Gość slonik2 Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Mam sunny 2.0D. Po zapaleniu lampka ładowania gaśnie, a napięcie na akumulatorze przy wyłączonych światłach i grzaniu tylnej szyby jest ok 13.3 V. Pododaniu gazu wzrasta do 14-14,5 V. Po włączeniu grzania tylnej szyby spada do 12.7 V. Akumulator się rozładowuje, a ja jeżdżę na krótkie trasy (10 km) bo po kilku dniach nawet nie chce zapalić. Co to może byś akumulator roczny Centra 72 Ah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krawczynski Marcin Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 na pewno coś ci sie dzieje z alternatorem moze juz czas wymienic szczotki albo regulator napiecia padł :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 mialem to samo w zakladzie powie3dzieli mi ze padl regulator napiecia nic strasznego nie masz co sie bac lepiej jechac i od razu usunac wade zanim zajezdzisz aku ja zaplacilem 150zl pol do godziny roboty i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radezz Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Ja mam podobnie. Od kupna auta czyli juz od 1.5 roku naprawialem alternator 5 razy. 3 razy szczotki, raz dioda, raz cale uzwojenie. Jestem ciekaw jak u innych w N14 Diesel'ach 2.0 bo u mnie to tylko to sie psuje :? Najprawdopodobniej regulator napiecia Ci padl. Jedz do warsztatu i spytaj sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Ja mam podobnie. Od kupna auta czyli juz od 1.5 roku naprawialem alternator 5 razy. 3 razy szczotki, raz dioda, raz cale uzwojenie. Jestem ciekaw jak u innych w N14 Diesel'ach 2.0 bo u mnie to tylko to sie psuje :? Najprawdopodobniej regulator napiecia Ci padl. Jedz do warsztatu i spytaj sie. sprawdz grzanie swiec bo prawdopodobnie to jest przyczyna (popsuty wylacznik grzania swiec) mialem to samo i tez nie wiedzialem na poczaku co jest koszt naprawy 20zl nie liczac napraw alternatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radezz Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Dzieki. A tak na marginesie to jakis tydzien temu popsulo sie podgrzewanie swiec. Aby zapalic musze na krotko podlaczac Kabelek od aku + do swiec, przynajmniej nikt mi nie ukradnie auta :-))) Szukalem schematu ale tam gdzie powinna byc skrzynka jej nie ma :? Mam Sunny '91 sedan 2.0D + obrotomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 wiec na 99,9% to musi byc to sprawdz napraw i bedziesz mial problem z glowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radezz Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Ale gdzie jest skrzynka ze sterownikiem do swiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 W n13 jest pod fotelem pasażera- może w n14 tez tam siedzi :wink: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yarema Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Ja mam podobnie. Od kupna auta czyli juz od 1.5 roku naprawialem alternator 5 razy. 3 razy szczotki, raz dioda, raz cale uzwojenie. Jestem ciekaw jak u innych w N14 Diesel'ach 2.0 bo u mnie to tylko to sie psuje :? Najprawdopodobniej regulator napiecia Ci padl. Jedz do warsztatu i spytaj sie. Ja też naprawiałem ten cholerny alternator ze 3 razy aż wreszcie za 4 razem założyłem nowy. Różnica jest potężna, na starym też były problemy z napięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_24 Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Mój kolega miał to samo wymienił szotki i luzik.Do pray ma około 5km wiec jak zimą zapalał autko wł światła i jeszcze ogrzewanie tyl.szyby to chciał nie chciał alternator na kiepskich szczotkach nie doładuje.Proponuje spr szczotki lub regulator napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radezz Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Narazie alternator jest OK. Ale nadal nie mam schematu jak ida przewody od siwiec Pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leon Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Post na mój problem... Alternator miałem wymieniany jesienią więc racszej jest si. Myślałem, ze problemy z odpalaniem to wina aku, ale są problemy nawet po 24 godzinnym ładowaniu prostownikiem. I też co jest najsympatyczniejsze, woltaż podskakuje po depnięciu gazu (objaw - podświetlenie zegarów z żółtego robi sie białe). Według tego co przeczytałem, sprawdzę regulator napięcia, świece a o wynikach postaram się poinformować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Musze Wam powiedziec ze w wiekszosci przypadkow jest to wina regulatora napiecia... Pada ze starosci albo w wyniku jakis przepiec albo szczotki uzwojenia wzbudzenia poprostu sie koncza. W przypadku gdy skoncza sie szczotki i ktos je wymienia warto zerknac czy to po czym slizga sie szczotka na rotorze jest cale czy moze ma wytarte wielkie rowy... Jezeli ma rowy to trzeba dac wirnik do regeneracji gdyz sama wymiana szczotek moze niewiele pomoc... przy okazji warto sprawdzic lozyska alternatora i w przypadku ich "skonczenia" porpostu je wymienic. Prad ktory idzie na ladowanie aku i innych odbiornikow w samochodzie nie idzie przez te szczotki... musialy by byc strasznie wielkie i czestoby sie je wymienialo. Tak wlasnie funkcjonowaly pradnice... wyparly je alternatory wlasnie w zwizaku