Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sunny N14 GTi?


goago
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj Gogo odwiedził mój skromy Coobcio Garage...

Wziął klucz 13" pokręcił sobie aparatem zapłonowym i ciach - wynik z G-techa wyszedł mu ponziej 9 sek do 60 mil :) - niech sie sam pochwali :D

 

A Jeszcze raz gratuluje za takie profesjonalne wykonanie kolektora wydechowego - na zywo wygląda o wiele wiele lepiej jak na fotor. Piękna Robota !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciach - wynik z G-techa wyszedł mu ponziej 9 sek do 60 mil

8,9 sek. fajnie ze poniżej 9sek 8)

edit: 8,5sek ostatni wynik 8)

 

ps. dla mnie tez taki pospawaj:P (takie cos + blos gaz) zdalo by egzamin w 1.4 gaznik ?)

Stary spróbuj sam :D blos jak najbardziej czemu nie? a może byś wywalił gaźnik tak jak ja? za jakiś czas będe mial na sprzedanie kolektor dolotowy z ga16de+przepustnica 50mm.

 

a tak wyglada moj kolektor w calosci

img03696uj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja mam kilka pytań i prosze o odpowiedzi ;-)

Obudowa filtra bez wkładki? Jaki jest filtr? Metodą prób i błedów jaki dolot uznałeś za najlepszy przy blosie? Ja mam 16ds i blosa przed soba i teraz zaczynam myslec nad optymalna średnica rur, jesli stozek to na końcu rury w nadkolu czy w połowie rury? Wydaje mi sie, że najlepszym rozwiazaniem jest wsadzenie seryjnego dolotu od wtryskowca z ewentualnymi małymi modami. Blosa jakoś ulepszałeś, smarowałeś czy wsadziłes takiego jak dostałeś? Jakieś kolanko gaźnik-blos idzie dostać gotowe?

Z góry dziekuje za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO KOLEJNE GRATKI Z MOJEJ STRONY BO ZROBIŁES TO LEPIEJ NIŻ NIE JEDNA "PROFESJONALNA FIRMA TJUNINGOWA...." JESTEM PEŁNY PODZIWU, TERAZ CZEKAM NA REZULTATY Z HAMOWNI......... A MOŻE BY TAK TURBO NA LPG..........?? Z TWOIMI UMIEJĘTNOŚCIAMI NIE WYJDZIE DROGO......... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaras,

filtr mam zwykły MANNa jest dużo większy od seryjnego 1,4-1,6 przez co wydajniejszy.

optymalna długość dolotu myślę ze około 70cm ale wtedy stożek będzie ciągnął gorące powietrze :roll: moj dolot wyprowadzony jest w nadkole i jest za długi około 120cm :evil: przez to max moment obrotowy jest tak nisko a góra ucieka. myślę ze dobrym pomysłem jest przekonstruować dolot na druga stronę tam gdzie masz zbiorniczek spryskiwacza. byłby krótszy i w nadkolu. średnicę daj taka jak Blos chyba cos około 70mm wew.

Będziesz miał problem z założeniem kolanka na gaźnik bo tam nie ma praktycznie żadnego kołnierza trzeba cos zdrutować albo dać przepustnice zamiast gaźnika :D

przy blosie rozpiłowałem górne wycięcie w kształcie V w tym "gwizdku" żeby miał bogato na wysokich obrotach.

 

KOSA,

dziękuje,dziękuje :grin:

turbo było w planach nawet prawie je kupiłem, teraz niestety mnie nie stać. na ten moment musze kupić dobre opony bo na starych kiepskich zero trakcji przez co gubię nawet sekundę na starcie... :evil: w następnej kolejności smt6,reszta wydechu, później nie wiem... :) może turbo? chociaż szkoda by mi było nowego kolektora.

 

ps. zrobiłem kompletny rozrząd :) wszystko na oryginalnych częściach wyniosło mnie 220zeta no ale teraz to bajka nic nie rzęzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem jeszcze tego gaźnika i może sla tego walnę teraz głupi pomysł - nagwintować i wkręcić kolanko jak hydraulik. W razie czego wywale gaźnik i tyle (pamiętając o powrocie paliwa podanego przez pompke). Normalny Manna miałeś na myśli standart do 2,0? Standard 1,4 i 1,6 wiem że jest kiepski, chodziło mi o to czy lepiej stożek czy seria od 2,0.

Co myślisz (przy stożku) nad rozwiazaniem takim: blos-rura 70cm-stożek-rura o wielkim fi w nadkole? Co do pojemności dolotu nie uzależnia się go jakoś od pojemności silnika, pojemności kolektora dolotowego?

Co do miejsca końca dolotu chodzi mi po głowie wstawienie takiej kratki na błotniku zaraz za przednim kierunkiem jak miały mercedesy i T4 turbo - nie bedzie zasysał tyle syfu co z nadkola. Poza tym trzeba juz planować miejsce na intercooler :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalny Manna miałeś na myśli standart do 2,0?

 

TAK

 

Standard 1,4 i 1,6 wiem że jest kiepski, chodziło mi o to czy lepiej stożek czy seria od 2,0.

 

nie wiem nigdy nie miałem stożka... :roll: zwykła wkładka jest łatwiejsza w obsłudze :D wyjmujesz wkładasz.koszt zaledwie 20zł. a przy stożku trzeba myc, nasączać jak w nadkolu to juz w ogóle przerąbane.

