Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] [P11.144] TURBO DIESEL, jakie lubi obroty?


Gość Radkiewicz Krzysztof
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Biegi najlepiej zmieniać przy około 2,2k rpm - jeżeli chcesz zachować przyzwoite spalanie. W trasie jak będziesz jechał do 3 - 3,5 k rpm to spali Ci w miarę normalnie. Przy większych obrotach zaczyna robić się wir w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Radkiewicz Krzysztof

Witaj Paweł,pytam bo własnie kupiłem WP11E TD,nawet kolor taki jak Twój,bardzo przyjemnie się jeździ.Wcześniej miałem p10 SR20DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Paweł,pytam bo własnie kupiłem WP11E TD,nawet kolor taki jak Twój,bardzo przyjemnie się jeździ.Wcześniej miałem p10 SR20DE

Gratuluję i życzę Ci abyś nie miał z nią przejść takich jak ja ze swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam diesla wolnossaćego i kręce go do 3000/min. i zmiana biegu...

czasem dokręcę do 3500....

 

ale między 2000 a 3000 to najbardziej optymalnty dla mojego wolnossącego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel - moze dlatego nam pala wiecej te nasze TD, bo ja nie moge zbyt dlugo krecic.... tylko do 2,2tys ;))))) najlepiej idzie od 3-3,5 ;)) potem to juz nie ma sensu krecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej idzie od 3-3,5 n potem to juz nie ma sensu krecic

To jest niezaprzeczalne, tylko te spalanie....

 

możesz to wyjaśnić ?? to "spalanie" - czy w Waszych TD jest to tak drastyczne?

 

a poza tym to ja mojego diesla nie kręce wiecej niz do 3000 bo nie ma potrzeby - to nie F1 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz to wyjaśnić ?? to "spalanie" - czy w Waszych TD jest to tak drastyczne?

W moim przypadku jak jeżdżę samochodem tak, żeby było czuć, że ciągnie (zmiany biegów w okolicach 3 - 3,5 k rpm) to spala mi po mieście 8,5 - 9 l. T jest całkiem sporo. Przy zmianie biegów w okolicach 2,5 k rpm spalanie po mieście mam na poziomie 7,2 - 7,6.

 

Przy agresywniejszej jeździe spala mi o dobry litr więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jak jeżdżę samochodem tak, żeby było czuć, że ciągnie (zmiany biegów w okolicach 3 - 3,5 k rpm) to spala mi po mieście 8,5 - 9 l. T jest całkiem sporo. Przy zmianie biegów w okolicach 2,5 k rpm spalanie po mieście mam na poziomie 7,2 - 7,6.

 

 

ciekawe - aż taka rozbierznośc w zużyciu paliwa... z czym to jest związane ??

a ile pali na codzień normalnie (w trasie)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrącę się w dyskusję, bo mam pewne doświadczenia w tym obszarze o czym pisałem w postach dot spalania P11.

Otóż np. moja primera pali ok 6,5 l/100, nawet w mieście jak sie jej nie kręci ponad 2000 obr. Natomiast jeśli kręcę ją na każdym biegu do 3000 obr to potrafi spalić do 8l/100 a latem z klimą to i nawet o pół litra więcej.

Moje wnioski są takie że ogólnie silnik powyżej 2000 obr dostaje zbyt mało powietrza w stosunku do paliwa, ale nie wiem czym dokładnie to może być spowodowane:

-czy charakterystyką turbiny która za mało pompuje w odniesieniu do podawanej dawki paliwa lub za wcześnie wyzwala zawór upustowy

-czy charakterystyką przepływomierza który daje info do ECU ile powietrza dociara do turbiny i powyżej 2000 obr przekłamuje

-czy nieoptymalną bitmapą paliwo/powietrze w ECU przez co m.in dawka jest zbyt duża

- czy może układem EGR który odcina dopływ świeżego powietrza i spalanie jest jakie jest

 

 

na pewno pewną podpowiedzią byłby montaż intercoolera , ale tu kilku z nas - w tym ja - się czai i nikt się jeszcze nie wychylil z zamontowaniem go .

 

Np. ja zaobserwowałem że u mnie auto w zimie pali tyle samo lub nawet mniej niż latem, a przecież silnik dłużej się nagrzewa i powinien palić trochę więcej, ale z drugiej strony zimniejsze powietrze jest gęściejsze i spalanie jest bardziej efektywne

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem najlepsze obroty dla tego silnika to 2200 do max 3000 , pozniej to juz tylko niepotrzebny warkot a efekt mizerny, ponizej 2000 to nie ma jazdy wogole :sad: . tak tez staram sie jezdzic i srednie spalanie w cyklu mieszanym wychodzi mi 6,7l/100 km a co do wypowiedzi Adama to fakt, intercooler zapewne poprawilby osiagi i ciagle po glowie chodzi mi mysl zalozenia takiego urzadzonka :grin: nawet juz w garazu lezy przygotowana chlodniczka :) czekam tylko na cieplejsze dni i do dziela:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno ,czy Felgi 15 z oponami 205/50 z p10 będą pasowały do WP11

 

pasowac beda ale za niskie beda i licznik bedzie przeklamywal sporo no i nizej zawieszony bedziesz jezdzilem pol roku tak no i nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wnioski są takie że ogólnie silnik powyżej 2000 obr dostaje zbyt mało powietrza w stosunku do paliwa, ale nie wiem czym dokładnie to może być spowodowane:

Rośnie złóżycie paliwa bo turbina osiąga już wartości pełnego doładowania powyżej tych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...