Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

tankujcie pod korek!!


Gość Misiek_okecie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega ostatnimi czasy jezdzil czesto na rezerwie swoja octavia 1.6 i nawet ostatnio mu sie skonczylo wogole paliwo. Niby nic ale jest ok 400zl w plecy bo mu sie zupelnie niechcaco zatarla pompa paliwa...

 

... i byl to nieszczesliwy zbieg okolicznosci :!: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a nie mysleliscie o tym zeby zalac 120 oktanowe paliwo ? cena troche wyzsza bo podobno w granicach 25zl za litr :D to musi byc dopiero roznica :D a tak na powaznie to ciesze sie Misiek ze udalo Ci sie odmienic swoja fure :) umyj Ja jeszcze i w ogole bedzie miod malyna ;D

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szfystack

Tankowanie pod korek na pewno nie zaszkodzi autku, a rzadziej będziecie się denerwowali poodjeżdzając na stację i patrząc na ceny jakie tam panują!!!

Ja nawet jak miałem starletę na gazie przynajmniej raz w miesiącu tankowałem PB do pełna (fakt, sporo na tym pb jeżdziłem- na 100 LPG przynajmniej 15 było na pb ).

Teraz jak jeżdżę nysą też zamierzam tankowac do pełna. (chyba że będzie to dzień lubb 2 przed wyłatą:) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie wiem jak w przypadku elektrycznych pomp paliwa ale u mnie na gazniku i przeponowej chyba mechanicznej pompie paliwa chyba wazne jest by wogole cos tloczyla. ostatni przypadek byl taki ze zabraklo mi gazu, przelaczylem na pb i autko troche jechalo ale zalalo swiece i nie odpalilo po zatrzymaniu. nie zmienialem filtra paliwa od n tys km (a zmienialem wszystkie filtry co 10 tys km) i jakis syf dostal sie do gaznika a paliwa bylo w okolicy rezerwy i tak od ladnych paru miesiecy. kiedys jak jezdzilem na tylko na pb zawsze tankowalem do pelna gaz teraz tez tankuje tylko do pelna daje mi to kontrole nad spalaniem i nie zagladam na stacje zbyt czesto. ale. u mnie w moim 75 konnym autku czuc kazdy dodatkowy kilogram. zauwazylem ze im blizej rezerwy lpg przy rezerwie pb auto staje sie zwawsze i chetniejsze do jazdy - mniejsza masa. na zlocie mierzylem przyspieszenie gtechem i z Bomblem wyszlo 14 sek a bez niego 12 na pb, wiec tankowanie za 20 plnow w przypadku gaznika, jazdy oszczednej bez przyspieszania i wyprzedzania ma chyba sens bo kazdy kg w codziennej eksploatacjii przelicza sie na litry paliwa spalone dodatkowo - przy wielu km miesiecznie tak jak i chyba obciazenie alternatora ogrzewaniem i niestety swiatlami mijania ktore niestety niektorzy niewlaczaja teraz nawet przy slabszej widocznosci.

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W pewnym sensie zgadzam się z autorem tematu. Zawsze gdy zatankuje ponad pół baku mojej primerce jakby przybywa mocy. Jeździ jakby trochę zwawiej i lepiej się zbiera. Moim zdaniem poprostu jeżeli mamy wiecej benzyny to pompa przekazuje tyle ile powinna i silnik otrzymuje tyle ile otrzymać ma i chodzi wtedy dobrze ... cala reszta jest złudna. Hmm może lepiej to ujme : jeżeli w baku jest mało to silnik chodzi nieśmiało. Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Prawda jest taka, że jak w baku jest mało zupki to z benzyny wytrąca sie więcjej wody i zasyfia benzynę. Po zalaniu do pełna bak się "przepłukuje" i czuć poprawę osiagów bo jest w nim więcej dobrego nie zasyfionego paliwa.

 

Także lejcie do pełna jak najczęściej. Ja robie tak zawsze.

 

A poza tematem to tankuje bp ultimate 98. BAJECZNA ZUPKA :!: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a nie mysleliscie o tym zeby zalac 120 oktanowe paliwo ? cena troche wyzsza bo podobno w granicach 25zl za litr n to musi byc dopiero roznica

 

hihi w sumie 100 oktanowe już jest [; ... jeszcze troche a napewno się uda :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zauważyłem,że na 98 mniej pali niz na 95 tankuje na Neste z reguły i jak sobie podliczylem koszta i spalanie na 95 i 98 to wychodzi,że 98 sie bardziej oplaca... może to ktoś potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zauważyłem,że na 98 mniej pali niz na 95 tankuje na Neste z reguły i jak sobie podliczylem koszta i spalanie na 95 i 98 to wychodzi,że 98 sie bardziej oplaca... może to ktoś potwierdzić?

 

potwierdzam :) mi wychodzi jakos 80km wiecej na tej samej ilosci 98... zaznaczam ze mam podkrecony zaplon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zauważyłem,że na 98 mniej pali niz na 95 tankuje na Neste z reguły i jak sobie podliczylem koszta i spalanie na 95 i 98 to wychodzi,że 98 sie bardziej oplaca... może to ktoś potwierdzić?

