 80000611 ale jak koledzy pisali pewnie były one do wersji z klimą. Dzisiaj przeglądałem katalog Filtrona i piszą oni, że: "mają możliwość jednostkowej produkcji i filtrów o unikatowych cechach konstrukcji i nietypowym zastosowaniu". Będę musiał kiedyś zmierzyć wymiary wlotu do dmuchawy i napiszę do nich maila z zapytaniem czy takie coś zrobią i za ile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bart1awo Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Gregor, odnosnie zacietej klapki: mialem kiedys ten sam problem, "zaciecie" tak naprawde zacieciem nie bylo, tylko sklejeniem - taka piankowo-gąbkowa uszczelka tej klapki, z racji swojego wieku, zrobila sie bardzo lepka jak stara uszczelka z okna (taka gąbkowa, sprzed lat...), i przykleila sie do obudowy dmuchawy. Podejrzewam, ze moze to byc standaradowa przypadlosc w sunnym - ja naprawialem to ze 4 latka temu, a biorac pod uwage roznice wieku , to i na Twojego moze przyszla pora... Problem rozwiazalem poprzez usuniecie tej uszczelki i zastapienie jej zrobiona samodzielnie z podobnego, tylko troche bardziej twardego materialu - z podkladki od myszki . Teraz juz sie nie przykleja, ale generalnie caly mechanizm otwierania tej klapki nie chodzi zbyt lekko. Aaa, no i zeby sie do tego zabrac, to trzeba cala dmuchawe jednak wyciagnac z auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość homan Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 w katalogu bodajże foty jest filtr kabinowy do n14, jak kupowałem filtr powietrza to sprzedawca się spytał czy też chcę filtr kabinowy, ale ponieważ nic mi nie leci/śmierdzi powiedziałem że nie chcę i tu pytanie czy są te filtry w n14 czy nie, jak jest w katalogu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2007 A ja ostatnio zamontowałem u siebie filtr, ale w innym miejscu niż koledzy. Oglądałem ten kołnierz na wlocie do dmuchawy, stwierdziłem że to miejsce jest złe bo jest tam za ciasno oraz za mała ochrona przed wodą deszczową. Znalazłem za to inne miejsce. Zamontowałem nieco przycięty filtr o oznaczeniu filtron k 1045 (od vw passata) za dmuchawą, w tunelu powietrznym łączącym dmuchawę z obudową nagrzewnicy. Miejsce ekstra - łatwy dostęp po wymontowaniu schowka i wykręceniu 4 śrub, dużo miejsca, przekrój prawie idealnie prostokątny. Po zmontowaniu działa ekstra ! Bardzo polecam montaż takiego filtra. Jak ktoś jest zainteresowany mogę podesłać fotki filtra osadzonego w tym tunelu. Dla zainteresowanych, którzy prosili na priv o fotki zamieszczam dwa zdjęcia filtra umieszczonego w tunelu powietrznym łączącym dmuchawę z nagrzewnicą: Filtr umocowałem tam za pomocą kleju z pistoletu. Pewnie można by też silikonem. Ów tunel powietrzny wymontować łatwo: demontujemy schowek, szynę metalową będącą mocowaniem jego zawiasów i już mamy dostęp do 4 śrub mocujących ten tunel. Wykręcamy je i można je wyciągnąć. W razie problemów można też zluzować śrubę mocującą od dołu obudowę dmuchawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.