Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mikser w N15


lkowal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Powiedzcie mi drodzy zagazowani klubowicze jak wyglada mikser gazowy w silnikach GA. Głównie chodzi mi o to czy nad przepływomierzem ma jakąś blaszkę, którą to można zmniejszyc proporcjonalnie do zmniejszenia średnicy wlotu powietrza do przepustnicy ilośc powietrza wpadającego do otworu z czujnikiem przepływu powietrza.

Pytam bo u mnie nie ma żadnej blaszki, a autko po rozgrzaniu ma takie objawy jakby dostawało za dużo paliwa. Nawet nie mieści się w normach na analizatorze. Po przysłonięciu częściowo otworu spaliny można zaliczy do normy.

Pozdrawiam i życzę wszystkim zdrowych i wesołych świąt Wielkiej Nocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że możęsz miec źle dobrany mixer albo po prostu źle wyregulowaną instalację. Ja mam mixer BRC w almerze n15 1.4 z Primery 1.6 (tak ma byc wg tecnologii BRC) i nie mam tam ani blaszki ograniczającej dopływ powietrza ani tez styropianu wciśnietego w dolot powietrza. NAJWAŻNIEJSZY jest WŁAŚCIWY MIXER. Nie może to byc jakaś tam uniwersalna tania podróba bo wtedy sa kłopoty z falowaniem obrotów, gaśnięciem itp.

Pozdrawiam, Yankee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, słyszałem o tej blaszce i jest ona właśnie po to, żeby ustawić dobre (w miare) wyniki analizy spalania na benzynie.

 

a czy mozesz zrobic zdjecie swojego miksera i wstawic na forum lub przeslac mi mailem?

(lkowal@go2.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam mikser bez tej blaszki, ale rozmawiałem z gaziarzami i mówili, że właśnie żeby uzyskać dobre wyniki spalin na benzynie dobrze jest, żeby mikser miał taka blaszkę.

Sprawa wygląda tak, że mikser ogranicza ilość powietrza dostosowując go do zasilania gazem. Niestety wtedy analiza spalania na benzynie wykazuje przekroczenie norm i to spore. Tą blaszką przysłania się częściowo przepływomierz, który wtedy odczytuje to jako mniejszy dopływ powietrza i do silnika podawane jest mniej paliwa, przez co wyniki analizy spalin są powiedzmy zgryżliwe.

U mnie wygląda to tak:

Obraz0083.jpg

Mniejszy otwór miksera ma 16mm, ale mam dotoczone takie cuś i teraz jest 8mm, a większy w najwęższym miejscu 37mm.

Mikserprimera.jpg

Oprócz tego mam jescze przed mikserem jeszcze jedną zwężkę o średnicy otworu 32mm, bez której nie da się wyregulować instalki, bo jest za non-stop za ubogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej SR'ce miałem załorzoną dyszę zamiast miksera (kawałek rurki z przewężeniem) wklejoną w obudowę filtra. Działało o wiele lepiej niż na miSerze, chociaż i tak słabą stroną instalacji był parownik>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie tez zmniejszylem otwór do 8 mm ale niestety, autko jeszcze mi się dusilo, moze dlatego, ze srednice duzego otworu mam 36. Jak probowalem z 7 mm to bylo duzo lepiej, nawet jak podlaczylem miernik do sondy to wskazania sie zmienialy pomiedzy 01-08V, wiec calkiem w normie. ale podczas jazdy na rozgrzanym silniku wyczuwam momenty w których autko sie dlawi, a nastepnie dostaje kopa. Zadnej dodatkowej zwezki przed filtrem nie mam i instalacja chodzi dobrze. Spalanie przy jezdzie bardzo dynamicznej i z predkosciamu rzedu 140-160 km/h okolo 11,5 l na 100km. teraz pojezdze wolniej to zobacze jakie beda roznice. Sprawdzalem wskazania sondy przy dynamicznej jezdzie i jest tak jak byc powinno z lekka przewaga na mieszanke bogata. Zamierzam w niedlugim czasie zaopatrzyc sie w interfejs LPG i poprobowac z roznymi ustawieniami.

Instalacja II gen, komp. AUTRONIC AL-700, parownik Tomasetto do 140KM (gazownicy mysleli ze maja do czynienia z 1,6 i dlatego zamiast wersji do 100KM dali mocniejszy :)))

Prosze o informacje na jakiej konfiguracji jezdzicie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego mam jescze przed mikserem jeszcze jedną zwężkę o średnicy otworu 32mm, bez której nie da się wyregulować instalki, bo jest za non-stop za ubogo.

 

 

Ja nie mam tej zwężki u mnie w najwęższym miejscu jest fi-70 w obudowie

A dalej rura kominkowa fi-80 do nadkola skąd bierze zimne powietrze z za halogenu :wink:

Po instalacji tego nie byłem jeszcze u gaziarzy na regulacji składu mieszanki tylko wolne obroty zwiększyłem

A z twojej wypowiedzi wychodzi że będę miał za ubogo więc musze to jak najszybciej skorygować

Po instalacji dolotu poprawiła się jazda na gazie i benzynie

Jak jeszcze wzbogacę mieszankę to powinno być jeszcze lepiej na gazie :grin:

Mikser mam taki sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tylko ja mam tą dodatkową zwężkę :?: :?

To co jest nie tak, jeżeli każdy GA16DE z mikserem o tej samej średnicy otworów tej zwężki nie potrzebuje :?: :twisted:

Sam widziałem, jak gaziarzowi na kompie nie pokazywało nic po wyjęciu tej zwężki, dopiero po zaimplantowaniu jej, w polu mieszanka lub lambda (nie pamiętam) pokazało, że mieszanka uboga, więc podniósł trochę krokowca i było OK, ALE ZE ZWĘŻKĄ :cry:

 

Czy to możę kończy się reduktor, czy jeszcze coś innego.

Poradźcie co to może być :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...