Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

100KM w twoim GA14DE


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

panowie kupiłem bardzo tanio kompletny kolektor ssacy do n15 wersja sr 1.6 3d wraz z przepustnicą i listwa wtryskową czy ma to sens przezucenia wszystkiego do ga14 z 96r ?

 

[ Dodano: Nie 27 Sty, 2008 21:17 ]

oskazip, wałki z ds juz dawno podmieniłem

 

[ Dodano: Pon 28 Sty, 2008 18:47 ]

Coobcio, kuba trzeba czy duzo jest pracy z strojeniem kompa w ga14 po swapie wałków przepustnicy i wtrysków wogule czy jest sens przezucać przepustnice z ga16 sr 3d i listwe wtyskowa oraz komputer

 

[ Dodano: Pon 28 Sty, 2008 20:30 ]

koledzy jeśli hodzi o przepustnicę od ga16 to przepływomiez taki sam jak w ga14 takie samo oznaczenie HITACHI nr. AFH45M-46 wiec przepływka nie wpływa na osiągi ga14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja trochę z innej beczki - Zapytanie do kolegow którzy mają przeszczepione wałki i ujeździli już na nich ponad 10kkm. Czy zauważyliście jakieś zmiany w braniu oleju przez silnik?

U mnie (mam Almę "niemiecką 75KM", teraz na wałkach z GA16DS by Coobico of course ) niestety po przejechaniu c.a. 10kkm musiałem zrobić dolewkę , nie wiem ile dokładnie, ale ze stanu na bagnecie około 3/4 zjechało do poziomu "L".

Wcześniej pomiędzy wymianami oleju (robię co 12-15kkm) nie dolewałem nawet "pół szklaneczki". Wałki były założone tuż po ostatnim przeglądzie, więc branie oleju koreluje się w czasie z wymianą wałków, oczywiscie może to być przypadkowa zbieżność, bo w międzyczasie mógł zacząć przepuszczać któryś z pierścieni. Dlatego jestem ciekaw waszych spostrzeżeń.

 

Obecny przebieg to ~190kkm. Żadnych wycieków z miski czy na zimmering'ach nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie cieknie ci z pod uszczelki pokrywy zaworów to czesta przyczyna po wymianie wałków pokrywa raz odkręcona lubi cieknąć ja wymieniałem uszczelkę kilka razy marki erling czy coś takiego teraz nie dawno oryginał nissana złożyłem made in japan i też cieknie ale tylko od strony aparatu zapłonowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja tak tylko dywaguję. zmierzyłem w miarę dokładnie ssak ma 39,4

wydechowy 39,80 u mnie więc wydechowy jest łągodniejszy w DE niż DS.

 

Mierząc wałek zamontowany też nie mogłem na mierzyć 40 na wydechu tylko mniej ale po wyjęciu ma równe 40

poprostu suwmiarka się lekko opiera o głowę przy pomiarze fałszując pomiar i tyle bo wątpię abyś miał tyle wytarty bo według książki ma być 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie cieknie ci z pod uszczelki pokrywy zaworów to czesta przyczyna po wymianie wałków pokrywa raz odkręcona lubi cieknąć ja wymieniałem uszczelkę kilka razy marki erling czy coś takiego teraz nie dawno oryginał nissana złożyłem made in japan i też cieknie ale tylko od strony aparatu zapłonowego

 

Być może macie koledzy rację i w sumie to bardzo bym sobie życzył żeby tak było :-) . Aczkolwiek dosłowie 3 dni temu byłem u dobrego polecanego na forum mechanika , co prawda w innej sprawie, ale ten temat (ubytku oleju) też mu sygnalizowałem, więc wykonał również oględziny pod kątem przecieków i niczego podjerzanego nie zauważył (fakt że skupialiśmy się głównie na misce olejowej i zimmering'ach). Natomiast wspólnie "wykoncypowaliśmy" teorię że po zmianie wałka mógł powstać jakiś problem na styku trzonka i prowadnicy zaworów. Silnik pracował przez blisko 180kkm z niższymi krzywkami wałków w związku z tym trzonek zaworu "wytarł się" w jakimś określonym zakresie, a po zmianie na wyższe krzywki trzonek jest wypychany nieco wyżej/dalej i jego cześć uprzednio nieco wytarta wychodzi poza prowadnicę i tu może powstać drobna nieszczelność.

