Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning Dolotu w silnikach SRI QG


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dolot Dolotem - rakiety nie uczyni choć różnica jest zaówarzalna.

W tych silnikach to przede wszystkim trzeba zmienić SOFT w ECU np. na ten oferowany w V-techu no i przede wszystkim wywalić programowo drugą sondę lambdę coby można było wprowadzać zmiany w wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko odnośnie GA16DS. Z gaźnika wychodzi pare małych przewodów ciśnieniowych i idzie do seryjnej puszki (owalnej) od filtra. Chce założyć storzek w błotniku lub innym w miare chłodnym miejscu, ale nie wiem czy to będzie chciało jeździć jak zdejme seryjną puszke i odepne te przewody ciśnieniowe. Co z nimi zrobić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gaźnika wychodzi pare małych przewodów ciśnieniowych i idzie do seryjnej puszki (owalnej) od filtra

 

Zgadza sie. Kiedys mi jeden z tych przewodow spadl i auto stracilo wolne obroty :? Ogolnie molowaty byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko odnośnie GA16DS. Z gaźnika wychodzi pare małych przewodów ciśnieniowych i idzie do seryjnej puszki (owalnej) od filtra. Chce założyć storzek w błotniku lub innym w miare chłodnym miejscu, ale nie wiem czy to będzie chciało jeździć jak zdejme seryjną puszke i odepne te przewody ciśnieniowe. Co z nimi zrobić :?:

 

 

Mam ten sam problem i też nie wiem co z tymi przewodzikami zrobic:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz cdo czego idą te przewodziki - wydaje mi się że do tej puszki od ssania z ktorej to idzie rura nad kolektor wydechowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa chyba ida do puszki od ssania tak jak mówisz do tej co jest na lewej kolumnie od zawieszenia. Jeden idzie do zaworu ciśnieniowego w układzie dolotowym który steruje klapką i kieruje w układ dolotowy ciepłe powietrze z kolektora lub zimnie z okolic nadkola. Załóżmy, że tego się pozbęde, bo nie będe miał nic seryjnego od gaźnika. A co zrobić z tymi przewodami od ssania :?: Czy jak je odepne od puszki to nie będzie działało ssanie :?: A może żeby nie mieć problemów to zostawić seryjną puszke i z niej wyjść rurą z nierdzewki i lecieć do nadkola do stożka :?: A i jeszcze jedno jakiej średnicy zastosować rure z nierdzewki i jakiej długości :?: Na stronie Goduli wyczytałem, że nieźle wypadła 40cm w przypadku Fiata. Max moment obr zszedł w owiele niższe obroty a o to mi głównie chodzi, bo autem jeżdze głównie po mieście. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie jeden od zaworu ktory steruje ssaniem. Jak to wywalisz nic sie zlego nie stanie. Jedynie jak auto bedzie zimne to bedzie troche kulalo. Ja jezdzilem bez tego i bylo ok. Kolejne dwa takie co sa wpiete obok siebie sa bardziej potrzebne. Nie wiem od czego sa ale jak sie je wyjmie to obroty bardzo spadaja i u mnie auto stalo sie mulowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprosciej by bylo grubą rurą z kwasa wjechać w nadkole... CO do efektywności tego to powinno być znacznie lepiej niż w przypadku serji - zimniejsze poweitrze i luzniejszy dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

siema. mam pytanie jaka srdnice ma miec stozek do n16 , chodzi mi o ta montazowa. 70-77 np taki http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=155189701

62-67 np taki http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=155947262 czy moze lepsze takie z tymi wektorami co maja filtr w filtrze np http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=155961337 ?? Głownie chodzi mi o ta srednice montazowa. Dzieki i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzę, że stary poczciwy DS da radę bez tych rurek. Tylkoproblem powstaje z szczelnościa kolektora ssącego po ich wywaleniu - stąd lewe powietrze byc moze i kuleją obroty. idący do ssania przewód mozna sobie darować, pozostałe, też z tym, że należałoby więcej pewnie przepustnice uchylić dla wolnych obrotów. Zawsze jak miałem problem z wolnymi obrotami - szukałem nieszczelności na kolektorze ssącym i na tych wężykach - tudzież wężu od kompensacji reduktora LPG. U mnie jeden z tych wężyków kończy się ślepo pod gaźnikiem, drugi idzie do ssania, trzeci to kompensacja reduktora - jest jeszcze jakiś? może fotki ktoś zrobi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość DJ One-Way

