Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

termostat


Gość Mariusz Szwałkiewicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz Szwałkiewicz

Witam. W sobote zrobiłem 2x150 km. i zauważyłem ciekawą sprawę. Po przkroczeniu 120-km/h spada w mojej białej damie temperatura silnika, tak do 1/3 skali. Wiem że to kwestia termostatu, wystarczyło że zwolniłem do 100 km/h i temperatura wracała do normy. Piszę bo ciekaw jestem czy u siebie też zauważyliście takie manewry termostatu. Wymmieniać go nie zamierzam bo w mieście zachowuje się wzorowo. Ot taka ciekawostka. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

U mnie temperatura zawsze troche spada przy hamowaniu silnikiem. Przy dużej prędkości po zdjęciu nogi z gazu pompa wody pracuje z obrotami silnika, a paliwo (w dieslu) jest odcięte. U mnie tylko wtedy spada. Tak zawsze stoi zamurowana trochę ponizej połówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Niedawno wymianialem uszczelke pod glowica i wymienilem przy okazji termostat na nowy i tez wlasnie sie tak zaczelo dziac. Podejrzewam, ze jak powroce do starego termostatu, na ktorym bylo wszystko dobrze to nie bedzie takich cyrkow. Jak na razie nie mam czasu sie za to zabrac, ale jak juz zrobie to dam znac czy pomoglo.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W sobote zrobiłem 2x150 km. i zauważyłem ciekawą sprawę. Po przkroczeniu 120-km/h spada w mojej białej damie temperatura silnika, tak do 1/3 skali. Wiem że to kwestia termostatu, wystarczyło że zwolniłem do 100 km/h i temperatura wracała do normy. Piszę bo ciekaw jestem czy u siebie też zauważyliście takie manewry termostatu. Wymmieniać go nie zamierzam bo w mieście zachowuje się wzorowo. Ot taka ciekawostka. :?

 

Powinna stać w połowie, nawet jak załącza się wentylator na chłodnicy. Coś z nim nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymianialem uszczelke pod glowica i wymienilem przy okazji termostat na nowy i tez wlasnie sie tak zaczelo dziac. Podejrzewam, ze jak powroce do starego termostatu, na ktorym bylo wszystko dobrze to nie bedzie takich cyrkow. Jak na razie nie mam czasu sie za to zabrac, ale jak juz zrobie to dam znac czy pomoglo.

 

Takie objawy to ja miałem w skodzie po wymianie uszczelki na nową i okazało się że winna była uszczelka źle wykonana(prywaciarz)

 

Ja też założyłem nowy termostat i nic takiego się nie dzieje :roll:

Najlepszy sposób sprawdzenia termostatu to po odpaleniu zimnego silnika sprawdzać

Wąż idący od silnika do chłodnicy, jeśli zacznie się robić ciepły mimo małej temperatury silnika to znaczy

Na wskaźniku jeszcze nie drgnie a wąż już ciepły to termostat walnięty 100% :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak jak wczesniej pisalem po uzyskaniu powyzej 3tys obr/min temperatura silnika spadala mi prawie do zera i przez to spalil mi sie alternator, bo jak temperatura spadala to zalaczaly sie swiece zarowe i alternator chodzil caly czas na "wysokich obrotach" i sie wszystko w nim popalilo (stojan,diody,regulator napiecie).

Kupilem drugi po regeneracji i przy okazji zmienilem termostat na stary i jak reka odjal teraz temperatura stoi w polowie, nie ma czegos takiego ze spada powyzej 3000 obr/min.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie.

Przeczytałem Wasze wszystkie wypowiedzi dot. termostatów ale mam jeszcze jedno pytanie.

 

Posiadam Almerke 2.2 diesel z 2001 roku w której trzeba wymienić termostat.

Model ten wyprodukowany został w Wielkiej Brytanii.

 

W ASO uzyskałem informację że odpowiednim termostatem do mojego modelu (nr nadwozia SJNFDAN16U0224176) będzie 21 200-AD200. Koszt ok 103zł.

W sklepie motoryzacyjnym za 85zł znalazłem termostat 21 200-BN301.

 

Moje pytanie:

Który z tych termostatów będzie pasował do mojego silnika. Jeżeli ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie to bardzo proszę o wskazówki.

 

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s
W ASO uzyskałem informację że odpowiednim termostatem do mojego modelu (nr nadwozia SJNFDAN16U0224176) będzie 21 200-AD200. Koszt ok 103zł.

W sklepie motoryzacyjnym za 85zł znalazłem termostat 21 200-BN301.

Zastanów się czy jest sens kombinować przy różnicy 18 pln na części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Ja chocby roznica w cenie byla nawet 50 zlotych to kupilbym z ASO. Jak wyzej pisalem to po kupnie podrobki mialem straszne cyrki co pociagnelo za soba wieksze koszta, a jak wlozylem stary termostat to wszystko worcilo do normy, a podejrzewam ze tamten jest oryginalny.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od tego, jak nisko cenimy umiejętności niektórych ASO nissana, to jednak części sprawdzają w komputerze po numerze nadwozia i tu na pewno dobierają dobrze. Ja też za 15 PLN nie ryzykowałbym podróbki tylko kupił w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...