Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

10w 40 czy 10w - 60 ??


Gość Vaiu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam zalany 10w 40 castrol magnatek wczesniej byl 0w 40 castrol rs czy moge zalaz teraz 10w - 60 castrol rs ??? czy nie narobimi mi balaganu ?? przebieg 220 tys do 205 mialem lany 0w40 i bylo ok zmienilem na 10w 40 z powodu kosztow a mam okazje teraz kupic tanio 10w 60 prosze o pomoc czy mozna przejsc z polsyntetyka na syntetyk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w naszym klimacie to raczej xxW30 lub xxW40 - xxW60 odpada napewno

 

przechodzenie z gęstszego na rzadszy moze doprowadzić do wypłukania i rozszczelnienia silnika - skoro na 10W40 było ok to już lepiej tak zostaw...

koszty oleju są mniejsze niżewe. naprawy silnika...

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

bzdury piszesz.

Po pierwsze: nie tylko klimat, ale i budowa silnika oraz sposób eksploatacji wpływa na dobór oleju

Po drugie: na nasz klimat bardziej nadaje się 10W40 i 10W60 niż xxW30 - powinieneś to wiedzieć, że czym wyższa liczna po W tym mniejszy spadek lepkości w wysokich temperaturach (czyli np w 120st C)

Po trzecie: odkjąd to 10w60 jest rzadszy od 10W40 i w jakich warunkach?

Po czwarte: nie mieszaj gestości z lepkością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra no.... ppomyliłem gęstość z lepkościa....

 

to w ramach zadośćuczynku podję za ulotką ELF`a:

 

 

Klasa lepkości wg SAE:

jest to lepkość oleju jaką można zastosować w danej temp. otoczenia

 

0W30 oraz 0W40 - w temp. od ok. -40 do ok. +50

5W30 oraz 5W40 - w temp. od ok. -30 do ok. +50

10W40 - w temp. od ok. -20 do ok. +50

15W50 - w temp. od ok. -15 do ok. +60

 

wniosek jeden: im mniejsza wartość liczbowa przed W tym niższa temp. zimą moze być

 

Jakość oleju wg ACEA (Stowarzyszenie Europejskich Konstruktorów Samochodowych)

Zastosowanie oleju: litera A-silniki benzynowe ; litera B-silniki diesla

Jakość oleju: cyfry 1, 2, 3, 4, 5

 

A1/B1- specj. oleje "lekkobieżne" zmniejszają zużycie paliwa

A2/B2- oleje wysokiej jakości

A3/B3 - oleje bardzo wysokiej jakości

B4 - oleje bardzo wysokiej jakości do silników z wtryskiem bezpośrednim

A5 - najwyższej jakosci oleje "lekkobieżne" zmniejszające zuzycie paliwa

B5 - najwyższej jakosci oleje "lekkobieżne" zmniejszające zuzycie paliwa. Zalecane do silników z turbodoładowanych z/bez wtrysku bezpośredniego

 

Jakość oleju wg API (Amerykński Instytutu Nafty)

określa zastosowanie i jakość dwoma literami

- pierwsza litera określa zastosowanie oleju:

S - silniki benzynowe

C - silniki diesla

 

- druga litera określa jakość oleju:

im wyzsza litera alfabetu tym wyższa jakość

 

np. SG , CF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bielszczak

czy mogę przejść z oleju fulsyntetyk na półsyntetyczny -almera N-16 przejechane 44 tysiące km. inie obawiać się niczego -jeżdziłew na 5w40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

mówiąc w wielkim skrócie, 10W60 przy podobnych właściwościach w niskich temperaturach ma podobną lepkość jak 10W40. Natomiast w wysokich temperaturach czyli przy gorącym silniku, 10W60 bardziej trzyma parametry niż 10W40, czyli nie zmniejsza się jego lepkość w tak znacznym stopniu. Co wy wymyslacie że nie można lub nie powinno się stosować 10W60 zamiast lub po 10W40 - nonsens, zwłaszcza w starszych silnikach nissana których elementy nie sa tak ciasno spasowane jak np w najnowszych konstrukcjach forda gdzie zaleca się oleje xxW30.

I nie sugerujcie sie tu klasą wg API czy innymi podstawowymi danymi. Należy odpowiednio dobierać olej, biorac pod uwagę zmianę jego parametrów w różnych temperaturach, często oleje w tej samej klasie np 5W40 bardzo różnią się właaściwościami np w skrajnych temperaturach a konkretnie jeśli chodzi o charakterystyke zmiany lepkości w funkcji temperatury.

bielszczak: po co chcesz przejść z syntetyka (który ma prawie zawsze lepsze właściwości niż półsyntetyk) na półsyntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seicento mojej Ani od nowości zalane było mineralnym olejem i to jakimś tanim badziewiem!!!

Teraz przy wymianie(51tyś km) kazałem wlać półsyntetyk i po przejechaniu 1000km nic nie ubyło :grin: zobaczymy za kolejne kilka tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeżdził albo na 10W-40 albo 10W-60(zachowuje właściwości w wyższych temp.) i na żadnym innym. Jezeli miałbym pasek to wtedy 5W-....

takie jest moje zdanie.

Masz łańcuszek lej 10W-40 albo 10W-60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

bielszczak, gdyby Ci się chciało użyć opcji wyszukaj i powertować w google dowiedziałbyś się żę najlepiej się sprawuja oleje 5W50, 10W60 pełne syntetyki, a do nissana 10W60 syntetyk lub 10W40 półsyntetyk, wynika to z konstrukcji silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko jeżeli często pałujesz motor i lubisz rywalizację na ulicy to smigaj na 10w60.

 

Jeżeli sporadycznie dajesz pedał w podłoge i niedokręcasz silnika do odcinki to spokojnie dalej lej 10w40 (odradzam tylko Lotosa 10w 40 - nadaje się jedynie jako środek do płukania silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...