Guest Mariusz Szwałkiewicz Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Witam. W sobote zrobiłem 2x150 km. i zauważyłem ciekawą sprawę. Po przkroczeniu 120-km/h spada w mojej białej damie temperatura silnika, tak do 1/3 skali. Wiem że to kwestia termostatu, wystarczyło że zwolniłem do 100 km/h i temperatura wracała do normy. Piszę bo ciekaw jestem czy u siebie też zauważyliście takie manewry termostatu. Wymmieniać go nie zamierzam bo w mieście zachowuje się wzorowo. Ot taka ciekawostka. :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 U mnie temperatura zawsze troche spada przy hamowaniu silnikiem. Przy dużej prędkości po zdjęciu nogi z gazu pompa wody pracuje z obrotami silnika, a paliwo (w dieslu) jest odcięte. U mnie tylko wtedy spada. Tak zawsze stoi zamurowana trochę ponizej połówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fir Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 U mnie tak się nie dzieje. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Niedawno wymianialem uszczelke pod glowica i wymienilem przy okazji termostat na nowy i tez wlasnie sie tak zaczelo dziac. Podejrzewam, ze jak powroce do starego termostatu, na ktorym bylo wszystko dobrze to nie bedzie takich cyrkow. Jak na razie nie mam czasu sie za to zabrac, ale jak juz zrobie to dam znac czy pomoglo. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Witam. W sobote zrobiłem 2x150 km. i zauważyłem ciekawą sprawę. Po przkroczeniu 120-km/h spada w mojej białej damie temperatura silnika, tak do 1/3 skali. Wiem że to kwestia termostatu, wystarczyło że zwolniłem do 100 km/h i temperatura wracała do normy. Piszę bo ciekaw jestem czy u siebie też zauważyliście takie manewry termostatu. Wymmieniać go nie zamierzam bo w mieście zachowuje się wzorowo. Ot taka ciekawostka. :? Powinna stać w połowie, nawet jak załącza się wentylator na chłodnicy. Coś z nim nie tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Niedawno wymianialem uszczelke pod glowica i wymienilem przy okazji termostat na nowy i tez wlasnie sie tak zaczelo dziac. Podejrzewam, ze jak powroce do starego termostatu, na ktorym bylo wszystko dobrze to nie bedzie takich cyrkow. Jak na razie nie mam czasu sie za to zabrac, ale jak juz zrobie to dam znac czy pomoglo. Takie objawy to ja miałem w skodzie po wymianie uszczelki na nową i okazało się że winna była uszczelka źle wykonana(prywaciarz) Ja też założyłem nowy termostat i nic takiego się nie dzieje :roll: Najlepszy sposób sprawdzenia termostatu to po odpaleniu zimnego silnika sprawdzać Wąż idący od silnika do chłodnicy, jeśli zacznie się robić ciepły mimo małej temperatury silnika to znaczy Na wskaźniku jeszcze nie drgnie a wąż już ciepły to termostat walnięty 100% :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Tak jak wczesniej pisalem po uzyskaniu powyzej 3tys obr/min temperatura silnika spadala mi prawie do zera i przez to spalil mi sie alternator, bo jak temperatura spadala to zalaczaly sie swiece zarowe i alternator chodzil caly czas na "wysokich obrotach" i sie wszystko w nim popalilo (stojan,diody,regulator napiecie). Kupilem drugi po regeneracji i przy okazji zmienilem termostat na stary i jak reka odjal teraz temperatura stoi w polowie, nie ma czegos takiego ze spada powyzej 3000 obr/min. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest akuma Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 Witam serdecznie. Przeczytałem Wasze wszystkie wypowiedzi dot. termostatów ale mam jeszcze jedno pytanie. Posiadam Almerke 2.2 diesel z 2001 roku w której trzeba wymienić termostat. Model ten wyprodukowany został w Wielkiej Brytanii. W ASO uzyskałem informację że odpowiednim termostatem do mojego modelu (nr nadwozia SJNFDAN16U0224176) będzie 21 200-AD200. Koszt ok 103zł. W sklepie motoryzacyjnym za 85zł znalazłem termostat 21 200-BN301. Moje pytanie: Który z tych termostatów będzie pasował do mojego silnika. Jeżeli ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie to bardzo proszę o wskazówki. Pozdrawiam Artur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 W ASO uzyskałem informację że odpowiednim termostatem do mojego modelu (nr nadwozia SJNFDAN16U0224176) będzie 21 200-AD200. Koszt ok 103zł.W sklepie motoryzacyjnym za 85zł znalazłem termostat 21 200-BN301. Zastanów się czy jest sens kombinować przy różnicy 18 pln na części. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest akuma Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 To fakt, przy tak małej różnicy sensu brak. Chodzi jednak głównie o to który termostat będzie odpowiedni. Napewno praktyka pokaże. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 Ja chocby roznica w cenie byla nawet 50 zlotych to kupilbym z ASO. Jak wyzej pisalem to po kupnie podrobki mialem straszne cyrki co pociagnelo za soba wieksze koszta, a jak wlozylem stary termostat to wszystko worcilo do normy, a podejrzewam ze tamten jest oryginalny. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 Niezależnie od tego, jak nisko cenimy umiejętności niektórych ASO nissana, to jednak części sprawdzają w komputerze po numerze nadwozia i tu na pewno dobierają dobrze. Ja też za 15 PLN nie ryzykowałbym podróbki tylko kupił w ASO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.