Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] Jakie tarcze i klocki?


Gość yacek13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może już był ten temat, ale nie znalazłem.

A więc okazało się dziś, że tarcze i klocki są do wymiany. O klockach wiedziałem a co do tarcz się łudziłem, że jeszcze trochę...

No i w związku z tym pytanie o to co kupić, przede wszystkim, żeby nie było za drogo no i żeby to było dość trwałe.

Proszę o poradę.

 

Ps. Czy to prawda, że do k12 pasują klocki od k11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem czy produkują do K12 ale doradzam osobistym doświadczeniem w K10- tarcze Brembo a klocki Ferodo Premier 8) rewelacyjne połączenie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem z allegro (oryginaly z hurtowni a nie jakies podróbki) z tym ze gosciu mi je podwiózł do mojego miasta gratis. moze popytaj sie tez innych z allegro czy nie mają? do mojego zaplacilem 270zl tarcze wentylowane + klocki w zeszlym roku i spisują sie rewelacyjnie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Maro - właśnie u Ciebie w Działdowie w AIDZE jak mi przynieśli klocki i tarcze to mało nie zaliczyłem zgonu. Zamówione do konkretnego modelu a nic nie pasowało.

Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Jak mechanik rozkręcił, to stwierdził, że tarczy się nie będzie zmieniać, tylko lekko się przeszlifuje i jeszcze przynajmniej jedne klocki wytrzyma. Niezmiernie to ucieszyło mnie i moją kieszeń.

Nie muszę chyba dodawać, że w ASO twierdzili, że tarcze są do natychmiastowej wymiany i to najlepiej u nich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w k12?

Ja mam tylsko 52 tys, ale na tym forum są tacy, co wymieniali po 30 tys.

Ostatecznie poszły szlify i tarcze są jak nowe (tylko cieńsze).

I jakoś tak sobie jestem subiektywnie przekonany, że wymiana po takim czasie to zasługa Renaulta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze Nissan powinien pomyśleć o wznowieniu produkcji k10? :mrgreen: a juz napewno skonczyć z francuską kooperacją 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyłoby w k12 włożyć jakieś japońskie części i byłoby idealnie.

A może to jest taka polityka firmy, żeby jak najwięcej zarobić na częściach. Skoro k12 jest niby adresowana do kobiet to da się je na więcej naciągnąć w ASO. Np. na wymianę tarcz, które można przecież przeszlifować.

A może ja mam obsesję na punkcie teorii spiskowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszczę, ale zobaczymy jak sprawa będzie wyglądała u właścicieli k12 z tzw. pierwszego rzutu.

Podejrzewam, że wcale nie lepiej niż u mnie, no chyba, że wcześniej wymienili klocki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja oryginalne tarcze wymienialem po 140kkm wiec ile ty masz nastukane ze miales je wymieniac?

 

a jaką masz papierową drogę hamowania?

 

k 12 hamuje zabójczo i myślę, że tu może leżeć problem

 

tak czy inaczej słaba kobieca noga jest w stanie depnąć i "stanąć dęba" czego o innych autkach zdeecydowanie nie można powiedzieć.

to był jeden z czynników dlaczego wybraliśmy micrę- dobre hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, Micra k12 ma wspomaganie siły hamowania. I w ASO tym mi tłumaczyli itak szybkie zużywanie części, że jest bardzo silne hamowanie i musi wszystko się szybciej ścierać.

Ale wtedy pomyślałem, że to ściema...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wszystkie auta oprócz Fiata 126P maja wspomaganie siły hamowania :wink: ale faktycznie w K10 zeby naprawde stanąć to trzeba mocniej nacisnąć ale nie narzekam na hamulce tym bardziej ze Brembo + Ferodo spisują sie wyśmienicie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wszystkie auta oprócz Fiata 126P maja wspomaganie siły hamowania :wink: ale faktycznie w K10 zeby naprawde stanąć to trzeba mocniej nacisnąć ale nie narzekam na hamulce tym bardziej ze Brembo + Ferodo spisują sie wyśmienicie 8)

 

No to mnie zaskoczyłeś, bo nie wiedziałem. K12 to mój 4 samochód i nie wiedziałem, że inne też to miały, a przynajmniej nie byuło tego czuć przy hamowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wszystkie auta oprócz Fiata 126P maja wspomaganie siły hamowania :wink:

 

jak dla mnie to coś co się pomyliło :shock: bo w autach nie jest tak, że jest coś co nie jest wspomniane (i uznane za oczywiste), a Laguna 1.8 z 1999 np. tego nie ma, więc nie mów, że wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wszystkie auta oprócz Fiata 126P maja wspomaganie siły hamowania :wink:

 

jak dla mnie to coś co się pomyliło :shock: bo w autach nie jest tak, że jest coś co nie jest wspomniane (i uznane za oczywiste), a Laguna 1.8 z 1999 np. tego nie ma, więc nie mów, że wszystkie

 

poważnie? to niby jak ją wychamować? przeżież to duże auto!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczne hamowanie

Trzy standardowe systemy hamowania wspólnie pracują nad zapewnieniem Ci bezpiecznej metody zatrzymania pojazdu. Elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD) zapewnia optymalne hamowanie na wszystkich kołach, w zależności od obciążenia samochodu i powierzchni drogi. Wspomaganie hamowania mierzy siłę, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. Gdy siła przekracza ustaloną wartość, system wprowadza pełne hamowanie. ABS zapobiega blokadzie kół, dzięki czemu masz stałą kontrolę nad pojazdem.

 

Tak wkleiłem zr strony Nissana, żebyśmy byli pewni, że mówimy o tym samym.

 

Będę się upierał, że wszystkie "niemaluchy" tego nie mają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wszystkie auta oprócz Fiata 126P maja wspomaganie siły hamowania :wink:

 

jak dla mnie to coś co się pomyliło :shock: bo w autach nie jest tak, że jest coś co nie jest wspomniane (i uznane za oczywiste), a Laguna 1.8 z 1999 np. tego nie ma, więc nie mów, że wszystkie

 

poważnie? to niby jak ją wychamować? przeżież to duże auto!

 

używając hamulca? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi wam chyba o "wspomaganie hamowania awaryjnego" tzw EBA to moze jest ciekawostka ale wspomaganie hamowania jako tako to ma chyba kazde auto (prócz 126p) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżę temat.

Po 57 kkm czeka mnie pilna wymiana klocków i tarcz z przodu, a sądząc z odgłosów podczas hamowania tylne hamulce też wymagają zrobienia.

Ponieważ z kasą nie jest za wesoło, chciałbym pogrzebać przy tym sam, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Co można zrobić samemu przy użyciu podstawowych narzędzi?

Machanik ze mnie żaden, chociaż pasek od alternatora w naszym k12 już wymieniałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co można zrobić samemu przy użyciu podstawowych narzędzi?

Spokojnie wymienisz i tarcze i klocki. Robota na godzinke nie wiecej. Zaopatrz sie tylko w narzedzie do wciskania tloczkow (ktos nie dawno dawal na forum zdjecie jak je zrobic samemu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...