z tym ze nie potrzeba tak czesto zagladac do szczotek i moze z alternatora wyciagnac o wiele, wiele wiekszy prad. U mnie szczotek jeszcze nie wymieniano od nowosci a samochod ma 18lat Nie zagladalem do alternatora wcale... dzis tylko naciagnalem mu troszke pasek bo sie lekko wyciagnal po tej slynnej zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SL Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Odświeżyłem temat, żeby sie podzielić moim przezyciem z ostatniego dnia. Jakis miesiąc temu zaczał mi hałasowac alternator - wiadomo łozyska do wymiany. Zawiozłem do elektryka, a ten wymienił łożyska i na wszelki wypadek szczotki - całosć kosztowała mnie 120 zł. Dzis odpalam maszynke i co - kontrolka ładowania akumulatora nie gasnie, a na wysokich obrotach przygasa. Pojechałem znów do elektryka - rozebrał cły alternator i najpierw stwierdził, ze sie dioda przepaliła, a następnie okazało sie, że powodem przepalenia diody było przebicie uzwojenia. W ten sposób mam prawie nowy alterantor bo wymienił uzwojenie i płytkę z diodami - koszt 400 zł wszystko. Czy ktoś sie orientuje - z ciekawosci ile kosztuje nowy alterantor? Chyba elektryka mnie nie lubi, bo to największy problem w moim słonku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość b3ck Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 ja za regenerowany alternator z gwaracja dalem 185 zł na allegro. gosciu mi go jescze przywozl na drugi dzien rano do czewy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peter_w07 Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Witam Ja też ostatnio mam problemy z ładowaniem, byłem u mechaników wymienili regulator, diode, działało 2 tygodnie później dalej to to samo, najdziwniejsze jest to że raz dział a innym razem nie łąduje, mechanicy też nie wiedzą ocochodzi raz jest ładowanie raz go nie ma, tylko że umnie swiecą się 2 diody jedna od akumulatora druga od filtra paliwa choć filtr czyściłem to nadal to samo, może ktoś się z czyms takim spotkał, ewentualnie może pomuc ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 sprawdz przekaznik swiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peter_w07 Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 No i tutaj jest problemik, najprawdopodobniej jest coś z nim lub z czujnikiem grzania nie tak poprzedni właściciel zrobił obejście i świece zapala sieteraz ręcznie przyciskiem w kabinie? sądzisz że to może być przyczyna ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 swiece pobieraja sporo pradu wiec jezeli je wlaczasz to mam nadzieje ze je wylaczasz bo w przeciwnym wypadku to jest przyczyna i koszty zwiazane z naprawa alternatora mi jak przekaznik siadl to to tez swiece sie same zalaczaly i wylaczaly kiedy chcialy i raz bylo ladowanie a raz nie (teoretycznie bylo non stop ale swiece tak ciagna proad ze alternator nie wyrabia i sie pali) kumpel mi zalozyl kiedys plytke od zuka to diody sie nie popalily tylko luty wytopily w alternatorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill_2005 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 ja nie mam problewmow z ladowaneim ale padlo mi lozysko i nie wiem jakie jest tam lozysko ani gdzie jest tabliczka znamionowa tego alternatora? ponoc w nissanach do 91r byly wkladane alternatory 2 firm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SL Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 U mnie tabliczki też nie było - oryginalnie była tylko naklejka, która nie wytrzymuje takiej próby czasu. A monotwane były dwa rodzaje - Mitsubishi i Hitachi - niestety nigdzie nie oznaczone. Na moim nawet numerów żadnych wybitych nie ma, tylko napis NISSAN. Najlepiej rozebrać i pojechać ze wzorem ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 ja u sibie mam hitachi n14 91r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill_2005 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 dzieki! tez jzu mam w palnei rozebrac i wziasc na wzur lub moze da sie odczytac z kozyska jego symbol!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Ja też ostatnio mam problemy z ładowaniem, byłem u mechaników wymienili regulator, diode, działało 2 tygodnie później dalej to to samo, najdziwniejsze jest to że raz dział a innym razem nie łąduje, mechanicy też nie wiedzą ocochodzi raz jest ładowanie raz go nie ma, tylko że umnie swiecą się 2 diody jedna od akumulatora druga od filtra paliwa choć filtr czyściłem to nadal to samo, może ktoś się z czyms takim spotkał, ewentualnie może pomuc ?? U mnie ostatnio dzieje się coś podobnego.Tzn. 2 lata temu wymienialem diody i regulator napięcia a ostatnio po odpaleniu jakis miesiac temu zapalily sie 2 kontrolki:woda w filtrze paliwa i ładowanie akumulatora ale po przejechaniu 400metrów zgasły.Pożniej było wszystko oki. Kilka dni temu zapaliły się już na dłuzej i nie gasły już w czasie jazdy.Wczoraj juz zgasły w czasie jazdy ale tylko na chwile bo jak odpalałem znowu sie zapaliły. Auto jedzie normalnie nic się nie dzieje pasek cały.O ci chodzi !?.Za lużny pasek a moze coś z czujnikiem bo nie wiem dlaczego zapala sie kontrolka od wody w filtrze a potem gasnie :zdziw: MOze jakies sugestie !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.