Gość Radkiewicz Krzysztof Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Jakie obroty lubi TD tzn. Nissan Primera 2.0TD? Przy ilu tys najlepiej przełączać biegi?(żeby nie zamulać i nie szarżować) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Biegi najlepiej zmieniać przy około 2,2k rpm - jeżeli chcesz zachować przyzwoite spalanie. W trasie jak będziesz jechał do 3 - 3,5 k rpm to spali Ci w miarę normalnie. Przy większych obrotach zaczyna robić się wir w baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radkiewicz Krzysztof Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Witaj Paweł,pytam bo własnie kupiłem WP11E TD,nawet kolor taki jak Twój,bardzo przyjemnie się jeździ.Wcześniej miałem p10 SR20DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Witaj Paweł,pytam bo własnie kupiłem WP11E TD,nawet kolor taki jak Twój,bardzo przyjemnie się jeździ.Wcześniej miałem p10 SR20DE Gratuluję i życzę Ci abyś nie miał z nią przejść takich jak ja ze swoją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radkiewicz Krzysztof Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Mam nadzieję ,że wszystko bedzie ok. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 ja mam diesla wolnossaćego i kręce go do 3000/min. i zmiana biegu... czasem dokręcę do 3500.... ale między 2000 a 3000 to najbardziej optymalnty dla mojego wolnossącego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radkiewicz Krzysztof Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Jeszcze jedno ,czy Felgi 15 z oponami 205/50 z p10 będą pasowały do WP11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 A jaki miałeś rozstaw śrub w P10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 w W10 jest 4x114,3 to chyba w P10 też co ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Jeżeli jest taki rozstaw to będą pasowały. Mogą minimalnie obcierać przy mocnych skrętach, ale wcale niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Pawel - moze dlatego nam pala wiecej te nasze TD, bo ja nie moge zbyt dlugo krecic.... tylko do 2,2tys )))) najlepiej idzie od 3-3,5 ) potem to juz nie ma sensu krecic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 najlepiej idzie od 3-3,5 n potem to juz nie ma sensu krecic To jest niezaprzeczalne, tylko te spalanie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 najlepiej idzie od 3-3,5 n potem to juz nie ma sensu krecic To jest niezaprzeczalne, tylko te spalanie.... możesz to wyjaśnić ?? to "spalanie" - czy w Waszych TD jest to tak drastyczne? a poza tym to ja mojego diesla nie kręce wiecej niz do 3000 bo nie ma potrzeby - to nie F1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 możesz to wyjaśnić ?? to "spalanie" - czy w Waszych TD jest to tak drastyczne? W moim przypadku jak jeżdżę samochodem tak, żeby było czuć, że ciągnie (zmiany biegów w okolicach 3 - 3,5 k rpm) to spala mi po mieście 8,5 - 9 l. T jest całkiem sporo. Przy zmianie biegów w okolicach 2,5 k rpm spalanie po mieście mam na poziomie 7,2 - 7,6. Przy agresywniejszej jeździe spala mi o dobry litr więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 A jak to jest z GA16DS??Do ilu ciagnac,zeby nic nie spierdzielic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 W moim przypadku jak jeżdżę samochodem tak, żeby było czuć, że ciągnie (zmiany biegów w okolicach 3 - 3,5 k rpm) to spala mi po mieście 8,5 - 9 l. T jest całkiem sporo. Przy zmianie biegów w okolicach 2,5 k rpm spalanie po mieście mam na poziomie 7,2 - 7,6. ciekawe - aż taka rozbierznośc w zużyciu paliwa... z czym to jest związane ?? a ile pali na codzień normalnie (w trasie)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 wtrącę się w dyskusję, bo mam pewne doświadczenia w tym obszarze o czym pisałem w postach dot spalania P11. Otóż np. moja primera pali ok 6,5 l/100, nawet w mieście jak sie jej nie kręci ponad 2000 obr. Natomiast jeśli kręcę ją na każdym biegu do 3000 obr to potrafi spalić do 8l/100 a latem z klimą to i nawet o pół litra więcej. Moje wnioski są takie że ogólnie silnik powyżej 2000 obr dostaje zbyt mało powietrza w stosunku do paliwa, ale nie wiem czym dokładnie to może być spowodowane: -czy charakterystyką turbiny która za mało pompuje w odniesieniu do podawanej dawki paliwa lub za wcześnie wyzwala zawór upustowy -czy charakterystyką przepływomierza który daje info do ECU ile powietrza dociara do turbiny i powyżej 2000 obr przekłamuje -czy nieoptymalną bitmapą paliwo/powietrze w ECU przez co m.in dawka jest zbyt duża - czy może układem EGR który odcina dopływ świeżego powietrza i spalanie jest jakie jest na pewno pewną podpowiedzią byłby montaż intercoolera , ale tu kilku z nas - w tym ja - się czai i nikt się jeszcze nie wychylil z zamontowaniem go . Np. ja zaobserwowałem że u mnie auto w zimie pali tyle samo lub nawet mniej niż latem, a przecież silnik dłużej się nagrzewa i powinien palić trochę więcej, ale z drugiej strony zimniejsze powietrze jest gęściejsze i spalanie jest bardziej efektywne Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kozi6 Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 moim zdaniem najlepsze obroty dla tego silnika to 2200 do max 3000 , pozniej to juz tylko niepotrzebny warkot a efekt mizerny, ponizej 2000 to nie ma jazdy wogole :sad: . tak tez staram sie jezdzic i srednie spalanie w cyklu mieszanym wychodzi mi 6,7l/100 km a co do wypowiedzi Adama to fakt, intercooler zapewne poprawilby osiagi i ciagle po glowie chodzi mi mysl zalozenia takiego urzadzonka :grin: nawet juz w garazu lezy przygotowana chlodniczka czekam tylko na cieplejsze dni i do dziela:smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bakin Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Jeszcze jedno ,czy Felgi 15 z oponami 205/50 z p10 będą pasowały do WP11 pasowac beda ale za niskie beda i licznik bedzie przeklamywal sporo no i nizej zawieszony bedziesz jezdzilem pol roku tak no i nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przema77 Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 u mnie komputer pokazuje 7.9l na 100km w cyklu mieszanym i ciężko mi uwierzyć że komuś spala 6.5.... ale ja mam kombi... , jeżdżę raczej delikatnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 przema77, ja tez mam kombi ale CD20 (bez T)... spalanie nie przekracza 6 litrów teraz (40km w jedną str. 40 w drugą trochę po mieście) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 przema77, ja tez mam kombi ale CD20 (bez T) No i tu jest ta różnica - głowica też pewnie Ci nie pęka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przema77 Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 nie byłem dawno na forum... uporałeś się Paweł z głowicą??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekB9 Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 No i tu jest ta różnica - głowica też pewnie Ci nie pęka... Gdybym miał połowę tych problemów co ty paweł_s ... jeździłbym od dawna innym autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 Moje wnioski są takie że ogólnie silnik powyżej 2000 obr dostaje zbyt mało powietrza w stosunku do paliwa, ale nie wiem czym dokładnie to może być spowodowane: Rośnie złóżycie paliwa bo turbina osiąga już wartości pełnego doładowania powyżej tych obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.