Gość krzysno Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 chciałem dzisiaj zwiększyć troszkę wolne obroty na gazie, bo czasem gaśnie, otwieram maskę a tam matakiczny stuk - tak chyba stukają zawory, gdy mają za duży luz. dźwięk słychać tylko od strony koła pasowego. primerka zalana olejem synt. 5w40. słychać to tylko na wolnych obrotach, gdy dodam troszkę gazu ustaje jak myślicie, czy olej jest za rzadki i ciśnienie za słabe- nie reguluje luzu? czy to może być groźne? czy mam zmienić olej na półsyntetyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 prędzej obstawiałbym łańcuch rozrządu. zmieniałeś olej i założyłeś badziewny filtr oleju. jeżeli masz filtr z JC to go wywal i załóż manna. miałem podobnie u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robalov Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Dołšcze się do postu.U mnie po wymianie wszystkich filtrów i zalaniu minerałem 15W40 silnik pracuje głoniej,przy obrotach 1500-2500 dostaje drgania odczuwalne aż w kabinie i najgorsze słychać stukanie w prawej częci silnika tj.od strony aparatu zapłonowego.dżwiek jest podobny do delikatnego pukania mloteczkiem w pokrywe zaworów.Co jest do chol.....?!! :xNa liczniku 148000 rocznik 96. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lespaul Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 powodem moze być zawór cisnieniwy przewietrzania wkręcony w pokrywę zaworów, najlepiej byłoby osłuchać przy pomocy takiego "niby wkretaka" - tzn cienka długa metalowa rurka z uchwytem jak wkretak do osłuchiwania silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysno Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 olej zmieniany był dość dawno, jakieś 8km , filtr chyba filtron. ale mi to nie wygląda na łańcuch, to szybki powtarzające się metaliczne stuki, przyśpieszające gdy zwiększam obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robalov Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Do krzysno.Może który z popychaczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Dołšcze się do postu.U mnie po wymianie wszystkich filtrów i zalaniu minerałem 15W40silnik pracuje głoniej,przy obrotach 1500-2500 dostaje drgania odczuwalne aż w kabinie i najgorsze słychać stukanie w prawej częci silnika tj.od strony aparatu zapłonowego.dżwiek jest podobny do delikatnego pukania mloteczkiem w pokrywe zaworów.Co jest do chol.....?!! :xNa liczniku 148000 rocznik 96. Kto Ci doradził lać takiego syfu do tak młodego silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysno Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Do krzysno.Może który� z popychaczy? może ale czemu stuka tylko na wolnych obrotach. lekkie dodanie gazu i nie stuka. na benzynce mam troszkę wyższe wolne obroty ,i nie stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robalov Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Przed wymianš zalany był Castrolem GTX3 15W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Przed wymianš zalany był Castrolem GTX3 15W40 Syf starszny syf... klasa co najmneij 10W 40 - twój silnik twoje zmartwienie może ale czemu stuka tylko na wolnych obrotach. lekkie dodanie gazu i nie stuka. na benzynce mam troszkę wyższe wolne obroty ,i nie stuka Masz klopoty z cisnieniem oliwy, przy obrotach rzędu 400-500 cisnienie powinno być na tyle wysokie żeby kontrolka się nie świeciła, wkręc barometr w miejsce czujnika cisnienia oliwy i sprawdz to. Aha i już powinienś zmienić oliwe 500km temu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 nie dopala równo na wszystkich cylindrach - prawdopodobnie wina przecieku na kompensacji reduktora LPG - sprawdź czy króciec szczszelny i wężyk na kolektorze ssaćym. Gaziarze często nawiercają kolektor od strony koła pasowego (tam jest więcej miejsca) - na wolnych łapie Ci lewe powietrze i kłapie jednym cylindrem. Motor wpada w rezonans co udziela sie stukaniem dla Twego ucha. Co do oleju Coobcio ma rację częstsza wymiana (szczególnie przy LPG) i nie lej minerała - za wcześnie na ten silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 W przypadku SR20 wymagane jest przejscie na olej minerałny to świadczy o tym że silnik nadaje się na śmietnik i tak się robi jak się chce sprzedać auto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 generalnie w silnikach, gdzie hydraulika reguluje zawory i napina napinacze (np. rozrządu) powinno sie unikać minerałów, no jeśli jednak motor żłopie to trudno - tonący brzytwy sie chwyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysno Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 jeśli jednak motor żłopie to trudno - tonący brzytwy sie chwyta haha przejechałem 7,5 kkm i nie ubyło nawet milimetr oleju :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robalov Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Wylany syf 15W40 zalany półsyntetyk Valvoline Maxlife 10W40.Silniczek pracuje jak mażenie,żadych stuków,puków ani drgań jest lux!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Aha i już powinienś zmienić oliwe 500km temu... Co do oleju Coobcio ma rację częstsza wymiana (szczególnie przy LPG) i nie lej minerała - za wcześnie na ten silnik. 7500km i wymiana oleju? Musiałbym co dwa miesiące olej zmieniać. W książce jest napisane 15000km, ja staram się zmieniać po 10kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 W książce jest napisane 15000km, ja staram się zmieniać po 10kkm.Powodzenia zycze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.