Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kupiłem almerkę 2,2 di


arek N16 2,2 Di
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli paląca się poduszka + przednia szyba z 2001 ( samochód z 2000 ) daje spore szanse na jakis dzownek ... :(

 

Daje prawie pewność! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volnaris
Czyli paląca się poduszka + przednia szyba z 2001 ( samochód z 2000 ) daje spore szanse na jakis dzownek ... :(

 

Trzeba sprawdzic, moze jest po dzwonie, ale to nie znaczy, ze po duzym, jesli pali sie poduszka to troche zle swiadczy o sprzedajacym, a na pewno nie jest to wina odpiecia akumulatora. Moze ma zaslepki, sprawdz to. Tylko uwazaj, bo dobrze wykonana zaslepka jest zrobiona ze starej wystrzelonej poduchy. Sprawdz czy ktos ja obszywal skora, jesli tak, to juz jest podejrzane, sprawdz tez czy widac minimalna cienka linie w poprzek poduszki.

 

edit ;) jesli bylaby np sama szyba z innego rocznika to poprostu stara mogla byc wybita i to nie swiadczy o wypadku, ale jesli jest polaczenie przednia szyba+palaca sie kontrolka poduszek, to dla mnie jest raczej pewny dzwon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
Czyli paląca się poduszka + przednia szyba z 2001 ( samochód z 2000 ) daje spore szanse na jakis dzownek ... :(

 

Daje prawie pewność! :wink:

 

No to trudno, musze zabrać głos, bo to moja alma.

O tym ze szyba jest z 2001 dowiedziałem sie od kolegi który oglądał auto. Generalnie to troche nie wierze w te daty na szybach, mój szwagier porusza sie Mondeo'01 od nowości i też czołówka jest o rok mlodsza (teoretycznie). Przed almerą miałem peugeocika 306 i zanim go sprzedałem, miałem przypadek ze na myjni uszkodzono mi przednia szybę.

Była to wiosna i koleś preparatem do kół co to ma zmywać sól, wypsikał szybę. efekt był taki jakby ją ktoś umył brudną szmatą, oczywisćie od razu interweniowałem więc panowie pastą polerską próbowali polerować! Po ich zabiegu obraz przez szybkę przypominał widok przez słoik. Przycisnąłem własciciela i zwrócił mi kase za wymiane oryginalnej czołówki (Sekurit). A ilu ludzi wymienia szyby bo są porysowane lub pęknięte? Niemało.

 

Co do airbagu to naprawde zapaliła sie kontrolka w zimie:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=13449

probowałem troche szperac, ale na razie nie poradzilem sobie z tym i zlałem sprawę.

Sprzedaję auto taniej bo tak jak napisałem, jest trochę rdzy i trzeba zawalczyc z airbagiem.

Uważam ze inwestowanie pieniedzy w zrobienie ww rzeczy mija sie z celem jesli chce sie pozbyc almy, to akurat czysto ekonomiczny powod.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przednia szyba jest z inną datą to nic strasznego, szyby często pękają np. od uderzenia kamieniem ( w moim przypadku tak było ), ale jeśli kontrolki od poduszek się świecą to ja bym się zastanowił nad kupnem takiego samochodu, lub ewentualnie podjechał do ASO żeby wszystko sprawdzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przednia szyba to częstry przypadek. Ja też mam wymienioną a pękła nie od dzwona.

 

Absolutnie się z tym zgadzam! też miałem w poprzedniej almie wymienianą szybę po uderzeniu kamieniem. Ale zrobiłem fotki autka to raz, a drugie miałem to udokumentowane w polisie ubez. Zbieżność dwóch spraw jak szyba i święcąca poducha to daje podkreślam PRAWIE pewność że coś było nie tak. Trzeba zachować szczególną ostrożność przy zakupie takiego auta, a przy tak sporej przewadze podaży nad popytem ja bym sobie odrazu odpuścił. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volnaris
Co do airbagu to naprawde zapaliła sie kontrolka w zimie probowałem troche szperac, ale na razie nie poradzilem sobie z tym i zlałem sprawę.

Sprzedaję auto taniej bo tak jak napisałem, jest trochę rdzy i trzeba zawalczyc z airbagiem.

Uważam ze inwestowanie pieniedzy w zrobienie ww rzeczy mija sie z celem jesli chce sie pozbyc almy, to akurat czysto ekonomiczny powod.

 

Jesli jestes pewny, ze to tylko jakis blad w systemie, to bardzo Ci sie dziwie, ze nie chcesz tego zrobic przed sprzedaza. Ze szyba jest z innego rocznika, to mozna to olac, ale swiecaca sie kontrolka poduszek wzbudzi podejrzenia kazdego kupujacego. Powstana wlasnie takie dyskusje jak tutaj, ze szyba+swiecaca kontrolka= dzwon.

 

Pozdrawiam 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
Jesli jestes pewny, ze to tylko jakis blad w systemie, to bardzo Ci sie dziwie, ze nie chcesz tego zrobic przed sprzedaza. Ze szyba jest z innego rocznika, to mozna to olac, ale swiecaca sie kontrolka poduszek wzbudzi podejrzenia kazdego kupujacego. Powstana wlasnie takie dyskusje jak tutaj, ze szyba+swiecaca kontrolka= dzwon.