Ale skoro raczej nie potwierdzacie innych problemów poza uszczelką pokrywy to może u siebie coś przegapiłem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość sloniu82

Witam.

Jestem nowym posiadaczem N15'tki '98 z Niemiec (GA14DE oczywiscie). Po doswiadczeniach z moja honda i jej odmulaniem(tez z Niemiec) po kilku dniach grzebania znalazlem wreszcie interesujacy mnie temat, widze tylko ze troche przymarl ostatnio ?

Zastanawiam sie nad zmiana tych walkow (rozumiem ze nie jest to tak banalne jak wyjecie zwezki z hondy :P ) I teraz pytanie, gdzie dorwac te walki zeby byly w zjadliwym stanie ? Jak wygladaja w ogole z kondycja silniczkow ludzi ktorzy zmieniali pierwsi te walki ? Nie ma zadnych przykrych niespodzianek ? Super by bylo jakby ktos w okolicach Wroclawia byl z forum po takiej zmianie - wtedy na zywo moglbym zobaczyc w akcji DA14DE@nowe walki :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witaj kolego ja smigam po tym modzie jakies ze 2 latka i nic mi si eniedzieje z silnikem aczkowiek z checia wsadzil bym do swojej n-15 smt 6 zeby to ze soba zgrac . Ale tak to jest niezle zadko piluje auto tak z oszczednosci finansowej ale jak mam mozliwos to cisne . Jedynie co mnie denerwuje to jak sie wkreca powyrzej 2,5 tys obrotow to to ze dp 3 tysi to tak jak by sie mulil ale potem jest rewela :D . Ja walki kupilem na allegro ale jak nieznajdziesz to spytaj sie coobcia morze on cos bedzie mial. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

siemka

mam pytanie, czy podejda jakies czesci z nissana sunny n14( 1.6 slx) do almerki n15 (1.4 gx) a konkretnie te walki? w sunnym jest ten sam silnik o ktorym piszecie? (oba autka wersje JAP czyli pewnie GA16DS i GA14DS) i czy jesli da rade zrobic podmianke, to czy da to efekt... poniewaz mam dojscie do jakiegos sunnego co do rozbioru jest:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka

mam pytanie, czy podejda jakies czesci z nissana sunny n14( 1.6 slx) do almerki n15 (1.4 gx) a konkretnie te walki? w sunnym jest ten sam silnik o ktorym piszecie? (oba autka wersje JAP czyli pewnie GA16DS i GA14DS) i czy jesli da rade zrobic podmianke, to czy da to efekt... poniewaz mam dojscie do jakiegos sunnego co do rozbioru jest:p

 

almera ma wtrysk czyli jest GA14DE a nie GA14DS

podmienić trzeba wałek od sunnego na gaźniku czyli GA16DS łatwo je odróżnić po filtrze powietrza wtrysk ma prostokątny a gaźnik okrągły

sprawdź jaki jest ten suniak jeśli gaźnikowiec to kupuj wałki i przekładaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli to bedzie tez wtrysk? wtedy cos da podmianka? i jak sprawdzic czy sa w dobrym stanie;)

 

raz najprościej pomierzyć na wałkach krzywki i porównać do twoich jeśli będą większe to przekładaj

dwa wzrokowo sprawdzić powierzchnie ślizgowe czopów czy nie są poprzycierane i powierzchnie krzywek ale te są bardzo trwałe i na nich nie powinno być widać najmniejszego zużycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok poki co to wiem, ze to wtrysk jest - prostokatny filtr powietrza:P

bylo gdzies juz napisane jak sie dobrac do tych walkow i czy sam sobie poradze?

co jeszcze moge wyciagnac z tego sunny 1.6? skrzynia automat, nie wiem czy to robi jakas roznice w innych czesciach, nie wiem, moze ten kolektor podpatrzyc? ogolnie malo sie znam na takim grzebaniu, ale jak sie cos da samemu, to bardzo prosze o porady i objasnienia :):):):) :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Halo halo! :one: witam!

mam silniczek po primerze(96r.)1,6 i zamierzam wstawić wałki do mojego sunny 1,4.

Są jeszcze jakieś częsci w tym silniku które moge wstawic do sunniacza?

