Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Ssanie a obroty


Gość arkoni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, który dotyczy ssania auomatycznego - tak przynajmniej przypuszczam.

Mianowicie - zauważyłem, że gdy silnik (odpowiednio rozgrzany) pracuje na tzw. jałowym biegu (luzie), to obroty silnika wynoszą 800 rpm, po włączeniu zaś reflektorów, dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby wzrastają o okło 200 rpm.

Czy to w Micrze K10 1.0 z 1992 roku jest normalne, a może jest za to odpowiedzialny jakiś przełącznik.

Zuważyłem, że gdy tych odbiorników prądu teraz nie używam, to spalanie spadło prawie o połowę !!!

Dodam, że obroty wzrastają mniej więcej o taką samą wartość bez względu na to ile z wymienionych wyżej odbiorników prądu mam włączonych.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to ma bezpośredni związek.

W czasie najwiekszych mrozów palił jeszcze więcej - do pracy mam jakieś 7,5 km, a więc ssanie nie zdążyło się praktycznie wyłączyć, a że zazwyczaj jeżdżę po mieście, to takie spalanie jest w części uzasadnione.

Dziwi mnie jadnak tak wielka różnica w spalaniu - z 8,5 (a nawet 9 l oczywiście benzyny) do 5 l gdy nie używam już wymienionych w pierwszym poście odbiorników prądu.

 

[ Dodano: 17 Mar 2006, 08:50 ]

A może ktoś wie gdzie znajduje się to ustrojstwo odpowiedzialne za podwyższanie obrotów po włączeniu reflektorów, dmuchawy lub ogrzewania tylnej szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za filtrem powietrza powinieneś mieć taką śrubke regulacyjną z wolnych obrotów, ją najpierw spróbuj poluzować. Śrubka jest na śrubokręt 'krzyżak'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w samochodziku też po włączeniu jakiegoś odbiornika prądu obroty były większe!! 8) ale odkąd jedeny z tych czujników ( od gaźnika ) odkręciłem i wywaliłem z niego bebechy to już niemam tego problemu i obroty nie wzrastają.

 

Pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, czy dobrze zrobiłeś - chyba lepiej rozwiązywać takie problemy poprzez naprawianie tego, co się psuje aniżeli poprzez psucie tego co być może wcale naprawy nie wymaga, a jedynie odpowiedniej regulacji.

Co do tego czujnika - czy przypadkiem nie chodzi ci o tzw. bimetal, który wyłącza ssanie automatyczne po uzyskaniu odpowiedniej temperatury. A może chodzi ci o coś zupełnie innego. Gdzie owy czujnik się znajduje (nie bimetal, bo wiem gdzie on się znajduje). Nie mam zamiaru go (tak jak ty) patroszyć lecz być może regulacja owego czujnika pozwoli na zmniejszenie obrotów po włączeniu odbiorników prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to Ty jacobi miales problem z brakiem wolnych obrotow. Zamiast naprawic to co zepsute czyli zaworek od wolnych obrotow, zrobiles ze na stale jest otwarty ten ktory ma je podnosic. Dzieki temu silnik Ci nie gasnie, ale za jakis czas bedzie post czemu padl akumulator :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, mialem o tym pisac, jezeli wlacasz jakis odbiornik prądu i obroty sie podnoszą to tylko i wylacznie po to zeby uzupelnic rosnące ubytki prądu z akumulatora... jezeli teraz obroty Ci sie nie podnoszą to alternator nie bedzie nadrabial z łądowaniem aku... tak mi sie wydaje :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Christof

Byłem dziś u mechanika bo miałęm problem włąsnie ze zbyt wysokimi obrotami co sie przekładało na duze spalanie Mechanik powiedziałze uszkodzony jest nie wiem czy dobrze mówie bo sie nie bardzo znam :oops: "absensor" to takie cos co steruje wolnymi obrotami podobno jest to drogie ale bez tego da się jeździć, wiec odłączył to zaślepił i silnik chodzi jak złoto równo cichutko i tak jak jeszcze nie chodził odkąd go mam. Teraz tylko sprawdzić czy spala mniej. Mechanik zapewniał mnie ze powinien pobierac minimalną ilość paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

absensor??

I co to znaczy drogie? Do takiej micry caly gaznik idzie dostac w kwocie do 150PLN bez problemu, okazje poniezej 100PLN na allegro tez sie trafiaja. Choc nigdy nie wiesz czy bedzie sprawny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u mechanika bo miałęm problem włąsnie ze zbyt wysokimi obrotami co sie przekładało na duze spalanie Mechanik powiedziałze uszkodzony jest nie wiem czy dobrze mówie bo sie nie bardzo znam "absensor" to takie cos co steruje wolnymi obrotami podobno jest to drogie ale bez tego da się jeździć, wiec odłączył to zaślepił i silnik chodzi jak złoto równo cichutko i tak jak jeszcze nie chodził odkąd go mam. Teraz tylko sprawdzić czy spala mniej. Mechanik zapewniał mnie ze powinien pobierac minimalną ilość paliwa

 

Nie wiem co to absensor :/ podejrzewam że mechanik ustawił u Ciebie mieszanke,zmniejszył automatyczne ssanie, wyregulował wolne obroty na śrubce regulacyjnej. Jedno z trzech, albo wszystko ;) I może będzie chciał Ciebie jeszcze na coś naciągnąć.

Ja też miałem problem ze zbyt wysokimi obrotami i dużym spalaniem. Mnie to kosztowało 20 zł (kupno kompresorka). Przedmuchałem gaźnik i chodzi perfect. ;)

 

I co to znaczy drogie? Do takiej micry caly gaznik idzie dostac w kwocie do 150PLN bez problemu, okazje poniezej 100PLN na allegro tez sie trafiaja. Choc nigdy nie wiesz czy bedzie sprawny...

 

Dokładnie! Koleś od którego kupowałem silnik, chciał 100 zł za gaźnik. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Christof

nie nie nie On powiedział że to jest drogie a w zasadzie niepotrzebne i ze po prostu to odłaczy i zaślepi i zrobi jakies obejscie czy cuś bo brak tego w niczym mi nie przeszkadza wiec szkoda zebym za to płacił(to jego słowa). Nawet jakby miało to kosztować 100 zł to skoro moge jeździć bez tego to wole zachowac stówe w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez gaźnika byś nie pojeździł ;)

No ale skoro mechanik twierdzi że będzie ok, to jeszcze pomierz spalanie i powiedz ile Ci wychodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! wiecie co, mi spalanie 8,5 litra nie jest obce ale nie podejrzewałem że używanie dmuchawy, nie wspomne o światłach wtedy kiedy są obowiązkowe i moim ciąłgłym ogrzewaniu tylnej szyby (ogrzewam bo zimą strasznie paruje - tylko dlatego że mam folie :lol: ) mogą mieć taką różnice... będe musiał to sprawdzić ale jeszcze jedna rzecz jest na moim pokłądzie która pewnie podniesie zużycie paliwa...... no jasne że wzmacniasz :twisted: ale z tego chyba nie zrezygnuje, ale te pozostałe "pierdy" sprawdze i możliwie wyeliminuje :P pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...