Gość Dejw1 Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Jeżdżę głównie na gazie, staram się czasem pojeździć na paliwie ale zwykle jeżdżę nie więcej jak 10-20 km tygodniowo. Zauważyłem jednak że powoli ale jednak systematycznie ubywa mi paliwa w zbiorniku. Kiedyś zatankowałem pół baku a niedawno znów musiałem, choc daję głowę że na tych 30 paru litrach benzyny nie przejechałem więcej niż 200 km. Czy benzyna się zyżywa podczas jazdy na gazie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Powiem tak odpalasz na benzynie jedziesz 1-2km i przełączarz na gaz zgadza się :?: :wink: Ale zużycie paliwa przez te 2km jest przeliczając na 100km Minimum 15l jak nie więcej! 15 x 2 = 30l paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 No raczej nie możliwe , a nie sądzę żeby parowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dejw1 Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Powiem tak odpalasz na benzynie jedziesz 1-2km i przełączarz na gaz zgadza się :?: :wink: Ale zużycie paliwa przez te 2km jest przeliczając na 100km Minimum 15l jak nie więcej! 15 x 2 = 30l paliwa No faktycznie racja, w zimie - na ssaniu.... W lecie raczej tego nie zauważałem, a przynajmniej nie w takim stopniu. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 a jak jest z pompa paliwowa, ostatnio na allegro widziałem takie urządzenie ktore odłącza pompe paliwowa po przełaczeniu na gaz. Jak myślicie czy to prawda ze pompa paliwowa pracuje nawet jak jest włączony gaz :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 a jak jest z pompa paliwowa, ostatnio na allegro widziałem takie urządzenie ktore odłącza pompe paliwowa po przełaczeniu na gaz.Jak myślicie czy to prawda ze pompa paliwowa pracuje nawet jak jest włączony gaz :?: :?: Pompa nie powinna pracować , chyba że jakiś gazownik odstawi popeline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 http://www.allegro.pl/item92851540_masz_in...isz_1000zl.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Ja powiem tak, pompa jak pracuje przy jeżdżeniu na LPG i ma odpowiedni poziom paliwa to dobrze dla całego układu wtryskowego. Na dłuższą metę jazda na odłączonej pompie paliwa możę skutkować zapieczeniem wtryskiwaczy, a także czego sam doświadczyłem uszkodzeniem membramy w regultorze ciśnienia paliwa. Jeżeli pompa nie pracuje to paliwo jest stale w tym samym miejscu (a myśle, że równiez jest go tam nie tyle ile być powinno, bo swobodnie odpływa powrotem do baku) i nie chłodzi jak i nie smaruje pewnych elementów. Miejcie zawsze conajmniej 1/4 baku a bedzie OK, a pompa niech sobie hula. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 http://www.allegro.pl/item92851540_masz_instalacje_lpg_w_aucie_zaoszczedzisz_1000zl.html To jest naciągacz i tyle. Pompa nie pracuje gdy otwarty jest zawór gazu. Dba o to przekaźnik który otwiera zawór gazu a wyłącza pompe. Mi kiedyś wysiadł ten przekaźnik i nie było już mowy o jeździe. Podawane były dwa paliwa na raz i po prost samochód zalewał się.Wymiana przekaźnika pomogła. Zgodzę się , że może pracować pompa paliwa , ale tylko w jednym wypadku. Po prosty pseudo gaziarz założył instalację gaźnikową do silnika zasilanego wtryskiem. Wtedy odcięcie benzyny jest na przewodzie paliwowym poprzez założenie elektrozaworu , a nie jak powinno być na pompie paliwa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Ale u mnie jest instalka z komp i z emulatorem wtrysków, po to, żeby one nie podawały paliwa podczas jazdy na gazie, a właśnie ten emulator oszukiwał komp samochodu ze niby paliwo idzie. Także myśle że instalka jest prawidłowo skonfigurowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 jarkk mam tak samo jak ty, pompa pracuje cały czas, benzynkę zawsze mam bo auto odpala na niej. Gaz zakładałem w dobrym zakładzie i nie zrobili odcięcia, chyba coś o tym wiedzą. Koleś z allegro nieźle naciąga bo do odcięcia wystarczy zwykły przekaźnik np. od poldka 30A za parę złotych połączony równolegle do elektrozaworu od gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 zostawcie pompę paliwa w spokoju - we tryskowych - ma hulać cały czas - w gaźnikowych może byc odcinana, ale nie musi.... a paliwo ubywa, ponieważ niektóre samochody mają układ EVAP, który podsysa opary a razem z nimi ubywa i benzynki z baku, nawet gdy wyłaczona jest pompa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 w instalakch II gen w mikserem spalanie benzyny będzie wieksze, gdyż powoduje to zwężka w postaci miksera, mniej idzie powietrza to czujniki dodają wiecej paliwa, do tego dochodzi jeszcze rozruch na ssaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 na IV tej generacji też zżera paliwo -spoko i to wcale nie mało. a "czujniki" jak piszesz niedobór powietrza nie rekompensuja paliwem - raczej odwrotnie - idzie go mniej, tylko auto słabsze, więc depczesz mocniej po gazie - stąd przepały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lotnik Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Tak