Gość greg76 Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 Kolega ostatnimi czasy jezdzil czesto na rezerwie swoja octavia 1.6 i nawet ostatnio mu sie skonczylo wogole paliwo. Niby nic ale jest ok 400zl w plecy bo mu sie zupelnie niechcaco zatarla pompa paliwa... ... i byl to nieszczesliwy zbieg okolicznosci :!: :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fostof Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 no pewnie...to byl czysty przypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość J3 Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 hmm a nie mysleliscie o tym zeby zalac 120 oktanowe paliwo ? cena troche wyzsza bo podobno w granicach 25zl za litr to musi byc dopiero roznica a tak na powaznie to ciesze sie Misiek ze udalo Ci sie odmienic swoja fure umyj Ja jeszcze i w ogole bedzie miod malyna ;D pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 a co sadzicie o tescowej stacji na gorczewskiej i ichniej 98 ?? ja tam jakos nei jestem przekonany... jakos wole bp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szfystack Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Tankowanie pod korek na pewno nie zaszkodzi autku, a rzadziej będziecie się denerwowali poodjeżdzając na stację i patrząc na ceny jakie tam panują!!! Ja nawet jak miałem starletę na gazie przynajmniej raz w miesiącu tankowałem PB do pełna (fakt, sporo na tym pb jeżdziłem- na 100 LPG przynajmniej 15 było na pb ). Teraz jak jeżdżę nysą też zamierzam tankowac do pełna. (chyba że będzie to dzień lubb 2 przed wyłatą ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 nie wiem jak w przypadku elektrycznych pomp paliwa ale u mnie na gazniku i przeponowej chyba mechanicznej pompie paliwa chyba wazne jest by wogole cos tloczyla. ostatni przypadek byl taki ze zabraklo mi gazu, przelaczylem na pb i autko troche jechalo ale zalalo swiece i nie odpalilo po zatrzymaniu. nie zmienialem filtra paliwa od n tys km (a zmienialem wszystkie filtry co 10 tys km) i jakis syf dostal sie do gaznika a paliwa bylo w okolicy rezerwy i tak od ladnych paru miesiecy. kiedys jak jezdzilem na tylko na pb zawsze tankowalem do pelna gaz teraz tez tankuje tylko do pelna daje mi to kontrole nad spalaniem i nie zagladam na stacje zbyt czesto. ale. u mnie w moim 75 konnym autku czuc kazdy dodatkowy kilogram. zauwazylem ze im blizej rezerwy lpg przy rezerwie pb auto staje sie zwawsze i chetniejsze do jazdy - mniejsza masa. na zlocie mierzylem przyspieszenie gtechem i z Bomblem wyszlo 14 sek a bez niego 12 na pb, wiec tankowanie za 20 plnow w przypadku gaznika, jazdy oszczednej bez przyspieszania i wyprzedzania ma chyba sens bo kazdy kg w codziennej eksploatacjii przelicza sie na litry paliwa spalone dodatkowo - przy wielu km miesiecznie tak jak i chyba obciazenie alternatora ogrzewaniem i niestety swiatlami mijania ktore niestety niektorzy niewlaczaja teraz nawet przy slabszej widocznosci. pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość reCON Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 W pewnym sensie zgadzam się z autorem tematu. Zawsze gdy zatankuje ponad pół baku mojej primerce jakby przybywa mocy. Jeździ jakby trochę zwawiej i lepiej się zbiera. Moim zdaniem poprostu jeżeli mamy wiecej benzyny to pompa przekazuje tyle ile powinna i silnik otrzymuje tyle ile otrzymać ma i chodzi wtedy dobrze ... cala reszta jest złudna. Hmm może lepiej to ujme : jeżeli w baku jest mało to silnik chodzi nieśmiało. Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Prawda jest taka, że jak w baku jest mało zupki to z benzyny wytrąca sie więcjej wody i zasyfia benzynę. Po zalaniu do pełna bak się "przepłukuje" i czuć poprawę osiagów bo jest w nim więcej dobrego nie zasyfionego paliwa. Także lejcie do pełna jak najczęściej. Ja robie tak zawsze. A poza tematem to tankuje bp ultimate 98. BAJECZNA ZUPKA :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość reCON Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 zgadzam się że smaczna lecz gdzieniegdzie niestety zdarza się "przesolona" :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Wczoraj zatankowalem do pelna na bp i szczerze mowiac jezdzi tak samo,moze troche gorzej bo ciezszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość reCON Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 hmm a nie mysleliscie o tym zeby zalac 120 oktanowe paliwo ? cena troche wyzsza bo podobno w granicach 25zl za litr n to musi byc dopiero roznica hihi w sumie 100 oktanowe już jest [; ... jeszcze troche a napewno się uda :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Creed Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 a ja zauważyłem,że na 98 mniej pali niz na 95 tankuje na Neste z reguły i jak sobie podliczylem koszta i spalanie na 95 i 98 to wychodzi,że 98 sie bardziej oplaca... może to ktoś potwierdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 a ja zauważyłem,że na 98 mniej pali niz na 95 tankuje na Neste z reguły i jak sobie podliczylem koszta i spalanie na 95 i 98 to wychodzi,że 98 sie bardziej oplaca... może to ktoś potwierdzić? potwierdzam mi wychodzi jakos 80km wiecej na tej samej ilosci 98... zaznaczam ze mam podkrecony zaplon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smog Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 