 

Masz rację, sam doszedlem do wniosku ze jednak zajme sie tym zanim sprzedam alme. Chyba ze dla kupujacego nie bedzie to mialo znaczenia. W poniedzialek odstawiam do ASO celem znalezienia przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dokladnie - oba objawy nie swiadcza o wypadku

w moim poprzednim aucie tez musialem wymieniac szybe - pekniecie po kolejnej zimie - szyba wklejana jest elementem usztywnajacym karoserie i niestety pracuje, co nalezy rozumiec - jest narazona na naprezenia - poza tym masa szyb jest wymienianych po stluczce z kamieniem (drogi mamy jakie mamy a i towar na ciezarowkach przewozony jest zupelnie bez zabezpieczenia).

Co do poduszki - to jest to bardziej podejrzane ale tez mialem kilka razy problem z kontrolka w moim sluzbowym fordzie - bez wypadku jezdzil - serwis za kazdym razem to usuwal ale problem sie kilka razy powtarzal - przyczyna nie zostala odgadniona - zawsze resetowanie

proponuje objawow wypadku szukac gdzieindziej

- pod maska nie moze byc objawowo odkrecania slub fabrycznie lakierowanych (takie mocuja np. blotniki)

- wszystkie elementy (np. reflektory) mocowane oryginalnymi i "od pary" wkretami;

- jesli mozesz to zobacz, czy lampy maja ta sama date produkcji i inne elementy znakowane data;

- sciagnij uszczelki drzwiowe i zobacz, czy nie jest wyczuwalna granica lakieru;

- w almerach na przednich blotnikach montowane sa miniklapacze, zobacz, czy sa mocowane wszystkie identycznymi wkretami;

 

to wszystko co mi przychodzi do glowy - zawsze jak masz podejrzenie, mozesz zrezygnowac z tranzakcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no rzeczywiście dziwne bo jak jest samochód z grudnia 2002 to powinna mieć 02 lub ewentualnie 01. Nigdy się nie spotkałem z przeskokiem o 2 lata na szybach. A może była poobijana i wszystkie szyby wymienili z innego samochodu???????? Kto wie?

 

Moja Alma jest z 2002 a szyby mam 01 i 00 a jest na 100% bez dzwona.

Pozdrowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będziesz miał kiedyś problem z odsprzedaża swojego autka bo większość ludzi będzię podejrzanie do zakupu podchodziło. Bo to trochę dziwnę :? No ale jak tak mówisz :?: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
No to będziesz miał kiedyś problem z odsprzedaża swojego autka bo większość ludzi będzię podejrzanie do zakupu podchodziło. Bo to trochę dziwnę

 

Spotkalem sie z takimi opiniami o moim aucie. Dowiedziałem się również że było walone z każdej strony, zginęło w nim co najmniej 5 osób, poza tym podczas powodzi słuzyło za niemiecką amfibię. Czasem jak słyszałem te rewelacje, to nie wiedziałem jak zareagować :D Oczywiście szybko się żegnałem z takimi "historykami sztuki" odmawiając im nawet jazdy próbnej. Doszedłem do wniosku że nawet gdyby któryś kupił to codziennie dzwoniłby z nowymi rewelacjami typu: Panie, co z tym sie wyrabiało!

 

PS. Świecąca sie poducha w moim aucie oznaczała "uszkodzenie wiązki czujnika airbag"

Naprawa wyniosła 119 zł w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cze !!

Też jestem od pół roku właścielem almery 2.2 Di Tino (przedtem scenic :/ ).

Miałem juz kilka aut i jesli kiedyś bede zmieniał to tylko cos takiego :)

Moja miała przejechane 126 tys i faktycznie tak miała, kupiłem od polaka w Mexi we Fracji, ale mieszka tam od 82 r.

Taki przbieg to nic dla tego silnika, ale drobne wycieki już są. Eksploatacja to pikuś, nic się nie dzieje, wszystkie szczególy masz na:

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/174733.html

Spalanie takie sobie, ale auto znacznie cieższe i 1k km na baku to fantazja, ja robie około 800 km od korka do zaświecenia rezerwy, ale jej nie oszczędzam. Trasa to 130-150 w trybie ciągłym a do wyprzedzania służy 3 lub 4.

Była zalana olejem Shell 10W40 i takie własnie mam zamiar teraz wlać.

Olej w skrzynce tez pójdzie do wymiany.

Mam jeden rdzawy ślad na drzwiach kierowcy, ale narazie to wszystko.

Polecam wybicie kata i zatkanie EGR

Przyjemnej eksplotacji i szerokości.

Pozdrawiam

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zmieniać biegi przy 2 tys obrotów to auto jeszcze w ogóle jeździ nie gaśnie ?? Chłopie 2 tys to nawet turbina się nie włącza. Ja moją almą robie koło 900km do rezerwy, dzisiaj wróciłem z nad morza "helu" z Poznania spaliła około 4,8 no jestem zaskoczony oczywiście pozytywnie wiadomo wyprzedzanko średnio 110 ale momentami 140 wiadomo jak to na trasie ładnej. Bez zarzutów przywiozła i odwiozła jestem zakochany w tym autku jest po prostu autem dla mnie ale ta tylnia klapa kurde tej rudy troszke ma ale po zimie to zrobie pozdro

Będziesz kolego zadowolony ze swojego auta !!!!!! 2.2 di robi swoje :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...