 

Co myślisz (przy stożku) nad rozwiazaniem takim: blos-rura 70cm-stożek-rura o wielkim fi w nadkole?

 

jeżeli stożek pod maska to tylko tak. ale żeby nie wiem co to i tak będzie miał cieplej niż z nadkola :?

 

Co do pojemności dolotu nie uzależnia się go jakoś od pojemności silnika, pojemności kolektora dolotowego?

 

LINK

a właśnie gaźnikowy kolektor jest raczej malej pojemności także może zrób identyczny dolot jak u mnie i juz. po co kombinować dla uspokojenia swojego sumienia daj wkładkę K&N :D

 

Co do miejsca końca dolotu chodzi mi po głowie wstawienie takiej kratki na błotniku zaraz za przednim kierunkiem jak miały mercedesy i T4 turbo - nie bedzie zasysał tyle syfu co z nadkola. Poza tym trzeba juz planować miejsce na intercooler :-D

 

ja zrobiłem otwór w zderzaku tam gdzie sa seryjnie reflektory przeciwmgielne. idealnie dmucha tam gdzie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpujące info. Od początku faworyzowałem seryjny z 2,0 bo do stożka mam ograniczone zaufanie;-)

 

P.S. Wcale się nie dziwię, że tak podoba Ci się ten dół - chyba się starzejemy :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO i elegancko, ja przypomne że hamowania jest ok 20 Czerwca, do tego czasu może SMT6 wleci - będzie ono jedynie zapłonem sterowało... Powinno dać się zrobić bardzo mocny dół i troche poprawić góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Po dzisiejszym spocie musze przyznać, że autko Goago jeździ bardzo ładnie i nie dziwnym jest,że mój NX dostał po d*pie, ale mój jest całkiem seryjny i troche ślizga się sprzęgło plus nie jest odchudzony tylko troszke dociążony a i tak dzielnie trzymał się na ogonie N14. Sunny bardzo ładnie mruczy na wydechu, troszke strzela przy zmianie biegów, co mi się bardzo podobało i dzięki mniejszym kołom na przodzie lepiej się zbiera, bo zrobiły się automatycznie krótsze przełożenia. Gratulacje dla Goago za ogrom własnoręcznie włożonej pracy. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizator to takie wstępne strojenie potem i tak trzeba wszystko na hamowni doszlifować...

Ps. Hamownia juz otwarta kiedy przetestujesz nowy kolektor ??

Może jakieś zabawy z zapłonem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszok, nie bede sie wypowiadal co do odczuc bo z tym to roznie bywa. juz w sobote hamowanko i bedzie wszystko jasne

Gościu, dzieki za propozycje na pewno skorzystam :wink:

 

Może jakieś zabawy z zapłonem ?

ostatnio przestawilem rozrzad +4°dolot, -4°wydech i mysle ze na gorze powinno byc lepiej, wolne obroty troche plywaja ale w sumie mi sie to podoba :twisted: odlaczylem rowniez urzedzenie ktore steruje zaplonem. kąt jest staly w calym zakresie obrotow i tak bede jezdzil do czasu sterowanie smt6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goago zapodaj wykres z hamowani, co do ustawienia rozrządu to żęby poprawićgórę to cowfa się wałek ssacy i przyspiesza wydechowy a z tego co napisałeś jest dokładnie na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest mozliwosc wyciagniecia od ciebie projektu kolektora

 

nie robiłem żadnego projektu tak więc nie pomogę. załatw sobie seryjny kolektor i na nim się wzoruj ja tak zrobiłem

zapodaj wykres z hamowani, co do ustawienia rozrządu to żęby poprawićgórę to cowfa się wałek ssacy i przyspiesza wydechowy a z tego co napisałeś jest dokładnie na odwrót.

juz daje sobie spokój z regulacją wałków mam tego dosyć. po ostatnim hamowaniu się załamałem i wróciłem do pierwotnych ustawień. być może zadziałała wysoka temp. powietrza 26°C i nie wyregulowana inst. gazowa, słabej jakości gaz i niski jego poziom w zbiorniku. wszystko to mogło wpłynąć negatywnie na wynik.

jak do tej pory wyskrobałem sobie wydech od GTI :-))) od kolektora do środkowego ok.53mm dalej 50mm mierzone z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ile ma teraz NM i KM :) ?

teraz nie wiadomo bo jak pisałem przestawiłem obydwa wałki seryjnie ale coś mi się wydaje że jest jeszcze gorzej :evil:

1.hamowanie 96,2KM/ 143,8Nm 3166rpm wałek dol. przyspieszony wydech.opóźniony

2.hamowanie 98,2KM/136,8Nm 3202rpm tylko wydech opóźniony.

:-(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po głowie chodzi mi zrobienie kolektora takiego kształtem zblirzonego do GA16DE wersja na Stany i Japonię.

Goago trzeba by się spotkać i to ogadać, dostęp do materjałów i spawarki jest.

Hamować też jest gdzie :)

 

Jaszcze jakbyś wcześniej zastosował wałek ssący z GA16DS albo z amerykańsko-japońskiego GA16DS (236*8,9mm) to już wogóle by była bajka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast się zabawiać z rurkami (czego goago dalej chyba ma dość) wstawić pod przepustnicę podkładkę ebonitową i tym samym zwiększyć pojemność kolektora.

 

Można tez odsunąć podkładkami kolektor od głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...