I jak się zabrać do wymiany wałków? potrzebuje nowe uszczelki i inne bajery?

czy napinacz i lancuch pasuja do 1,4?. czy odrazu zaopatrzyc sie w nowy łańcuch i napinacz?

jesli można to prosze jakieś uwagi odnosnie tego aby wszystko bylo tak jak byc powinno!

 

Z góry dzięki za pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Halo halo! :one: witam!

mam silniczek po primerze(96r.)1,6 i zamierzam wstawić wałki do mojego sunny 1,4.

Są jeszcze jakieś częsci w tym silniku które moge wstawic do sunniacza?

I jak się zabrać do wymiany wałków? potrzebuje nowe uszczelki i inne bajery?

czy napinacz i lancuch pasuja do 1,4?. czy odrazu zaopatrzyc sie w nowy łańcuch i napinacz?

jesli można to prosze jakieś uwagi odnosnie tego aby wszystko bylo tak jak byc powinno!

 

Z góry dzięki za pomoc!!!

 

tez bym poprosil lopatologiczna instrukcje zmiany walkow :) zaczynajac od zdjecia pokrywy co dalej ? odkrecam poprostu walki od kol zebatcyh i podmieniam ? rozrzad mi sie nie rozreguluje ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo halo! :one: witam!

mam silniczek po primerze(96r.)1,6 i zamierzam wstawić wałki do mojego sunny 1,4.

Są jeszcze jakieś częsci w tym silniku które moge wstawic do sunniacza?

I jak się zabrać do wymiany wałków? potrzebuje nowe uszczelki i inne bajery?

czy napinacz i lancuch pasuja do 1,4?. czy odrazu zaopatrzyc sie w nowy łańcuch i napinacz?

jesli można to prosze jakieś uwagi odnosnie tego aby wszystko bylo tak jak byc powinno!

 

Z góry dzięki za pomoc!!!

 

Jeśli ten silnik jest w dobrym stanie to dużo prościej i szybciej wymienić cały silnik wszystko idealnie pasóje a wzrost mocy dużo większy niż po samych wałkach

tak zrobił goago poczytaj jaki wzrost mocy z 1.4 75KM osiągnął

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16548

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
a oto moj wykres

 

Obrazek

 

powiem szczerze, ze po tym co zobaczylem w tym watku moj wykres po zmianie walkow na te z ga16ds wyglada kiepsciutko... delikatnie sie rozczarowalem :/

 

bo dlaczego inni maja 97-99 a ja tylko 87 :!: :?: :!: :?:

Hehe jak się po latach okazało twoja 1,4 niemiec miała kolekotr ssący 74CH który ogranicza moc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tą krzywką do pompy ? ;?

Można ją zosawć - w niczym nie przeszkadza...

A co do sprawdzania wałków to wystarczy krzywki oblecieć sówmairką czy są równomiernie wytarte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą ciekawe ile dodałoby kucy zrobienie porządnie główki, wydechu i dolotu ?jaki jest rekord mocy wyciągnięty z tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tą krzywką do pompy ? ;?

Można ją zosawć - w niczym nie przeszkadza...

 

Co można z nią zrobić ?? Zaspawać czy zostawić ? :o TZN W DS jej nie ma, czy jest ale w DE jest niepotrzebna ?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tą krzywką do pompy ? ;?

Można ją zosawć - w niczym nie przeszkadza...

 

Co można z nią zrobić ?? Zaspawać czy zostawić ? :o TZN W DS jej nie ma, czy jest ale w DE jest niepotrzebna ?

 

pozdro

 

wsadzasz wałek z DS i tyle nic nie przerabiasz.

 

 

były GA16 ponad 200 kucy, a rekord N/A... hmm trza by poszukać po US forach sentry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wykopię temat...

 

W przyszłym tygodniu chcę zmieniać wałki w GA14DE na te z GA16DE. Czy warto w tym silniku robić CAI? Wiem, że silniki różnie na to reagują. Pzrerabiał ktoś taki temat?

 

Ma ktoś zdjęcie Ga14DE z dolotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1020904.jpg

 

proszzz ;]

 

a co do walki+cai to ja tak mam, ale dupohamownia niewiele mowi ;] moze w przyszlym mies w ramach zajec szkolnych sie wybierzemy na hamownie to sie sprawdzi ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...