Również potwierdzę. Znalazłem stację, która obsługuje WKTS. zalałem 98 ponieważ było w takiej samej cenie jak 95 - wynik - spalanie spadło do 6,8 w cyklu mieszanym (prawie 1,5 litra różnicy !!). Auto o wiele żwawsze. Wczoraj zalałem ponownie - teoretycznie powinienem przejechać około 650 km na baku - zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do temtu - nie tankujcie pod korek! Tylko do odbicia pistoletu :D

Mój ojciec czasem lał benzyne do 2-3 odbicia czyli prawie pod korek. I to, jak się później okazało, było przyczyną niespodziewanego gaśniecia silnika. Otóż między korkiem a bakiem jest (przynajmniej w Peugeocie 406) filtr odprowadzający opary benzyny do silnika. Nie wiem dokładnie gdzie są odprowadzane, ale po zatankowaniu pod korek ciągnął paliwo a nie opary. Efektem był zalanie silnika.

Dopiero trzeci serwis zdiagnozował tą usterkę :) A była wkurzająca, bo samochód potrafił zgasnąć np gdzieś w polu na niemieckiej autostradzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

NEste ma najlepszą benzynę. To opinia moja, mojego instruktora jazdy (to było pięć lat temu) i jego znajomego, który jeździł cysterną Petrochemii.

Petrochemia nie jest przez niego polecana.

A Neste to fińska firma, przypuszczam że razem ze Statoilem mają najlepsze paliwa. Skandynawowie wszystko robią solidnie i UCZCIWIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że Neste ani Statoil nie opłaca się ściągać paliw z zagranicy. I skąd biorą? Zaznaczam Piotrze3, że żadna "Petrochemia" już nie istnieje :grin: Jest tylko jeden mopolista :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że Neste ani Statoil nie opłaca się ściągać paliw z zagranicy. I skąd biorą?

bo to tak wlasnie jest ze niektorym sie zdaje ze dwie stacje to inne paliwo ;) a to zrodlo to samo w wielu, wielu przypadkach. Co juz bylo pisane na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że Neste ani Statoil nie opłaca się ściągać paliw z zagranicy. I skąd biorą?

bo to tak wlasnie jest ze niektorym sie zdaje ze dwie stacje to inne paliwo ;) a to zrodlo to samo w wielu, wielu przypadkach. Co juz bylo pisane na forum :D

dokładnie tak jest niedaleko mojej miejscowości jest Naftobaza w Rejowcu tak sie składa ze pracuje w niej mój kuzyn,kiedys mówił mi,że wszystkie stacje z poznania biora od nich paliwo

więc trudno stwierdzić od czego zależy jakośc paliwa na stacjach skoro biora z jednego miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jest niedaleko mojej miejscowości jest Naftobaza w Rejowcu tak sie składa ze pracuje w niej mój kuzyn,kiedys mówił mi,że wszystkie stacje z poznania biora od nich paliwo

więc trudno stwierdzić od czego zależy jakośc paliwa na stacjach skoro biora z jednego miejsca

 

Tylko że niektóre stacje biorą z kilku źródeł i robią "blending", lub jak kto woli "komponują paliwo". Biorą za grosze np. zlewki z wytwórni farb i lakierów i dolewają. A potem po tankowaniu na lewej stacji jakieś te samochody przymulone :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że niektóre stacje biorą z kilku źródeł i robią "blending", lub jak kto woli "komponują paliwo". Biorą za grosze np. zlewki z wytwórni farb i lakierów i dolewają. A potem po tankowaniu na lewej stacji jakieś te samochody przymulone

 

leją wszystko co sie pali :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie to jakoś wole wydac te pare złotych wiecej i zatankować to 98. Zupełnie inaczej chodzi silnik. Jeśli chodzi o koszty jazdy to niewiem nawet czy nie wychodzi na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie w Posce paliwa sprzedaje Orlen+Petrochemia, Grupa Lotos oraz Naftobazy Sp. przy czym te ostatnie sa magazynem paliw m.in. Litewskiej rafinerii. To własnie tu zaopatrują się wszyscy sprzedawcy paliw w Polsce. Paliwa typu Ulitimate, V-Pover itp powstają w chwili dodania kompozytu przy rozładowywaniu cysterny na stacji paliw. De fakto na każdej stacji paliw powinniśmy mieć zatem paliwo o podobnych parametrach a jego jakość zależy w 99% wypadków od sprzedawcy końcowego i ewentualnie przewoźnika. Nie warto więc lać do auta który fabrycznie ustawiony jest na spalanie beznyny 95 oktanowej 98 bo tego się nie odczuje, w przypadku odwrotnym spadek mocy jest oczywisty. Co do promocyjnej ceny 98 tyle dodam ze "stosuje" się ją w chwili kiedy nie schodzi bo popyt jest niewielki a parametry jej staja sie "słabsze" ze wzgledu na leżakowanie, często to po prostu stare paliwo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...