Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaka instalacje gazowa proponujecie do primery 2.0???


Gość Makus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mdzalewscy
witajcie, mam nadzieje, ze wkoncu zostane posiadaczem primerki 2.0. zwazajac na koszt paliwa :/ bede zmuszony gazik zalozyc. bedzie to sekwencja, mozecie mi powiedziec czy sa jakies, ktorych szczerze nie polecacie?

 

nie ma złych instalacji jest tylko zły montaż lub źle dobrane elementy instalacji

 

najwazniejsze w instalacji to

 

1)MONTAŻ

2)WTRYSKIWACZE

3)REDUKTOR

4)ELEKTRONIKA

5)RESZTA

 

a niestety smutny standard instalacji to siuśki wkręcone tam gdzie łatwiej a nie gdzie lepiej by działały, dość słabe wtryskiwacze Vateka do tego słabo wydajny reduktor Tomasseto + często nawet brak dosstrojenia w czasie jazdy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie, mam nadzieje, ze wkoncu zostane posiadaczem primerki 2.0. zwazajac na koszt paliwa :/ bede zmuszony gazik zalozyc. bedzie to sekwencja, mozecie mi powiedziec czy sa jakies, ktorych szczerze nie polecacie?

 

nie ma złych instalacji jest tylko zły montaż lub źle dobrane elementy instalacji

 

najwazniejsze w instalacji to

 

1)MONTAŻ

2)WTRYSKIWACZE

3)REDUKTOR

4)ELEKTRONIKA

5)RESZTA

 

a niestety smutny standard instalacji to siuśki wkręcone tam gdzie łatwiej a nie gdzie lepiej by działały, dość słabe wtryskiwacze Vateka do tego słabo wydajny reduktor Tomasseto + często nawet brak dosstrojenia w czasie jazdy....

 

Oczywiście powyższe uwagi są słuszne, ale co pkt 4 można nieco uściślić, tzn wsród dość tanich instalacji wyróżni się STAG-300. Na jego temat jest dużo dobrych opinii instalatorów i uzytkowników. Niestety tego samego nie można powiedzieć o KME. Tu moge napisać z własnego doświadczenia , bo Diego 1.4 użytkuję od blisko roku i stwierdzam dość istotne wady oprogramowania:

- brak korekcji czasu wtrysku w funkcji temperatury gazu - efekt rozjeżdzanie mapy benzynowej zwłaszcza dla b. jałowego

- brak dobrej korekcji od ciśnienia gazu

- podatność na "zakłócenia", u mnie po wyłączeniu silnika pracującego na lpg mam potem problem z rozruchem, bo sterownik interpretuje jakiś impuls końcowy jako bardzo dłuuugi impuls sterujący wtryskiwaczem pb i zalewa kolektor potężną dawką lpg.

 

Ponadto STAG'a można samodzielnie upgrade'ować najnowszym softem wypuszczonym przez AC, KME niestety nie.

 

 

btw prośba do kolegi mdzalewscy czy możesz zrobić fotkę pokazującą montaż "siuśków" w kolektorze w Twoim silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytalem o to kilka postow wyzej :) bylbym wdzieczny za odpowiedz :)

 

Ja jeżdżę Almerą N15, butla z LPG jest oczywiście w miejscu po kole zapasowym. Mam zainstalowaną zdaje się 42l pojemności nominalnej, co w praktyce daje 36,5l. Butla wypycha minimalnie "podłogę" bagażnika i nic większego z całą pewnościa tam nie można umieścić . Cóż Primera chyba ma troszkę większe kółka, ale w koło zapasowe wiele więcej nie wejdzie - może 45-48l, co dało by w najlepszym przypadku c.a 38-40l. No ale dla pewności niech wypowiedzą się posiadacze Primerki ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
btw prośba do kolegi mdzalewscy czy możesz zrobić fotkę pokazującą montaż "siuśków" w kolektorze w Twoim silniku?