pytanie? Tankowaliście kiedyś V-Power Racing? :-))) :mrgreen: ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 a ja zauważyłem,że na 98 mniej pali niz na 95 tankuje na Neste z reguły i jak sobie podliczylem koszta i spalanie na 95 i 98 to wychodzi,że 98 sie bardziej oplaca... może to ktoś potwierdzić? Również potwierdzę. Znalazłem stację, która obsługuje WKTS. zalałem 98 ponieważ było w takiej samej cenie jak 95 - wynik - spalanie spadło do 6,8 w cyklu mieszanym (prawie 1,5 litra różnicy !!). Auto o wiele żwawsze. Wczoraj zalałem ponownie - teoretycznie powinienem przejechać około 650 km na baku - zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość reCON Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 właśnie się zastanawiam czy nie zalać sobie pb 98, jezdze teraz na 95 i chyba nie powinno być problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 A wracając do temtu - nie tankujcie pod korek! Tylko do odbicia pistoletu Mój ojciec czasem lał benzyne do 2-3 odbicia czyli prawie pod korek. I to, jak się później okazało, było przyczyną niespodziewanego gaśniecia silnika. Otóż między korkiem a bakiem jest (przynajmniej w Peugeocie 406) filtr odprowadzający opary benzyny do silnika. Nie wiem dokładnie gdzie są odprowadzane, ale po zatankowaniu pod korek ciągnął paliwo a nie opary. Efektem był zalanie silnika. Dopiero trzeci serwis zdiagnozował tą usterkę A była wkurzająca, bo samochód potrafił zgasnąć np gdzieś w polu na niemieckiej autostradzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrek3 Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 NEste ma najlepszą benzynę. To opinia moja, mojego instruktora jazdy (to było pięć lat temu) i jego znajomego, który jeździł cysterną Petrochemii. Petrochemia nie jest przez niego polecana. A Neste to fińska firma, przypuszczam że razem ze Statoilem mają najlepsze paliwa. Skandynawowie wszystko robią solidnie i UCZCIWIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Tylko, że Neste ani Statoil nie opłaca się ściągać paliw z zagranicy. I skąd biorą? Zaznaczam Piotrze3, że żadna "Petrochemia" już nie istnieje :grin: Jest tylko jeden mopolista :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEMUR Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Tylko, że Neste ani Statoil nie opłaca się ściągać paliw z zagranicy. I skąd biorą? bo to tak wlasnie jest ze niektorym sie zdaje ze dwie stacje to inne paliwo a to zrodlo to samo w wielu, wielu przypadkach. Co juz bylo pisane na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Tylko, że Neste ani Statoil nie opłaca się ściągać paliw z zagranicy. I skąd biorą? bo to tak wlasnie jest ze niektorym sie zdaje ze dwie stacje to inne paliwo a to zrodlo to samo w wielu, wielu przypadkach. Co juz bylo pisane na forum dokładnie tak jest niedaleko mojej miejscowości jest Naftobaza w Rejowcu tak sie składa ze pracuje w niej mój kuzyn,kiedys mówił mi,że wszystkie stacje z poznania biora od nich paliwo więc trudno stwierdzić od czego zależy jakośc paliwa na stacjach skoro biora z jednego miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 dokładnie tak jest niedaleko mojej miejscowości jest Naftobaza w Rejowcu tak sie składa ze pracuje w niej mój kuzyn,kiedys mówił mi,że wszystkie stacje z poznania biora od nich paliwowięc trudno stwierdzić od czego zależy jakośc paliwa na stacjach skoro biora z jednego miejsca Tylko że niektóre stacje biorą z kilku źródeł i robią "blending", lub jak kto woli "komponują paliwo". Biorą za grosze np. zlewki z wytwórni farb i lakierów i dolewają. A potem po tankowaniu na lewej stacji jakieś te samochody przymulone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Tylko że niektóre stacje biorą z kilku źródeł i robią "blending", lub jak kto woli "komponują paliwo". Biorą za grosze np. zlewki z wytwórni farb i lakierów i dolewają. A potem po tankowaniu na lewej stacji jakieś te samochody przymulone leją wszystko co sie pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek84 Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Jeśli chodzi o mnie to jakoś wole wydac te pare złotych wiecej i zatankować to 98. Zupełnie inaczej chodzi silnik. Jeśli chodzi o koszty jazdy to niewiem nawet czy nie wychodzi na to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czechoj Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Praktycznie w Posce paliwa sprzedaje Orlen+Petrochemia, Grupa Lotos oraz Naftobazy Sp. przy czym te ostatnie sa magazynem paliw m.in. Litewskiej rafinerii. To własnie tu zaopatrują się wszyscy sprzedawcy paliw w Polsce. Paliwa typu Ulitimate, V-Pover itp powstają w chwili dodania kompozytu przy rozładowywaniu cysterny na stacji paliw. De fakto na każdej stacji paliw powinniśmy mieć zatem paliwo o podobnych parametrach a jego jakość zależy w 99% wypadków od sprzedawcy końcowego i ewentualnie przewoźnika. Nie warto więc lać do auta który fabrycznie ustawiony jest na spalanie beznyny 95 oktanowej 98 bo tego się nie odczuje, w przypadku odwrotnym spadek mocy jest oczywisty. Co do promocyjnej ceny 98 tyle dodam ze "stosuje" się ją w chwili kiedy nie schodzi bo popyt jest niewielki a parametry jej staja sie "słabsze" ze wzgledu na leżakowanie, często to po prostu stare paliwo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.