Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pytanie o olej


Gość jello
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanko odnosnie zmiany oleju. Jakos niedlugo bede zmienial, teraz mam zalany Mobil 1 15W-40 mineralny (zalalem taki bo jak kupowalem auto to nie mialem pojecia co jest w srodku). I teraz zalalbym sobie polsynt. Castrolkiem GTX Magnatec 10W-40, ale mam obawy moze byc lipa i pluczka w silniku.

 

Prosze Was o porady.

 

Pozdr.

 

Aha.. autko to P10 1.6 16V 1994r. ok. 135 tys. przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy przebiegu 150kkm jeżdżę na pełnym syntetyku. I zalałem go pomimo, że nie wiedziałem co było wcześniej. Prawie 30 kkm za mną i zero problemów. Więc przy Twoim przebiegu o ile nie lałeś za długo tego minerała ja osobiście bym przeszedł na półsyntetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem p10 1,6 na mineralu mobilku przy przebiegu 155 tys zalalem polsyntetykiem 10 W 40 mobilka i smigam juz 18 tys bez zadnych wycieków - silniczek w suuuper stanie. przed zmiana sprawdz w jakim stanie masz silnik i osprzet silnika - uszzcelki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przy Twoim przebiegu przeszedłbym bez obaw na półsyntetyk. Ja mając 200kkm i przejechane 15kkm na mineralnym zalałem silnik półsyntetykiem (Castrol GTX Magnatec 10W-40). Od tego czasu przejechałem 20kkm i silnik jest suchutki, a różnica w pracy silnika na półsyntetyku jest zdecydowanie lepsza.

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja takze przymierzam sie do zmiany z mineralnego ( do tej pory , ok 35tys jezdzilem na Mobil1 S 15W40 ) na polsyntetyk 10W40. I teraz mam pytanie, jaki wybrac, czy Mobil 1 10W40 , czy tez Castrol GTD Magnatec 10W40, a moze Valvoline MaxLife 10W40 ? Ceny maja bardzo podobne za 5l. Czy magnateca mozna lac bez problemow do starszego diesla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Jeżeli chcesz przejść z Mobila 1 15w40 to dobrze byłoby na półsyntetyk Mobila 1 S10w40 wydaje mi się ze jest mniejsze ryzyko powikłań.Zresztą pisze w oparciu o siebie ja tak zrobiłem i nie mam problemów.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość alexwa

A czy ktoś z Was miał problem po przejściu z minerala na półsyntetyk? Ja też jestem zainteresowany zamianą, ale nie mam pewności co do przebiegu a rura z tyłu jest nieco czarna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
A co sie stalo ze zmieniasz silnik ?

 

 

głowica poszła się.... ponieważ koszt używanej + wszelkie robocizny i uszczelki są bliskie kosztowi całego silnika.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...