Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Kilka pytań odnośnie mechanizmu wycieraczek.


Gość Stranger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. TULEJE WYCIERACZEK P11 - DOBRA RADA.... Ja do swojej P11 kupiłem tuleje wycieraczek od modelu P10 - anglika z resztą (40 zł komplet) - pasują idealnie i na dokładkę są zrobione z metalu, a nie jak to jest w P11 z tworzywa sztucznego - widocznie nissan szukał oszczędności i w młodszym modelu zamontował "lipę" :). Teraz działają idealnie i nie haczą mi już o maskę.

Życzę powodzenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na wstepie chcialem sie przywitac. Witam wszystkich serdecznie

Podlacze sie do tego tematu i przedstawie moj problem. Zakupilem P11 z 98 roku. Pojawil sie problem z wycierczkami. Dobralem sie do nich. Przesmarowalem (choc sam sie dziwie jak te wycieraczki chodzily bo tego mechanizmu od strony kierowcy nie sposob bylo ruszyc po wyjeciu), zalozylem odpalam wycieraczki i ... trach bezpiecznik. Pomyslalem, ze to wypadek przy pracy. Wlozylem nowy bezpiecznik i ... trach znowu. W elekrtryce nic nie grzebalem podczas naprawy (jedynie wypielem z kostki i wyciagnalem silniczek). Wywala bezpiecznik tylko w jednej pozycji. Jak recznie obroce kawalek to zalaczy wycierczki ale az do tego feralnego momentu. Poniewaz elektryk ze mnie slaby wiec pytanko moje. Czy to tylko i wylacznie wina silniczka? Jak mozna sprawdzic "na krotko" jego dzialanie.

I pytanie dodatkowe. Tylna wycierczka dziala fragmentami. Jesli urochomie ja ze spryskiwacze dziala dobrze. Jesli przekrece galke zeby wlaczyly sie na sucho przesuwa po kawalku. Zeby wykonaly caly ruch po szybie musze z piec razy ja zalaczyc. Czego to jest wina?

 

[ Dodano: Nie 05 Sie, 2007 00:49 ]

W kwestii przednich wycieraczek poznalem przyczyne. Wina silniczka. Za tydzien pewnie dobiore sie do tylnej wycieraczki. Ale obawiam sie ze to wina przekaznika. Ale coz. Okaze sie w praniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość tomasfro

Witam!

Mam problem z czasówką wycieraczek. Na innych biegach chodzi normalnie. Na czasówce chodzi na 2 raty. czyli zatrzymuje się na chwile w pionie. Przy użyciu spryskiwacza zatrzymuje sie gdzie popadnie.

Prosze o sugestie i z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z czasówką wycieraczek. Na innych biegach chodzi normalnie. Na czasówce chodzi na 2 raty. czyli zatrzymuje się na chwile w pionie. Przy użyciu spryskiwacza zatrzymuje sie gdzie popadnie.

Prosze o sugestie i z góry dziękuje.

 

przeczytaj to sobie

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ght=wycieraczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich. TULEJE WYCIERACZEK P11 - DOBRA RADA.... Ja do swojej P11 kupiłem tuleje wycieraczek od modelu P10 - anglika z resztą (40 zł komplet) - pasują idealnie i na dokładkę są zrobione z metalu, a nie jak to jest w P11 z tworzywa sztucznego - widocznie nissan szukał oszczędności i w młodszym modelu zamontował "lipę" :). Teraz działają idealnie i nie haczą mi już o maskę.

Życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Skoro z P10 pasują do P11, to może jeszcze z jakiegoś innego Nissana też by podeszły? Bo co dowiaduję się na szrocie, to akurat żadnej P11 nie mają...

Skrzypieć nie szkrzypią, bo nasmarowałem jakiś rok temu, ale stukanie o słupek doprowadza mnie do szału... :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ktos się orientuje gdzie mozna zakupic tuleje o ktorych mowa w temacie ? NA allegro nie widzialem ;/ z gory dzieki !

