Felson Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Witam Kłapie mi z prawej strony przegub zewnętrzny, będę go musiał w końcu wymienić. Z wiadomych powodów wolałbym zrobić to sam. Z tego co widziałem to np na Allegro można kupić same przeguby a nie całe półośki. Czy wymiana przegubu na półośce jest skomplikowana? Jakieś specjalne narzędzia? Mam książkę o naprawach Micry ale tam wspominają tylko o wymianie całej półosi. Z góry dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Przegub zewnętrzny można kupić bez problemu, również w sklepach z częściami. Kosztuje około 150-180 PLN w sklepie (we Wrocławiu po tyle mniej więcej są). Ceny dotyczą pewnie tysiączki, czy przeguby zewnętrzne w tych modelach się róznią nie wiem, jak się wymienia nie wiem (jutro pewnie zobaczę jak się zakłada półośke, ale to raczej nie to samo ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 wymiana przegubu zewnętrznego jest bardzo prosta - podstawa jest taka, żeby ten przegub delikatnie wybić młotkiem. reszta, jak masz klucze i ręce, to rozrywka:grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kocurek Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 odświeżam temat bo przymierzam sie do wymiany, wszelkie uwagi, przestrogi i ilustrowane pomoce naukowe mile widziane , wymieniam dwa bo obydwa stukają ale tylko przy maksymalnym skręcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 wymiana dosc prosta. wiec tak: luzujesz sruby kola. podnosisz auto. zdejmujesz kolo (jesli mozesz odkrecic nakretke na przegubie to polecam to zrobic na opuszczonym aucie. przydaje sie pomoc drugiej osoby do wcisniecia pedalu hamulca. jesli masz jakies alu czy z innych powodow nie jestes w stanie nasadzic klucza to zrob to na podniesionym aucie, zalecam szczegolna ostroznosc i takze pomoc drugiej osoby). puknij delikatnie mlotkiem w przegub aby wyszedl z piasty. nie boj sie o gwint bo i tak juz do wyrzucenia. odkrec sworzen wachacza, mala brecha lub noga wdus wachacz tak aby wyskoczyl sworzen. odsun mc persona tak aby wyszedl przegub z piasty. sciagij opaski z gumy przegubu trzymajac polos zbij mlotkiem przegub z polosi. powycieraj stary smar sciagnij stara zawleczke z polosi wcisnij nowa w przegub powinno byc miejsce jesli nie to zaloz na polos zaloz nowa gume. przesmaruj troche smarem zeby lekko poszlo delikatnie wsun polos w przegub tak aby nie uszkodzic i nie zsunac zabezpieczenia. pomoz sobie mlotkiem pukajac przez drewniany klocek. jesli przegub juz wszedl i nie zsuwa sie, naloz duzo smaru zaloz gume i zacisnij opaski przysun sobie mc persona naceluj przegubem na piaste. wcisnij wachacz i wloz sworzen w zwrotnice. dalej to juz chyba wiadomo pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kocurek Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 przeguby już kupione, jutro się zabieram za wymianę, mam nadzieję że pójdzie tak łatwo jak piszesz, jedna rzecz mnie zastanawia, taka mała podkładko-sprężynka w kształcie niepełnego okręgu, gdzie się ją zakłada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 na taki rowek na polosi. tylko uwazaj jak bedziesz wciskal polos wprzegub zeby ci sie nie zgial zsunal czy cos w tym stylu. u mnie chyba cos mu sie stalo po pewnym czasie spadl i polos mi 2 razy wypadla co skonczylo sie ukrecona manszeta tzn temu czemus nie przegubowi hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kocurek Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 ostatnie pytanie (chyba), lepiej wymieniać na wyciągniętej półosi ze skrzyni, czy wszystko jedno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 wszystko jedno ja nie wyciagalem. nie ma sensu. dojscie jest dobre wszystko widac. bedziesz sie bawil ze spuszczaniem oleju??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kocurek Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 no to już po operacji, poszło gładko i bez większych problemów, jednak wymiana na wyciągniętej półosi jest dużo szybsza, drugiej (dłuższej) nie mogłem wyciągnąć i zeszła mi prawie godzina zabawy z wciskaniem tego pierścienia/srężynki w każdym razie dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zefir15 Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 napisze tutaj zeby nie zakladac nowego tematu: jakie sa potrzebne klucze (rozmiary itp) do operacji zmainy przegubu? u mnie poszla oslona a nie wiem jak dlugo tak jezdzilem wiec chyba zmienie caly... :zly :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuch Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Jak nie puka to zmień tylko osłonę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) No to teraz ja Ostatnio zaczęło mi stukac podczas napędu przy skręcie w prawo stuk wyraźniejszy który doszedł z lewego przedniego koła, rzut okiem na lewy przegub, no i guma od przegubu pęknięta i przegub do wymiany. Chciałbym Was prosić o pomoc w znalezieniu odpowiedniej części do mojego modelu jest trochę zadki model spotykany na naszych polskich drogach i nie chcę kupić złego przegubu. Dodam że jest to wersja z ABS. Tak w ogóle to ten przegub który wchodzi zaraz tam gdzie koło to przegub zewnętrzny? Pytanko jeszcze czy sam sobie z tym poradzę czy po wymianie przegubu musze jechać na ustawienie zbieżności. Co oprócz kluczy potrzebuje na pewno smar tylko za bardzo nie wiem jaki i co się smaruje. Nissan Micra K11, 1.4, 60kW, 82kM , 2000r, ABS. EDIT Podzwoniłem popytałem znalazłem dwie firmy GSP cena 85zł i Lobro cena 260zł czy orientujecie się może coś na temat firmy GSP? Kupiłem przegub szkoda tylko że nic nie wiedziałem o tej firmie. Dam na wymianę mechanikowi krzyknął mi 40zl... Edit no i się pogmatwalo mechanik nie może wykręcić swoznia wahacza ani wybić śruby z tulei jedyne wyjście to wyciąć sworzeń chyba że znacie inną metodę? Edytowane 29 Lutego 2016 przez camello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.