Witam wszystkich, zaciekawił mnie experyment coobcia i postanowilem to sprawdzic w moim QG 1.8 jak to sie przedstawia. Gdy odpiąłem górrna pokrywę puszki filtra powietrza zobaczylem, ze wtedy powietrze bedzie dostawac sie do silniki nie przez filtr tylko górą, więc pomyślalem ze cos jest nie tak. Coobcio można tak robić wogole, zeby powietrze szło omijając filtr? Zostawiłem uchyloną górna pokrywe i postanowiłem sie przejechac. I co się okazało: odgłos silnika byl niepowtarzalny rodem ze sportowego auta:D ale mocy nie bylo wogóle, auto tak zamulało, że zaraz zapiąłem tą puszke spowrotem i zacząłem sie cieszyc jego fabryczna mocą:) Jak to wyjasnicie?? czemu coobciowi po rozpieciu puszki wyskoczyly przyrosty mocy i momentu obrotowego na hamowni? U mnie caly ten experyment jakby rozhermetyzowal puszke i auto doslownie stało w miejscu ale buczało jak sportowy bolid:) POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na hamowni byla otwarta maska i byl wlaczony nawiew zimnego powietrza i ono dostawalo sie do silnik bez zadnych oporow(filtra) dlatego wyszlo lepiej, u Ciebie miales zamknieta maske i zasysal gorace powietrze z silnika dlatego bylo gorzej niz seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bardzo zaciekawił mnie ten wątek. Czy już ktoś z Panów zastosował opisywane rozwiązanie? Jakie są efekty takiego tuningu. Jeżeli można prosiłbym o jakieś zdjęcia poglądowe z opisem. Chciałbym zastosować coś takiego u siebie, oczywiście bez głębokiej ingerencji w układ dolotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo zaciekawił mnie ten wątek. Czy już ktoś z Panów zastosował opisywane rozwiązanie? Jakie są efekty takiego tuningu. Jeżeli można prosiłbym o jakieś zdjęcia poglądowe z opisem. Chciałbym zastosować coś takiego u siebie, oczywiście bez głębokiej ingerencji w układ dolotowy.

 

Tu jest typowy wątek o CAI i tam jest tysiące zdjęć i opisów modów i wrażeń

miłej lektury :one: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Jakiej srednicy rurke wstawic zmiast tlumika szmerów?? Czytałem u Coobcio, w poscie ze wstawil gdzies fi80. Ta rurka co zostala po wyjeciu tlumika szmerow ma gdzie z 50. Sprawdzilo by sie to jakbym kupil taka rurke fi 50 i polaczyl ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że temat wypłynął to też dorzucę swoje 3 grosze.

 

W sobotę jadę na hamownie sprawdzić ile ma całkowita seria, a po świętach biorę się za mody :) Na pierwszy ogień idzie CAI w postaci BMC-CDA i w świetle tego co piszecie może dać kilka kucy przyrostu. W maju jestem ustawiony w MG na wymianę kolektora oraz wydechu na "odpowiedniejsze", dodatkowo na pewno będzie ecumaster do podstrojenia. V-tech sporo chce za swój program więc narazie sobie podaruje.

Zobaczymy jak to się skończy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy co wyjdzie :)

CDA zawsze cholernie mi się podobało, jak komuś to montowałem to ehhh łezka pragnienia płynęła...

Ps. kolejne co dla tego silnika to kolektor wydechowy ze stanów...

I czas się zabrać za tak niedocenioną rodzinę QG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
I czas się zabrać za tak niedocenioną rodzinę QG

 

W końcu to powiedział nasz Ziom Nissanowy...

Ech.. no to skoro tak to zgłaszam się - zresztą, wiedziałeś że prędzej czy później to zrobię ziom ;)

 

Jako że temat wypłynął to też dorzucę swoje 3 grosze.

 

W sobotę jadę na hamownie sprawdzić ile ma całkowita seria, a po świętach biorę się za mody Na pierwszy ogień idzie CAI w postaci BMC-CDA i w świetle tego co piszecie może dać kilka kucy przyrostu. W maju jestem ustawiony w MG na wymianę kolektora oraz wydechu na "odpowiedniejsze", dodatkowo na pewno będzie ecumaster do podstrojenia

 

Czekamy na wykresik z niecierpliwością...

Coobciu, ten BMC-CDA to jest jakiś dobry grat? Bo tak jak na to patrze, wykonac to łącznie z dolotem fi 80 mm to nie jest jakaś duża filozofia (wiesz o czym myślę.. :027: )

 

Kolektor już w drodze, jeszcze właśny dolot i kto wie? :036:

 

[ Dodano: Pią 03 Kwi, 2009 12:33 ]

Nie wiem po ile ten CDA Airbox chodzi, ale taniej byłoby chyba zrobic zwykłego CAI... Coobcio otworzyl serie i dostal 4 KM a ponizej po zastosowaniu tego wynalazQ (fotka)

cda.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...