Gość piko70 Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Witam! Zrobiło się cieplej więc ostatnie dwa dni spędziłem na małym "grzebactwie"w Primerce: -na pierwszy ogień "poszedł" termostat do garka-otwiera się i zamyka :grin: -czujnik położenia przepustnicy-przy zamkniętej 0,6kom(ksiązkowo 0,5-różnica chyba dopuszczalna? bo wyregulować się juz nie dało),otwarta 4k-chyba w porządku -czujnik temperatury cieczy chłodzącej-na zimnym silniku 2k po rozgrzaniu silnika(wskaźnik w połowie) 200om-tu też w porządku chyba,ale....niestety po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej nie włącza sie wentylator w chłodnicy(przewertowałem wszystkie posty i zdania na ten temat sa bardzo podzielone,choć po lekturze Haynes'a myślę,że powinien sie włączyć-temperatura załączenia wentylatora jest taka sama jak temperatura otwarcia termostatu-82 stopnie)sam wentylator sprawdziłem sposobem dr Coobcia-odpiałem złącze od czujnika temperatury i wentylatory krecą sie tak,że prawie rejestracje mi urwało z przodu -wymieniłem świece zapłonowe i po 20 km są okopcone(czarna sadza) :cry: i z tego co w necie znalazłem to objaw miedzy innymi zbyt bogatej mieszanki(brudny filtr powietrza odpada bo założony nowy razem ze świecami),co w połączeniu z dużym spalaniem(12l benzyny na setke) i nie włączającymi się wentylatorami na chłodnicy,zastanawia mnie czy nie jeżdżę non stop na ssaniu(sama chłodnica nawet po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej jest lodowata,mimo że górny przewód doprowadzający jak i sama rura u góry chłodnicy są gorące,że ledwie można dotknąć Panowie,do czego się jeszcze można "dobrać",żeby jeździć spokojnie no i taniej(te12/100 mnie dobija)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 a jaka jest u Ciebie temp zewnętrzna, może klima nie włącza sie poniżej np 0st Celsjusza. Nie żaruj że nie wiesz jak sprwdzić czy jest ABS: 1. lampka kontrolna abs na tablicy wskaźników 2. widoczna pompa abs z napisem ABS w komorze silnika 3. przy gwałtownym hamowaniu słychac stukanie pompy, pedał hamulca kopie po nodze i koła nie blokuja się 4. chyba każda p11 miała ABS, kwestia czy działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 nie każde P11-ki miały abs... najuboższe wersje 1.6l były okrojone praktycznie z wszystkich dodatków; nawet niedawno widziałem primerę która nie miała tarcz tylko bębny z tyłu. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 a jaka jest u Ciebie temp zewnętrzna, może klima nie włącza sie poniżej np 0st Celsjusza. To jedno, więc warto poczekać, aż zrobi się cieplej i wtedy sprawdzić działanie klimy ponownie. Gorsza sytuacja, jeżeli układ jest pusty. Czynnik chłodzący jest wymieszany razem z olejem smaruącym podczas pracy kompresor. Jeżeli układ się rozszczelni zadziała zabezpieczenie chroniące sprężarkę przed zatarciem i uniemożliwi uruchomienie klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 a jaka jest u Ciebie temp zewnętrzna, może klima nie włącza sie poniżej np 0st Celsjusza. To jedno, więc warto poczekać, aż zrobi się cieplej i wtedy sprawdzić działanie klimy ponownie. Gorsza sytuacja, jeżeli układ jest pusty. Czynnik chłodzący jest wymieszany razem z olejem smaruącym podczas pracy kompresor. Jeżeli układ się rozszczelni zadziała zabezpieczenie chroniące sprężarkę przed zatarciem i uniemożliwi uruchomienie klimy. jest tam jakieś zabezpieczenie? ja wiem że klima automatyczna nie właczy sie ponizej -3C Jeżeli temp. jest wieksza to jezeli dmucha słabo - tz. witrak normalnie wieje tylko dmucha chłodnym a nie zimnym powietrzem to pewnie gaz sie skończył - nie radze uruchamiać bo jak Paweł S napisał gaz krąży razem z olejem jeżeli go nie ma to spręzarka może sie zatrzeć - ja w zabezpieczenia nie wierze - trzeba jechć sprawdzić szczelnść i uzupełnić koszt ok 150-300zł zależy gdzie mój ojciec za full serwis zapłacił 160zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość franc28 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Panowie! Czy ktoś z was wie gdzie umieszczony jest czujnik temperatury klimatrinka wewnątrz kabiny w P11P144 :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek_1975 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Panowie! Czy ktoś z was wie gdzie umieszczony jest czujnik temperatury klimatrinka wewnątrz kabiny w P11P144 :zly: Wydaje mi się, że czujnik temperatury wewnętrznej jest przymocowany do kolumny kierowniczej. Oczywiście pod plastikową obudową tejże. Od spodu. Pozdrawiam, Adam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 franc28, warto zaglądnąć do instrukcji obsługi samochodu. Nie wiem czy nie jest na podszybiu z prawej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość franc28 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 nie mam instrukcji Buli, ale dzięki tobie i Adamowi za podpowiedzi , poszukam :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z_pawel Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Witam, a czy ten czujnik nie jest przypadkiem na konsoli po prawej stronie kierownicy (taka mała krateczka na wysokości radia)? Coś mi sie wydaje że ktoś o tym informował przy którymś poście odnośnie wymany zarówek podświetlenia zegarów. Mogę się jednak mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.