Gość Vaiu Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 mam zalany 10w 40 castrol magnatek wczesniej byl 0w 40 castrol rs czy moge zalaz teraz 10w - 60 castrol rs ??? czy nie narobimi mi balaganu ?? przebieg 220 tys do 205 mialem lany 0w40 i bylo ok zmienilem na 10w 40 z powodu kosztow a mam okazje teraz kupic tanio 10w 60 prosze o pomoc czy mozna przejsc z polsyntetyka na syntetyk ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 w naszym klimacie to raczej xxW30 lub xxW40 - xxW60 odpada napewno przechodzenie z gęstszego na rzadszy moze doprowadzić do wypłukania i rozszczelnienia silnika - skoro na 10W40 było ok to już lepiej tak zostaw... koszty oleju są mniejsze niżewe. naprawy silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 bzdury piszesz. Po pierwsze: nie tylko klimat, ale i budowa silnika oraz sposób eksploatacji wpływa na dobór oleju Po drugie: na nasz klimat bardziej nadaje się 10W40 i 10W60 niż xxW30 - powinieneś to wiedzieć, że czym wyższa liczna po W tym mniejszy spadek lepkości w wysokich temperaturach (czyli np w 120st C) Po trzecie: odkjąd to 10w60 jest rzadszy od 10W40 i w jakich warunkach? Po czwarte: nie mieszaj gestości z lepkością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 bzdury piszesz. wyluzuj trochę - weekend mamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 ej to było bez złości, tylko tamto co napisałes to naprawdę bzdury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 no dobra no.... ppomyliłem gęstość z lepkościa.... to w ramach zadośćuczynku podję za ulotką ELF`a: Klasa lepkości wg SAE: jest to lepkość oleju jaką można zastosować w danej temp. otoczenia 0W30 oraz 0W40 - w temp. od ok. -40 do ok. +50 5W30 oraz 5W40 - w temp. od ok. -30 do ok. +50 10W40 - w temp. od ok. -20 do ok. +50 15W50 - w temp. od ok. -15 do ok. +60 wniosek jeden: im mniejsza wartość liczbowa przed W tym niższa temp. zimą moze być Jakość oleju wg ACEA (Stowarzyszenie Europejskich Konstruktorów Samochodowych) Zastosowanie oleju: litera A-silniki benzynowe ; litera B-silniki diesla Jakość oleju: cyfry 1, 2, 3, 4, 5 A1/B1- specj. oleje "lekkobieżne" zmniejszają zużycie paliwa A2/B2- oleje wysokiej jakości A3/B3 - oleje bardzo wysokiej jakości B4 - oleje bardzo wysokiej jakości do silników z wtryskiem bezpośrednim A5 - najwyższej jakosci oleje "lekkobieżne" zmniejszające zuzycie paliwa B5 - najwyższej jakosci oleje "lekkobieżne" zmniejszające zuzycie paliwa. Zalecane do silników z turbodoładowanych z/bez wtrysku bezpośredniego Jakość oleju wg API (Amerykński Instytutu Nafty) określa zastosowanie i jakość dwoma literami - pierwsza litera określa zastosowanie oleju: S - silniki benzynowe C - silniki diesla - druga litera określa jakość oleju: im wyzsza litera alfabetu tym wyższa jakość np. SG , CF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vaiu Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 dobra zostane chyba przy 10w - 40 ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 dobra zostane chyba przy 10w - 40 ;] I dobrze zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bielszczak Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 czy mogę przejść z oleju fulsyntetyk na półsyntetyczny -almera N-16 przejechane 44 tysiące km. inie obawiać się niczego -jeżdziłew na 5w40 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 mówiąc w wielkim skrócie, 10W60 przy podobnych właściwościach w niskich temperaturach ma podobną lepkość jak 10W40. Natomiast w wysokich temperaturach czyli przy gorącym silniku, 10W60 bardziej trzyma parametry niż 10W40, czyli nie zmniejsza się jego lepkość w tak znacznym stopniu. Co wy wymyslacie że nie można lub nie powinno się stosować 10W60 zamiast lub po 10W40 - nonsens, zwłaszcza w starszych silnikach nissana których elementy nie sa tak ciasno spasowane jak np w najnowszych konstrukcjach forda gdzie zaleca się oleje xxW30. I nie sugerujcie sie tu klasą wg API czy innymi podstawowymi danymi. Należy odpowiednio dobierać olej, biorac pod uwagę zmianę jego parametrów w różnych temperaturach, często oleje w tej samej klasie np 5W40 bardzo różnią się właaściwościami np w skrajnych temperaturach a konkretnie jeśli chodzi o charakterystyke zmiany lepkości w funkcji temperatury. bielszczak: po co chcesz przejść z syntetyka (który ma prawie zawsze lepsze właściwości niż półsyntetyk) na półsyntetyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 seicento mojej Ani od nowości zalane było mineralnym olejem i to jakimś tanim badziewiem!!! Teraz przy wymianie(51tyś km) kazałem wlać półsyntetyk i po przejechaniu 1000km nic nie ubyło :grin: zobaczymy za kolejne kilka tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bielszczak Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 czyli doradzacie pozostać przy full-syntetyku tylko może10w40-chodzi o ten łańcuch rozż.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Ja bym jeżdził albo na 10W-40 albo 10W-60(zachowuje właściwości w wyższych temp.) i na żadnym innym. Jezeli miałbym pasek to wtedy 5W-.... takie jest moje zdanie. Masz łańcuszek lej 10W-40 albo 10W-60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 bielszczak, gdyby Ci się chciało użyć opcji wyszukaj i powertować w google dowiedziałbyś się żę najlepiej się sprawuja oleje 5W50, 10W60 pełne syntetyki, a do nissana 10W60 syntetyk lub 10W40 półsyntetyk, wynika to z konstrukcji silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Powiem krótko jeżeli często pałujesz motor i lubisz rywalizację na ulicy to smigaj na 10w60. Jeżeli sporadycznie dajesz pedał w podłoge i niedokręcasz silnika do odcinki to spokojnie dalej lej 10w40 (odradzam tylko Lotosa 10w 40 - nadaje się jedynie jako środek do płukania silnika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.