jak było pisane wyżej, pompa paliwowa musi cały czas chodzi i podawac paliwo do wtrysków, gdzioe cyklem zwrotnym powraca ono do baku. odciecie pompy może powodować zapieczenie wtryskiwaczy i brak dostatecznego chłodzenia. Później nie mozna odpalić ani cokolwiek zrobić na benzynie. A ubytki zawsze są przez odpalanie na ssaniu i przez parowanie. Można to zaobserwować także przy otwieraniu wlewu paliwa jak opary syczą uciekając z baku - wtedy mozna to usłyszeć. PZD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 lotnik nie sądzisz, że ten syk to jest powietrze wciagane do zbiornika przez podciśnienie wywołane spadkiem poziomu paliwa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Zauważyłem jednak że powoli ale jednak systematycznie ubywa mi paliwa w zbiorniku. Kiedyś zatankowałem pół baku a niedawno znów musiałem, choc daję głowę że na tych 30 paru litrach benzyny nie przejechałem więcej niż 200 km. Kumpel w Renault miał podobny problem. Okazało się, że miał przytkane przewody paliwowe i gubił paliwo podczas jazdy. Sprawdź filtr benzyny i przewody. Tu może (lecz nie musi) być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peter14 Opublikowano 29 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2006 czesc pompa paliwowa musi stale pracowac ze wzgledu na chłodzenie samej pompy pliwowej i wtryskiwaczy przez paliwo - pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjnallpu Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Pompa musi pracować, a przekaźnik nie odcina pompy tylko wtryskiwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Odkąd mam blosa nie zauważyłem spadku wskazówki od Bp Może dlatego że można prawie nie używać Bp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bilczur Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Przy wtryskach odcięcie pompy paliwowej jest najgorszą rzeczą jaką można zrobić. Benzyna smaruje i chłodzi wtryskiwacze. Bez tego może dojść nawet do ich stopienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elgorka Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Moim N14 3d robię ok 500 km tygodniowo; przejechałem już jakieś 17 000 na niezbyt drogiej instalacji ( 1700 PLN). Paliwa ubywa, ale rozsądnie. Gazownik oświadczył,że powinno być zawsze trochę(idealnie1/4 )benzyny w baku, która chłodzi pompę. Poza tym tak tez jest napisane w instrukcji tej instalacji. Stosuję się do tego. Instalacja hula i odpukać nic się nie dzieje. Wkrótce jakiś mały przegląd i yalla dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marunioms Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Czyli mam rozumieć ze spalanie 10l gazu/100 km + okolo 3l benzyny/100 km na trasie to normalka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Jeżeli taki spadek był zauważalny podczas jazdy w "jednym ciągu" na trasie bez przełączania na benzyne, to może być sytuacja że któryś wtrysk się zawiesza i non stop leje paliwem lub jest coś nie tak podłączone i jednocześnie leci gaz i benzyna. Najprościej będzie podjechać do byle stacji diagnostycznej i sprawdzić (za darmo) spalanie na analizatorze. Wyniki badania dla wprawnego diagnosty to podstawa do określenia czy "nie przelewa" a wtedy to już trzepanie gazowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marunioms Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Dzięki jarkk za konkretną odpowiedź. Spadek był zauważalny faktycznie podczas jazdy na w "jednym ciągu" bez przełączania na benzynę. Jutro mam wizytę u gazownika, który za darmo ma wszystko posprawdzać. Telefonicznie przekazał że nie ma niby możliwość żeby następowało równoczesne spalanie benzyny i gazu. Widocznie 8 litrów benzyny mi wyparowało . [ Dodano: Sro 08 Sie, 2007 10:32 ] Witam. Po przerwie wakacyjnej i przejechaniu kolejnych 1500 km na gazie postanowiłem podzielić się moimi spostrzerzniami odnośnie spalania zarówno gazu jak i benzyny. - przed wakacjami gaz został wyregulowany u gazownika (gazownik stwierdził że niemożliwe jest równoczesne spalanie benznyny i gazu). - w baku miałem okolo 5 - 10 litrów benzyny dlatego na dluzsza trase dotankowalem 15 litrów beznynki - praktycznie na "jednym ciagu" przejechalem trasę na Węgry i z powrotem + troche po Polsce - odległość 1500 km (w tym czasie auto było uruchamiane około 4 razy) - przy jezdzie z predkoscia 110 - 160 km/h auto spalało około 9l/100km gazu - niestety zaraz po przyjeździe auto miało następujące objawy: na zimnym silniku zanim odpaliło musiałem kręcić około 6 razy, po 1-2 godzinach postoju odpalało bez problemu (wskaźnik paliwa pokazywał ze jest około 1/4 baku paliwa) - dotankowałem 10 litrów benzyny i okazało się, że wszytko jest ok, auto odpala bez problemu za każdym razem. Wniosek: auto spaliło przy jeździe praktycznie na "jednym ciągu " na trasie 1500 km około 140 litrów gazu i 20 - 25 litrów benzyny. Czy to możliwe? [ Dodano: Czw 09 Sie, 2007 15:08 ] I jak nikt nie ma koncepcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.