 

nie wiem czy będzie coś widać, bo to V6 i wtryski są bardzo nisko (ukryte), do tego jest kolektor dolotowy dolny i górny. Widać natomiast gazowe wtryskiwacze magicjet, każdy jest oddzielny (nie w listwach), są wydajne i prezycyjne jak na swą cenę

 

059347806e96b9cd.jpg

 

tam gdzie ja sie pytalem, proponuja mi STAGa za jekies 2800 albo BRC za 2400.... zawsze myslalem ze BRC to wiecej sie ceni

chyba nic nie zrozumiałeś z tego, że elektronika to "nic", a pozostałe komponenty decydują o cenie i jakości oraz montaż, same wtryski mogą kosztować 2000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to az sie boje co mi wloza z tym BRC, bo to cena za wszystko (lacznie z robocizna). No chyba ze teraz tyle to kosztuje

 

Trochę dziwne te ceny - BRC tańsze od STAG-a. W sumie nie wiem jak jest teraz, ale jakiś czas temu BRC to był komplet (elektronika+wtryski+reduktor) i warsztat raczej nie mógł wkładać co mu się pod rękę nawinęło. Stąd cena BRC zazwyczaj był wyższa o 500-700pln od "składanek" robionych na KME czy STAG. Warto dobrze dopytać co chcą włożyć i oczywyście zweryfikować czy jest założone to co było ustalone (chociaż jak trzeba robić takie podchody, to lepiej darować sobie taki warsztat).

W sprawie BRC to można zadzwonić do Czakramu w Tarnowie (dystrybutor BRC). Nadto musisz pamiętać że "sekwencja" BRC występuje w kilku odmianach i wersje okrojone i tańsze (np Sequent 24) nie cieszyły się najwyższym uznaniem użytkownikow (co oczywiście nie oznacza że były zupełnie złe).

 

Wygląda na to że agituję Cię w kierunku STAG'a ... do tego wtryski PlaniJet lub MagicJet (choć podobno ostatnio była jakaś wadliwa partia tychże) i reduktor Zavoli lub zmodyfikowany KME Silver i powinno ładnie działać ,jesli zakład nie spartoli....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Wygląda na to że agituję Cię w kierunku STAG'a ... do tego wtryski PlaniJet lub MagicJet (choć podobno ostatnio była jakaś wadliwa partia tychże(już o.k)) i reduktor Zavoli lub zmodyfikowany KME Silver(nie ma modyfika jest zwykły, dobry) i powinno ładnie działać ,jesli zakład nie spartoli....

 

jest to najrozsądniejszy zestaw do Primy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Dijkstra

dzisiaj znalazlem fajna primerke z instalacja gazowa Landirenzo. Ktos cos o tym slyszal? to jest sekwencja czy nie? gosc mowi ze sie nie zna, ale powiedziano mu ze to na monowtrysku...

 

i 2 pytanie, samochod ma przejechane na gazie okolo 60kkm. czy to duzo? bralibyscie taka fure??

 

Nissan Primera Kombi

Informacje:

Rok produkcji: 1999, Data rejestracji: 01/2000, Przegląd: 07/2008, 175 000 km, Skrzynia biegów: automatyczna, Moc: 140 KM (103 kW), Pojemność skokowa: 2000 cm3, benzyna+gaz, niebieski-metalic, Liczba drzwi: 4/5,

Dodatkowe wyposażenie:

ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, wspomaganie kierownicy, immobiliser, instalacja gazowa, komputer, welurowa tapicerka

Dodatkowe informacje:

kupiony w polskim salonie, garażowany, zarejestrowany w Polsce

Opis pojazdu:

Nissan Primera kombi. Wyposażenie: instalacja gazowa Landirenzo (zbiornik 50l), automatyczna skrzynia biegów (tiptronic), komputer, klimatronik, 4xairbag, alektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. elektrycznie podnoszone szyby, immobiliser, autoalarm, centralny zamek, alufelgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...