mmdelphi Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Witam Mojej Primerce niedługo stuknie 240kkm. W związku z tym przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów. Stąd moje pytanie, jaki olej polecacie? Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 75w90 shell w białym opakowaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 raczej W80 - taki jest według katalogu shell`a - (ja mam Mobil1 W80 - i bardzo chwalę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 chcesz powiedzieć, że przejechałeś 240 tys km bez wymiany oleju? :-) wlewa się 75w90 shella. To się nazywa chyba shell transaxle czy jakoś tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmdelphi Opublikowano 11 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 chcesz powiedzieć, że przejechałeś 240 tys km bez wymiany oleju? Ja przejechałem dopiero 25kkm ale czy poprzedni właściciel wymienał olej w skrzyni biegów to tego nie wiem, więc dla pewności chcę wymienić A przy okazji, czy wiecie ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów w silniku 2.0 Diesel (CD20)? Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 75w90 nie koniecznie shella byle o tych parametrach bo np. mobil czemu nie :wink: Nie wiem dokładnie ile do skrzyni od diesela ale sądzę że tyle samo czyli 2.8L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 czyli 3 literki trzeba kupić [ Dodano: Pon 13 Mar, 2006 ] Ja osobiście zalałem Mobilube 1 SHC 75/90 full syntetyk. Za 3 litry dałem w hurtowni 135 zł pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 mi zaproponowali GL5 przekadniowy . GL5 to najwyższy w klasie mineralny przekładniowy. Wiem ze są różne opinie, niektórzy leją półsyntetyk lub syntety. Musze przyznać że jak były mrozy -25 biegi wchodziły niezaciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 19 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2006 Jeszcze raz przytoczę tutaj moją dawniejszą odpowiedź: Znalazłem ciekawy artykuł na temat olejów do skrzyń biegów. Do Almery N15 zalecany jest GL4. Zwróćcie uwagę na różnicę między GL4 i GL5, bo ten drugi może rozpuszczać np. synchronizatory w skrzyni biegów, a niektórzy podchodzą do tego tematu dość swobodnie. Artykuł na stronie www.off-road.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=242 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 może rozpuszczać np. synchronizatory JAk olej może rozpuścić metalowy synchronizator - to jakieś bez sensu stwierdzenie jest. Ja osobiście leje i zachwalam olej klasy GL-5 klasy 75w140 - jedyny z 3 oleji ktore testowałem i który zdecydowanie poprawił zmiane biegów pod obciążeniem do tego absolutnie wyeliminował zgrzyty przy biciu biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 No wiesz, Cobcio kto jak kto, ale Ty o tym nie wiedziałeś. Niektóre dodatki w GL 5 mogą reagować z metalami kolorowymi, z ktorych często zbudowane są synchronizatory. Zresztą przeczytaj ten artykuł. Może znajdziesz tam jeszcze coś, o czym nie wiedziałeś (bez obrazy). " Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Cholera nie widziałem, u mnei synchronizatory są koloru miedzianego - chyba z mosiądzu zrobionego na GL5 przelatałem już hmmm poand 40 tyś km i to najlepsza oliwa jaką zafundowałem do tej skrzyni to tej pory brak problemu z biciek biegów to może być tego potwierdzeniem: http://rapidshare.de/files/16054115/PodCzerwonePole.wmv.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Wystarczy zadzwonic do przedstawiciela Orlena podac model, rok i zaproponują olej. Mi zaproponowali GL5. Kupiłem w klasie lepkości 80w/90 nie wiem jak sie spisuje ta na której jeżdzi Coobcio... u mnie zimą było gorzej niz niz na GL4. GL5 ma troszkę wyżej temp. płynięcia. Cobcio czy jeżdziłeś też na GL5 80w/90? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Wczesniej smigalem na GL4 75w90 oraz 80w90 z GL5 to tylko 75w140 Castrola Syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.