 

słabo szukałeś ;)

 

http://allegro.pl/item622794981_nissan_pri...y_oryginal.html

http://allegro.pl/item622794987_nissan_pri...wy_orygina.html

 

wymiana bywa kłopotliwa, ale jak wszystko idzie gładko to na prawdę każdy powinien dać radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ktos się orientuje gdzie mozna zakupic tuleje o ktorych mowa w temacie ? NA allegro nie widzialem ;/ z gory dzieki !

 

Ja szukam po szrotach. Właśnie dzwoniłem - ponoć pasują z każdej Primki. Chłopaki je właśnie wybebeszają - mam zadzwonić i dowiedzieć się, czy udało się im nie ukręcić żadnej śruby. Jeśli nawet, to ktoś pisał, że jest to naprawialne.

 

EDIT: Kupiłem z Primki 01 (P11.144?). Musiałem pokombinować, bo i w tych była wyrobiona tuleja od strony kierowcy. Użyłem tulei od strony pasażera. Zdjąłem ją z ośki, wyczyściłem. Zdjąłem też wytartą tuleję od strony kierowcy, niestety ośka nadgryziona. Po założeniu na sprawną tuleję było trochę luzu. Zrobiłem może niefachowo, ale użyłem puszki po piwie, aby powiększyć średnicę ośki. Nasmarowałem oś i założyłem tuleję. Wrzuciłem spowrotem do auta i cieszę się brakiem jakichkolwiek luzów i pukań wycieraczki o słupek. Został tylko nieładny ślad na ramieniu wycieraczki, gdy to ramię ocierało o maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam serdecznie.

Dołączę się do tematu niedziałających prawidłowo wycieraczek.

W moim przypadu wycieraczki na pierwszym biegu nie wykonywały pełnego ruchu (tam i z powrotem), tylko zatrzymywały się gdzie popadnie. Przewertowałem forum i wyczytałem, że trzeba dobrać się do mechanizmu napędowego wycieraczek. Zgodnie z zaleceniami rozwierciłem nity aby dostać się do mechanizmu. Całe wnętrze było napakowane smarem, który wyczyściłem. Popsikałem smarem w płynie, przewierciłem obudowę aby wszystko poskręcać i myślałem, że wszystko będzie OK. Faktycznie praca wycieraczek trochę się poprawiła. Co któryś ruch wycieraczek był ruchem pełnym, dalej jednak wycieraczki przycinały się. Rozebrałem mechanizm raz jeszcze. Na metalowej części koła były jakby powypalane ścieżki, które zeszlifowałem papierem ściernym. Raz jeszcze wszystko nasmarowałem, poskręcałem i od tego momentu cieszyłem się prawidłową pracą wycieraczek.

Chciałbym jeszcze dodać, że nie wyciągałem całego mechanizmu wycieraczek. Wszystkie operacje rozwiercania czy szlifowania przeprowadziłem na żywym oraniźmie, nic nie wykręcając. Trochę gimnastyki nie zaszkodzi :)

 

Fotografia 1 przedstawia wnętrze mechanizmu napędowego wycieraczek - tylko po wyczyszczeniu.

Fotografia 2 - wyszlifowane metalowe koło.

Fotografia 3 - całość po skręceniu śrubami.

 

 

Udanych napraw.

Pozdro.

post-28404-1258062199,6981_thumb.jpg

post-28404-1258062357,2227_thumb.jpg

post-28404-1258062372,3905_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam serdecznie

mam pytanie do tematu ale z innej beczki. odpaliłem wycieraczki w trybie spryskiwania i po wykonaniu cyklu cały czas pracują, jedyny sposób by przestały pracowć to wyłączenie pojazdu. nie mam pojęcie jaka jest tego przyczyna. problem niby błachy ale nie da się jeździć samochodem. bardzo bym prosił o pomoc moje gg3190033 lub roberto27@autograf.pl. za każą wskazówkę będę ogromnie wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...